היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת ענף ההון סיכון על ענף ההיי-טק בישראל

עבודה מס' 067349

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התפתחות ענף ההיי-טק וענף ההון סיכון בארץ, כיצד משתלבים שני הענפים הללו, וכיצד השפיע ענף ההון סיכון על ענף ההיי-טק לאורך השנים האחרונות.

4,889 מילים ,18 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

תעשייה מהווה מרכיב מאוד חשוב בכלכלה של כל מדינה. תעשייה עוזרת למדינה להתפתח ולהיות יותר חזקה. בעולם המודרני שלנו אחד הענפים החשובים ביותר זה ענף ההיי-טק. פיתוח טכנולוגיות חדשות מאפשר לנו לשפר את רמת החיים שלנו, לעשות תגליות חדשות, לקשר בין אנשים הנמצאים בקצוות השונים של העולם. תעשיית ההיי-טק מתפתחת עכשיו בכל העולם, וכמובן גם בישראל.
העבודה הזאת מוקדשת להשפעת ענף ההון סיכון על התפתחותו של ענף ההיי-טק בישראל. במהלך העבודה נסקור את התפתחות של תעשיית ההיי-טק, בעיקר בעשרים שנים האחרונות, ונסקור את ההתפתחות של ענף ההון סיכון.

ענף ההיי-טק מושפע במידה רבה מענף ההשקעות הפיננסיות בכלל ומענף ההון סיכון בפרט. החלטנו להתמקד בקרנות הון סיכון ולהיכנס לעומקו של הנושא. העידן החדש בתעשייה עתירת ידע מתפתח וצומח ע"י הקמתן של חברות עצמאיות, שמקורן ביזמות ישראלית. פיתוח כל טכנולוגיה חדשה דורש הרבה כסף. גיוס ההון בתעשיית היי-טק מתבצע בכמה דרכים, אחת מהדרכים היא קרנות הון סיכון. בעבודה נגדיר מהן קרנות הון סיכון ונראה את ההתפתחות של הענף לאורך השנים.
כפי שכבר אמרנו, תעשיית ההיי-טק היא ענף מאוד חשוב בתעשייה הישראלית, ולכן הממשלה מעוניינת מאוד בהתפתחותו כיוון שהצמיחה בענף מביאה לצמיחה במשק.
בעבודה ייסקרו מספר גורמים שהביאו לצמיחה במשק הישראלי ובענף היי-טק. חלק מהגורמים הם: התערבות ממשלתית ע"י תוכניות עידוד למחקר ופיתוח, וההשפעה של משאבי אנוש מקצועיים.

בעבודה נסקור את ההתפתחות של ענף ההיי-טק וענף ההון סיכון בארץ, נראה כיצד משתלבים שני הענפים הללו, ונסביר כיצד השפיע ענף ההון סיכון על ענף ההיי-טק לאורך השנים האחרונות.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק 1: התפתחות תעשיית ההייטק בישראל
א. הגדרת ענף ההיי-טק
ב. צמיחת ההיי-טק בישראל עד שנת 2000
פרק 2: קרנות הון סיכון
א. הגדרת ענף ההון סיכון
ב. התפתחות ענף ההון סיכון בארץ עד שנת 2000
פרק 3: מצב ההיי-טק בארץ בשנות ה-2000
א. היי-טק בתקופת ההתאוששות
ב. השפעת ענף ההון סיכון על מצב היי-טק לאחר שנת 2000
ג. פעילות של קרנות הון סיכון בשנים האחרונות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תעשיות ההיי-טק נקראות גם תעשיות עתירות ידע וטכנולוגיה. הגדרה הזו כוללת מספר רב של תעשיות, כמו: ענפי תעשיית טכנולוגיה עלית, ענף התקשורת וענפי שירותים עתירי ידע נוספים. ענף תעשיית טכנולוגיה עלית כולל את התעשיות הבאות: תרופות, מחשבים, רכיבים אלקטרוניים, ציוד רפואי ומדעי, כלי טיס, ועוד.
נוטים למיין את ענפי התעשייה למתקדמים ולמסורתיים. תחום ההייטק שייך לתעשייה המתקדמת, והתעשייה המסורתית כוללת בעיקר את ענפי המזון, המשקאות, טקסטיל, נייר ומוצריו, הוצאה לאור ודפוס, עץ ורהיטים. היום ניתן להבחין בענפים מתעשייה מסורתית המשלבים תהליכים מתעשייה מתקדמת. תעשיות מסורתיות אלו בעלות מפעלים עתירי הון וידע ואשר פועלים בהם בתהליכים מתקדמים ביותר. לדוגמא: ענף המזון וענף הטקסטיל.

תגים:

היי-טק · כלכלה · תעשייה · התפתחות · צמיחה · השקעות · גיוס · הון · סטארט · סטרט · הזנק · הייטק

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת ענף ההון סיכון על ענף ההיי-טק בישראל", סמינריון אודות "השפעת ענף ההון סיכון על ענף ההיי-טק בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.