היישום אינו מחובר לאינטרנט

ההבדלים בין דפוסי הפנאי בישראל לבין דפוסי הפנאי במדינות המערב

עבודה מס' 066504

מחיר: 193.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת מחקרים בתחום ועריכת ראיון.

7,694 מילים ,12 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

מטרת המחקר תהיה לבדוק במה שונים, אם בכלל, דפוסי הפנאי בישראל מאלה במדינות המתפתחות; האם בכלל נחשבת ישראל כמדינה מתפתחת מבחינת תרבות הפנאי שבה; באלה נושאים הקשורים בפנאי בישראל דרוש שיפור, ומה ניתן לעשות על מנת לקרב או לצמצם את הפער ביננו לבין מדינות המערב. חשיבותו של מחקר כזה יכולה להיות איפוא בהקניית מודעות ודפוסי פנאי מועילים, אשר ישרתו לא רק את הפרט, אלא גם את כלל אזרחי המדינה ומוסדותיה.
בתחילת העבודה אציג רקע תיאורטי (סקירת ספרות), שיביא מחקרים שונים שנעשו בתחום הפנאי בישראל ובמדינות המערב. לאחר מכן אפרט את מהלך המחקר ואציג את ממצאיו. בתום פרק הממצאים אגש לניתוח הנתונים, ובמידת הניתן למסקנות העולות מהם. לבסוף אציג סיכום ואפרט המלצות לביצוע, על מנת להשיג את התוצאות הרצויות מבחינתנו.
לא על הכל ניתן לענות, ולא את כל הנושאים ניתן לכסות בעבודה אחת, ועל כן ננסה להתרכז ולהתמקד במקרה אחד, וממנו להכליל (במידת הניתן) על הכלל. האוכלוסיה הנבדקת תהיה במקרה זה אדם המכיר היטב את דפוסי הפנאי במדינה הנחשבת מערבית ומתוקנת (דנמרק), ועם זאת הנמצא יותר מ-10 שנים בארץ, כך שביכולתו להשוות בקלות יחסית בין דפוסי הפנאי בישראל לאלה במדינה הקודמת בה התגורר. השערת העבודה, עפ"י קריאת החומר הספרותי וטרם ביצוע הראיון עם אותו אדם, היא כי דפוסי הפנאי בישראל שונים בצורה מהותית מדפוסי הפנאי במדינות המערב. באיזה אופן, באיזו צורה ובעיקר באיזו מידה - אלה יהיו הדברים אותם אנסה לבחון בעבודתי.

תוכן
מבוא
סקירת ספרות
מתודולוגיה
ממצאים
דיון ומסקנות
סיכום והמלצות
מקורות
נספח - הראיון

קטע מהעבודה:

ניכר כי בשנים האחרונות, השתבש האיזון ששרר בחברה המערבית בין עבודה ופנאי. חל בו שינוי מהותי, אם כי מדורג. היות שהזמן הפנוי לאדם הלך וגדל, נוצרה התופעה המודרנית של מתן הכשר לפעילות פנאי כדרך חיים (פז-טל, 1996). הפנאי והנופש נתפסים היום במערב, כיסוד מאזן ושווה ערך לעבודה. במחצית השניה של המאה ה-20, חל תהליך מתמיד של נגיסה מהזמן המוקדש לעבודה, בזכות הטכנולוגיה, האיגודים המקצועיים ועוד, והולכת ועולה חשיבותו של הפנאי כערך העומד בפני עצמו בכל החברות המערביות. התחזית לקראת המשך שנות ה-2000, היא צמצום ניכר של זמן העבודה בקרב מקבלי השכר, בעיקר בשל הגדלת משך החופשות השנתיות (רסקין, 1999).

תגים:

תקשורת · פנאי · מלחמה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ההבדלים בין דפוסי הפנאי בישראל לבין דפוסי הפנאי במדינות המערב", סמינריון אודות "ההבדלים בין דפוסי הפנאי בישראל לבין דפוסי הפנאי במדינות המערב" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.