היישום אינו מחובר לאינטרנט

פנאי בעידן ההיי טק

עבודה מס' 065616

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השפעת העבודה בחברות ההיי טק על זמן הפנאי של העובדים בחברות אלו, מה גודל ההשפעה והאם נעשו שינויים מבחינת שעות עבודה.

6,030 מילים ,20 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

אהבה ועבודה הם המסד המרכזי עליו בנויים חייו היצרניים של האדם. אך מה עושים כאשר עולם העבודה מתנגש עם עולם האהבה או המשפחה? במצבים אלו האדם חוה לחצים שנובעים מהקונפליקט בין שני העולמות.
ככל שהדרישות בעולם העבודה הולכות וגדלות והאווירה במקומות העבודה הופכת יותר תחרותית, מתעצמות דרישות ההנהלה מהעובדים והמנהלים.יום העבודה הארוך והתובעני ולחצי העבודה מעצימים את הדילמה בה אנשים נתונים קריירה לעומת ההשקעה בילדים ובזוגיות.
כאשר שני בני הזוג עובדים ניכרת שחיקה בזוגיות עקב לחצי מקום העבודה במרבית המקרים הנשים נאלצות לשאת על גבן את הלחצים אותם מביאים בני זוגן ממקום העבודה.
עידן הטכנולוגיה המתקדמת המשופע במירב המצאות מדהימות, וביניהם התקשורת האל-חוטית, שמטרתם להפוך את חיינו לקלים יותר ויעילים יותר, הופך במהרה לאזיקים בידיהם של ארגוני ההייטק הגורמים לעובדיהם להיות משועבדים לגמרי לעבודתם. דוגמא מובהקת לכך היא כאשר עובד יוצא לחופשה כדי להשתחרר קצת מהעבודה, הוא ניתן להשגה בכל זמן ובכל מקום ולכן הוא אינו מנותק לגמרי, לעולם, מהארגון.
הרבה מנהלים מרגישים שהגבול בין עבודה לבית מטשטש, הרבה "בזכות" העובדה שהיום הם כולם בכוננות מהבית.
סיבה נוספת היא שעות העבודה המרובות. עם השנים, הארגונים דורשים תפוקה גבוהה יותר מעובדיהם. סקר אמריקאי מצא כי זוג נשוי ממוצע עובד בכל שנה 717 שעות יותר מהשנה הקודמת - עלייה זו התחילה משנת 1969.
ע"פ מחקרים ניתן לראות שיש פער בין משפחות בעלות הכנסה גבוהה לבין משפחות מהמעמד הבינוני הרבה משפחות ממעמד הביניים מרגישים שהם מוותרים ועובדים קשה יותר כדי להישאר באותו מקום. הזמן שלוקח להם להגיע למשכורת טובה וכן הטיפול בבית ובילדים משאיר אותם עם פחות זמן לעצמם. סקר מראה שיש קשר בין גובה השכר לעומת הזמן הפנוי , כלומר ככל שהשכר גבוה כך יש יותר זמן פנוי וככל שהוא נמוך הזמן הפנוי מצטמצם.

בעבודה זו אנסה לבחון את השפעת העבודה בחברות ההיי טק על זמן הפנאי של העובדים בחברות אלו, מה גודל ההשפעה והאם נעשו שינויים מבחינת שעות עבודה. שאלה זו מעניינת אותי כיוון שגם אני עובדת בהיי טק והעובדים בחברה זו עובדים עד שעות מאוחרות מאוד ואני מעונינת לדעת כיצד זה משפיע על זמן הפנאי והאיכות.

המידע התקבל ע"י הפצת שאלון בקרב עובדי ההיי-טק המבוסס על שאלון "תרבות ישראל" וניתוח התשובות שהתקבלו השאלון נשלח וניתן ל40 עובדי היי טק ומתוכם קיבלתי בחזרה כ30 שאלונים.

תוכן העניינים:
הקדמה
מבוא
תאור המחקר
ממצאים
דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הטכנולוגיה הדיגיטלית המתקדמת מאפשרת לארגון לשלוט על זמנו של העובד באופן טוטלי - כך טוען לוטנברג (1999) במאמרו "העבדים המודרניים". על פי נתוני משרד העבודה האמריקאי, יותר משני שלישים מאלו העובדים מול צגי מחשב נתונים לפיקוח. תוכנות לעיבוד תמלילים מסוגלות לחשב את מספר הלחיצות על מקשי המקלדת לשעה, לדקה ולשניה. תוכנות אחרות יכולות לקבוע בדיוק של שבריר שנייה את פרק הזמן בו האצבעות אינן באות במגע עם המקלדת.
אלן כהן יועצת ארגונית ב"טק" מסבירה שכדי להצליח היום כבר אי אפשר להסתפק ברוטינת עבודה של תשע עד חמש. כשעובדים בחברה כזאת, צריך לעשות התניה של הראש, היי טק היא בפירוש דת.

תגים:

טכנולוגיה · גבוהה · הייטק · עובדים · משפחה · מודרני

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פנאי בעידן ההיי טק", סמינריון אודות "פנאי בעידן ההיי טק" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.