היישום אינו מחובר לאינטרנט

חדירת ביטויי דיבור לכתיבה

עבודה מס' 064015

מחיר: 349.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תופעת חדירת ביטויי דיבור לכתיבה תוך בחינת השימוש במושגים ותמלילים שונים אשר משקפים ביטויים המביעים רגשות ובהם נעשה שימוש בשכיחות גבוהה.

1,740 מילים ,8 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

מטרת העבודה היא לנתח את תופעת חדירת ביטויי דיבור לכתיבה תוך בחינת השימוש במושגים ותמלילים שונים אשר משקפים ביטויים המביעים רגשות ובהם נעשה שימוש בשכיחות גבוהה.
המחקר הוא מחקר איכותני כאשר הוא מבוסס על פרדיגמה הומניסטית הרואה את מטרת המחקר בהבנת תופעות מורכבות ובחינת אספקטים רב-גוניים של ההתנהגות האנושית בהקשרה הסביבתי.

תוכן העניינים:
מבוא
מטרות העבודה
שאלות המחקר
שיטת המחקר
סקירת הנושא
ממצאי ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

שפה היא העיקרון המנחה באמצעותו אנו מנהלים את חיי החברה שלנו והיא האינדיקציה העדינה ביותר ליחסים שבין הפרט לקבוצה חברתית נתונה. מילים שאנשים אומרים מבטאים הוכחות, רעיונות ואירועים שהם תקשורתיים מכיוון שהם מתייחסים למצבור של ידע לגבי העולם שאנשים אחרים חולקים עימם. מילים אף מבטאות התנהגות, אמונות, והשקפות עולם אשר תואמות לאלו של אחרים כאשר בשני המקרים, השפה באה לבטא את המציאות התרבותית.
בתקשורת הבין-אישית אנו עוסקים בנסיבות תקשורתיות וסוקרים את אירוע הדיבור לפי משתנים כגון: השותפים לאירוע, הערוץ התקשורתי ודרך השימוש בו, הקודים שמשתמשים בהם, הנסיבות, דרכי סגנון, הנושאים והתכנים, פעולת הדיבור - מטרות המוען, האירועים הלשוניים עצמם ומאפייניהם הפועלים הדדית כמכלול אחד שלם. על כן, השפה היא שיטתיות, ועושה שימוש בסמלים קבועים, צלילים, מחוות או סימנים אשר מהווים משמעויות מובנות בתוך קבוצה או קהילה. השיטתיות הזו כרוכה גם בשימוש בשפת 'סלנג', מה שמוגדר כביטויי דיבור השגורים בפי האנשים המשתייכים לקהילה זו. על אף שתופעת ביטויי הדיבור קיימת זמן לא מבוטל, לאחרונה מתפתחת יותר יותר תופעת חדירתם של ביטויי דיבור אלה לכתיבה בז'אנרים השונים.
עבודה זו מתארת ומסבירה את תופעת חדירת ביטויי דיבור לכתיבה תוך כדי ניתוח ביקורתי ומקיף בדבר הגורמים העיקריים לתופעה זו, השפעת התופעה על השפה העברית ועל המשך התפתחותה בעתיד.

מקורות:

גלילי, ש. (2005), "55 המילים הכי מעצבנות בעולם (הוירטואלי)", ynetמגזין.
מוצ'ניק, מ. (2001), לשון, חברה ותרבות, האוניברסיטה הפתוחה, כרך ב': פרקים 4-6.
רגב, ז. (1999), "השאר הודעתך אחר הצפצוף - חד-שיח תקשורתי", בתוך: שורצולד, א., בלום-קולקה, ש. ואולשטיין, ע., ספר רפאל ניר, ירושלים, כרמל: 270-289.
Kramsch, C. (1998), Language and Culture, Oxford University Press.
Maynor, N. (1996), "The Language of Electronic Mail: Written Speech?" Play Performance in Computer Mediated Communication.
Harper, C. (1998), And that's the way it will be: News and information in a digital world, New York London: New York university Press.
אתרי אינטרנט
What Is Voice? What Is Speech? What Is Language?, National Institute on Deafness and Other Communication Disorders:
http://www.nidcd.nih.gov/health/voice/whatis_vsl.asp
http://www.ynet.co.il

תגים:

דיבור · כתובה · כתיבה · מדוברת · תקשורת · סלנג · עברית · שפה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חדירת ביטויי דיבור לכתיבה", סמינריון אודות "חדירת ביטויי דיבור לכתיבה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.