היישום אינו מחובר לאינטרנט

דפוסי דיבור של גברים ונשים

עבודה מס' 020135

מחיר: 252.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח דפוסי הדיבור של שני המינים וההבדלים ביניהם, פירושים שונים הניתנים לאותה שיחה ע"י שני המינים בשילוב מחקר בנושא.

4,517 מילים ,17 מקורות

תקציר העבודה:

השפה היא אחד הביטויים של החברה. לרוב החברות יש את השפה היחודית להן ומאפייניה. חברה היא מערכת של יחסי גומלין שמורכבת מקבוצות, אירגונים ורבדים, ויש לה מאפיינים יחודיים כלליים.
השפה החלה להתפתח עם הצורך של האנשים לתקשר בינם לבין עצמן ולכן טבעי הוא כי יתפתחו מאפיינים מיוחדים לכל שפה, בעיקר על פי אופי אנשיה.
לית מאן דפליג כי קיים שוני בין נשים לגברים הנובע מתכונות מולדות ומתכונות נרכשות.

מטרת עבודתי היא לבדוק מהם המאפיינים של הדיבור בין נשים וגברים בישראל, ותכליתה הוא לראות האם קיימים הבדלים ומהם. אנסה למצוא האם הנחות, חסרות הגיון לכאורה, המעידות על היחסים בין גברים לנשים, ולהראות שגבר ואישה למעשה עלולים לפרש אותה שיחה בצורה שונה למרות שלא מסתמנת בעצם שום אי הבנה הנראית לעין. מעל לכל חשוב לדעת כי קיימים הבדלים באופן הדיבור הנובעים ממינו של הדובר. אי לכך עלינו לזהות את ההבדלים הללו ולהבינם כיוון שללא הבנה של הבדלים אלו אנו עלולים להאשים אחרים או את עצמנו או את מערכת היחסים וזאת משום התוצאות המטעות והמזיקות של אופני סגנונות הדיבור השונים.

להלן ההגדרות של המונחים בהם אשתמש בעבודה:
קללה: גידוף וחרוף קשה. הבעת רצון שתבוא רעה על מישהו.
נימוס: התנהגות בצורה מסוימת המקובלת על ידי החברה.
התנצלות: הצטדקות, בקשת סליחה אמירת דברי תרוץ.
עזרה: סיוע ותמיכה.
שאלות: בקשת תשובה על דבר מה.
תחרותיות: התנצחות.
ביטוי התפעלות: ביטויים המתארים התרשמות חזקה.

תוכן העניינים:
1.מבוא והצגת הנושא
2.קליטת דפוסי דיבור
3.סקירת מחקרים
4.המחקר
1.המטרה
2.השערות המחקר
3.אוכלוסית המחקר
4.התוצאות
5.סיכום והשוואות
6.ביבליוגרפיה

מקורות:

ברגר א., תולדות הלשון, חולון, 1983.
טנאן דבורה, קצר- למה אין הבנה בין נשים וגברים, ת"א, 1990.
יגר י., לבירור מהותה של לשון עממית, חיפה 1979.
ספן ר., דרכי הסלנג, ירושלים, 1972.
BERNARD SPOLSKY AND JAMES KARI, "APACHEAN LANGUAGE MAINTANANCE", INTENATIONAL JOURNAL OF SOCIOLOGY OF LANGUAGE, 1974, 5.
CAROL W. PFAFF, "TURKISH IN CONTACT WITH GERMAN LANGUAGE", INTENATIONAL JOURNAL OF SOCIOLOGY OF LANGUAGE, 1974. 6.
HOWARD GILES, "COMMUNICATION LENGTH AS A BEHAVIORAL INDEX OF ACCENT PREJUDICE", INTENATIONAL JOURNAL OF SOCIOLOGY OF LANGUAGE, 1974. 6.
HYWEL COLEMAN, "TALKING SHOP: AN OVERVIEW OF LANGUAGE AND WORK", INTENATIONAL JOURNAL OF SOCIOLOGY OF LANGUAGE, 1974. 5.
JUDITH CAIS, "SOCIALIZATION AND VERBAL BEHAVIOR: AN ISRAELI EXAMPLE", INTENATIONAL JOURNAL OF SOCIOLOGY OF LANGUAGE, 41, 1983.
KOEN JASPAERT SJAAK KROON, "SOCIAL DETERMINANTS OF LANGUAGE SHIFT BY ITALIANS IN THE NEDERLANDS AND FLANDERS", INTENATIONAL JOURNAL OF SOCIOLOGY OF LANGUAGE, 1974. 6.
LAKOFF ROBIN (1975), LANGUAGE AND WOMEN PLACE, NEW YORK, 1975.
LESLIE M. BEEBE, "OCCUPATION PRESTIGE AND CONSONANT CLUSTER SIMPLIFICATION IN BANGKOK THAI", INTENATIONAL J. OF SOCIOLOGY OF LANGUAGE,1974, 5.
O'BARR WILLIAM M., AND BOWMAN K. ATKINS, "WOMENS LANGUAGE OR POWERLESS LANGUAGE", IN MCCONNEL S., AND R. BORKER (EDS), WOMEN AND LANGUAGE IN LITERATURE AND SOCIETY, N.Y. 1980, PP. 93-110,
O'BARR WILLIAM M. , WOMENS LANGUAGE OR POWERLESS LANGUAGE, DUKE UNIVERSITY, 1978.
PELLEGIRNI LEET, H.M. "CONTROVERSTIONAL DOMINENCE AS A FUNCTION OF GENDER AND EXPERTISE", IN GILS (ED), LANGUAGE: SOCIAL PSYCHOLOGY PERSPECTIVE, BOSTON 1990, PP. 97-107.
SUSAN PHILIPS, "CONTEXTUAL VARITATION IN COURTROOM LANGUAGE USE", INTENATIONAL JOURNAL OF SOCIOLOGY OF LANGUAGE, 1984. 49.
ROSENBAUM YEHUDIT, "HEBREW ADOPTION AMONG NEW IMMIGGRANT TO ISRAEL: THE FIRST THREE YAERS", INTENATIONAL JOURNAL OF SOCIOLOGY OF LANGUAGE, 41, 1983.

תגים:

איש · גבר · אישה · שפה · אנתרופולוגיה · סוציולוגיה · שיחה · סלנג

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דפוסי דיבור של גברים ונשים", סמינריון אודות "דפוסי דיבור של גברים ונשים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.