היישום אינו מחובר לאינטרנט

לחץ שחיקה ופעילות פנאי בקרב עובדי הי-טק

עבודה מס' 066469

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר שנערך בקרב עובדי היי-טק במטרה לבדוק האם לחץ ושחיקה קשורים לפעילות בשעות הפנאי.

9,403 מילים ,31 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

מטרת מחקר זה הייתה לבדוק את השפעתם של שעות הפנאי על הלחצים התעסוקתיים והשחיקה של עובדי היי-טק. נתוני המחקר נאספו ע"י שאלון הכולל מספר מימדים במחקר חד פעמי, ללא קבוצת ביקורת. העובדים שהשתתפו במחקר הם גברים ונשים העובדים בתעשיות עתירות ידע במרכז הארץ בישראל בשנת 2006.
בקרב הנשאלים היו 38 גברים ו- 21 נשים. גיל הנבדקים נע בטווח שבין 23 ל-62 שנים כאשר ממוצע הגילאים היה 41. מרבית הנבדקים היו ילידי הארץ (%67), אקדמאים בעלי תואר ראשון ומעלה (%85) ורובם המכריע נשואים או חיים עם בן/בת זוג קבוע/ה (%81). השאלון כלל מדדים של לחץ תעסוקתי, שחיקה, מעורבות בפנאי ופרטים אישיים.
שלוש השערות נבדקו:
1. ימצא מתאם חיובי בין רמת הלחץ התעסוקתי הנובעת מגורמי לחץ שלילי לבין רמת השחיקה. ימצא מתאם שלילי בין רמת הלחץ התעסוקתי הנובעת מגורמי לחץ חיוביים לבין רמת השחיקה.
2. ימצא מתאם שלילי בין מאפייני העיסוק בשעות הפנאי לבין לחץ תעסוקתי.
3. ימצא מתאם שלילי בין מאפייני העיסוק בשעות הפנאי לבין שחיקה.

קטע מהעבודה:

מאז שנות התשעים גדל בצורה משמעותית היקף העובדים בארגוני היי-טק. למרות התפוצצות בועת ההי-טק בתחילת המילניום, בשנים האחרונות אנו שוב רואים עלייה במספר העובדים בתעשיות עתירות ידע. כתוצאה מאופי העבודה בארגונים אלו, גדל גם מספר שעות העבודה באופן משמעותי. עובדים בתנאים שכאלה מוצאים את עצמם פעמים רבות שחוקים ולחוצים (קונדה, 2000). שחיקת עובדים גורמת למורל נמוך, ביצועים גרועים, קונפליקטים ותחלופה גבוהה
(1981 Cherniss). עם זאת, חלק נכבד מחברות ההיי-טק משקיע משאבים רבים בדאגה לרווחת העובדים ולשעות הפנאי שלהם כדוגמת חדר כושר בעבודה, חדר אוכל או תלושי מזון, נופשים ושי יקר לחגים. מטרתו של מחקר זה לבחון כיצד משפיעות שעות הפנאי על מאפייניה השונים על לחצים תעסוקתיים ועל שחיקה בקרב עובדיי היי-טק. בנוסף יעשה נסיון להבין האם לעיסוק בפעילות פנאי כחלק משגרת החיים יש אפקט ממתן על לחץ תעסוקתי ועל שחיקה.

תגים:

שחיקה · הי-טק · שעות עבודה · נופש הייטק סטרס

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "לחץ שחיקה ופעילות פנאי בקרב עובדי הי-טק", סמינריון אודות "לחץ שחיקה ופעילות פנאי בקרב עובדי הי-טק" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.