היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין רשתות חברתיות ושוק העבודה בתחום ההיי-טק בישראל

עבודה מס' 067206

מחיר: 217.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת מחקרים בנושא וניתוח של מדגם מייצג של מועסקי היי-טק, בדרגים זוטרים (ראש צוות ומטה).

6,589 מילים ,22 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

נושא המחקר שלנו הוא רשתות חברתיות.

במהלך המחקר ננסה להצביע על הקשר בין רשת חברתית חלשה (קשר מסוג חלש) לבין חיפוש ומציאת מקום עבודה בשוק ההיי טק בישראל ברמות ניהול זוטרות (ר"צ) ומטה.
נרצה להראות שקשרים חברתיים חלשים מהווים גורם משמעותי בחיפוש ובמציאת מקום עבודה. קשרים חלשים הינם גורם מפתח המאפשר אופציות רבות ומגוונות בתחום התעסוקה, ובנוסף יש להם תפקיד משפיע על המבנה החברתי.
"קרובים-רחוקים" ומכרים יוצרים רשת חברתית חלשה, בעוד שחברים קרובים יוצרים רשת חזקה. לצורך ההמחשה נבחר אינדיבידואל המכונה "X" ולו רשת של חברים קרובים היוצרים רשת חברתית קרובה ונמצאים בקשר הדוק אלה עם אלה. בנוסף אליהם יש ל"X" מכרים שרק חלקם מכירים זה את זה ונמצאים בקשר כלשהו. גם לכל אחד מהמכרים הרחוקים יש חברים קרובים משלו שיוצרים רשת חברתית קרובה, אך שונה מזו של "X". הרשת החברתית החלשה של "X" אינה חוליה רופפת בשרשרת, אלא יש לה תפקיד חשוב ומכריע בכך שהוא המקשר הבלעדי בין הרשת החברתית שלו לבין זו של מכריו. אלמלא הקשר של "X", שתי הרשתות החברתיות האלה אף פעם לא היו נפגשות ומכאן החוזק והחשיבות של רשת חברתית חלשה.

כמו כן, נרצה להראות שקשרים חברתיים חזקים מהווים גורם משמעותי בבחירת מקום עבודה הבא.
עד כה הספרות עסקה בעיקר בדרך בה אנשים מחפשים ומוצאים את מקום עבודתם, אולם נראה כי צריך לתת את הדעת לגבי ההשפעה שיש לרשתות חברתיות על אותם אנשים ברגע הבחירה לגבי מקום עבודתם הבא. ההנחה היא שלאחר שמקום העבודה הגיש הצעת עבודה לאותו מועמד, לאחרון יש את חופש הבחירה לקבל את ההצעה או לדחותה, בטרם יחל את עבודתו במקום העבודה החדש. בהתקיים הנחה זו, חשוב לבדוק מהם הגורמים המשפיעים על החלטה זו, וליתר דיוק- מיהם הגורמים המשפיעים על החלטה זו.

בהמשך נפרט לגבי פרטי המחקר, נערוך סקירה ספרותית שתעזור להבין את הרקע למחקר ואת העבודות שנעשו עד כה בתחום ונציג את ממצאי המחקר. לבסוף נערוך דיון בו ננסה להסביר את תוצאות המחקר, להסיק מסקנות ולגעת בהשלכות התיאורטיות והמעשיות העולות מן המחקר.

תוכן עניינים:
מבוא
פרטי המחקר
סקירה וניתוח של ספרות מחקרית
ממצאים
דיון
מקורות
נספחים

הערת מערכת: העבודה אינה כוללת את הנתונים הגולמיים.

קטע מהעבודה:

תופעת העולם הקטן(2) היא תופעה משוערת שהגה סטנלי מילגרם בשנת 1967‏, לפיה כל אדם יכול ליצור קשר עם כל אדם אחר בעולם דרך מספר קטן של מתווכים. השערה זו היוותה את הבסיס לביטוי המפורסם "שש דרגות של הפרדה", שמקורה בניסוי של מילגרם, שהראה שדי בשישה מתווכים בממוצע כדי ליצור קשר בין כל שני אנשים בארצות הברית.
למרות שהרעיון נוסח לפני כמעט 40 שנה, ההשערה עודנה שנויה במחלוקת גם כיום בתחום של חקר רשתות חברתיות, ומחקר מועט מאוד ומוגבל מאוד נעשה בתחום זה מאז פרסום תוצאות ניסויו של מילגרם ב-1969‏. מאז שנת 2002, מתנהל באוניברסיטת קולומביה מחקר בנושא, שלטענת החוקרים יהווה בדיקה ראשונה של ההשערה בקנה מידה גלובאלי.

תגים:

שוק עבודה · היי טק · רשתות חברתיות · קשרים חברתיים · חיפוש עבודה · גיוס עובדים · טכנולוגיה · עילית · הייטק · פייסבוק · facebook

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין רשתות חברתיות ושוק העבודה בתחום ההיי-טק בישראל", סמינריון אודות "הקשר בין רשתות חברתיות ושוק העבודה בתחום ההיי-טק בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.