היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין סגנון מנהיגות ואקלים ארגוני לניהול הידע

עבודה מס' 067677

מחיר: 725.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הקשר בחברת דוקרט אוורגרין אריזות בע"מ.

14,319 מילים ,62 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

במחקר הזה אובחנה בעיה עסקית אשר מצביעה על כך שעלית הפחתים נגרמת מחוסר ניהול ידע בארגון ויצירתו. כדי לבדוק את הבעיה נבדקו 36 עובדים באוכלוסייה שכללה עובדי רצפת ייצור ומנהלי מחלקות בקרב ארגון DEP. האוכלוסייה התחלקה בין ארבע מחלקות: דפוס, הלחמה, איכות וכן 2PR. חולקו להם שאלונים כדי לבדוק את מעורבותם, והתייחסותם כדי לבסס נתונים אלו וכן, לבדוק על ידי סטטיסטיקה תיאורית ממצאים והן קשרים בין משתנים אשר תומכים בניהול הידע: אקלים ארגוני ומנהיגות עצמית. נבחנו מודלים תאורתיים כדי לבסס את משמעויות הנגזרות מהממצאים שהתגלו.
ניהול הידע מצביע דרך מודל הקרחון, את הסבר הבעיה בידע המוחשי והנסתר. זה מודל פוטנציאלי המראה את הרבדים של הידע בארגון. כאשר נבדקו הממצאים במחקר זה, הסתמן בעיתיות אשר זוהתה בארגון להישאר במצב רדום ללא יכולת הצפה למצב המוחשי. מנהיגות העצמית לעומת זאת, כמשתנה תומך ניהול ידע, הוא פוטנציאל אשר הראה את הרווחיות העצמית לעובד וכן לארגון. לפי הממצאים במחקר זה, מנהיגות עצמית וכל מימדיה הראו על נכונות אמיתית של העובדים לרכוש ידע על ידי פיתוח עצמי לעידוד מטרות על ידי מנהיג הקבוצה והם עצמם. הפאזל הזה יצר עבודת צוות טובה ואינטראקציה עם מנהיג הקבוצה. אומנם בחתך דמוגראפי, הובחנו הממצאים את חוסר שביעות רצון של צוותי מחלקת הלחמה ואיכות ממנהיגם לעומת צוותי מחלקות הדפוס ומחלקת 2PR. אדרבא, מנהיגות עצמית יצרה רמת קשר חיובי גבוה עם ניהול ידע בכל המחלקות. היכולת של מנהלי המחלקות להנהיג את ראשי הצוותים לעידוד הלימוד העצמי להגשמת המטרות האישיות והארגוניות. העובדים, לפי הממצאים, רוצים למנף את עצמם בארגון, הם מעידים זאת בשאלונים וכן צמאים לרכוש ידע תמידי.
מאידך, אקלים ארגוני, במחקר זה, מעידים על רמת קשר נמוכה של משתנה זה עם ניהול הידע. זה נבע מההיבט הסוציאלי כבסיס לאקלים הארגוני להעברת הידע. במימדים שבלטו בחוסר התמיכה היו חמימות, קונפליקטים ותמיכה של הארגון בעובדיו אשר מעיד על מרחק מסוים בין ההנהלה לעובדים. אקלים הארגוני מיוצג על ידי תיאורית השטח שמבוססת על עיקרון שיתוף פעולה בין הפרט ולבין הסביבה החברתית ארגונית. שבמחקר זה, התגלה כבעיתי למדיי.
אחת ההמלצות היישומיות במחקר זה היא יצירת סינרגיה בין מנהלי המחלקות כדי ליצור תשתית חיובית להורדה מנהיגותית למטה. מראה על תמיכה ארגונית. חשיבות זו מחוללת יתרון של העברת ידע וחלוקת ידע שמתחיל מלמעלה. ההנהלה חייבת לשנות את התייחסותה לפן הסוציאלי ארגוני וליצור מערכות יחסים בונות בין העובדים.

תוכן עניינים:
* מבוא
1. תיאור הארגון
2. תיאור הבעיה העסקית
3. תיאור הבעיה
4. שאלות המחקר
5. מטרות יישומיות
* סקירת ספרות
מבוא
ניהול הידע בארגון
סגנונות ומנהיגות
אקלים ארגוני
הקשר בין סגנונות ניהול עצמי לבין ניהול הידע
הקשר בין אקלים ארגוני לבין ניהול הידע
רציונאל המחקר
השערות המחקר
הגדרות המשתנים
* שיטות מחקר
מערך המחקר
אוכלוסיות המחקר
כלי המחקר
הצגת כלי המחקר
הליך המחקר
תיאור המדגם
שיטת הניתוח
* ממצאים
מבוא
ממצא ניהול ידע
ממצא אקלים ארגוני
ממצאים נוספים
* דיון
השערה א' - הקשר בין מנהיגות עצמית וניהול ידע
השערה ב' - הקשר בין אקלים ארגוני וניהול ידע
* סיכום ומסקנות
מסקנות
המלצות יישומיות
המלצות למחקר עתידי
ביבליוגרפיה
נספח - שאלוני המחקר

קטע מהעבודה:

המחקר יתבסס בחברת DEP אשר בבעלות של 50% דוקרט ו- 50% חברת Evergreen, כאשר חברתEvergreen פרוסה בכל העולם מהמזרח: ויאטנם, קוראה, יפן, אוסטרליה, ניו זילנד, סין ובארה"ב. ישראל היא במיקום אסטרטגי לחברה במתן מענה גיאוגרפי למזרח התיכון, אפריקה וכמובן אירופה. הייצור נמצא בארץ ההנהלה בדרג המנכ"ל ומטה. ראש מועצת המנהלים יושב בארה"ב. קבלת ההחלטות מתבצעת לאחר אישור המנכ"ל מובא ההצעה למועצת המנהלים של Evergreen וכן מועצת המנהלים של דוקרט. יש לציין שהמנכ"ל הוא מנכ"ל הקבוצה כולה.
מחלקות רצפת הייצור הן: מחלקת דפוס אשר תפקידה להדפיס את הקרטוניות, המחלקה מונה 17 עובדים, מנהלי משמרות בשלושה צוותים ומנהל מחלקה. מחלקת הלחמה שתפקידה להלחים את הקרטוניות למצב של קרטונית שטוחה ואריזה ללקוח, המחלקה מונה שני צוותים ומנהל מחלקה סך הכול 14 עובדים. מחלקת 2PR מחלקה שחותכת את הקרטוניות מגליל מודפס לאריזה, המחלקה מונה שני צוותים ומנהל מחלקה סך הכול 6 עובדים. מחלקת איכות שתפקידה לבצע בקרה בתהליך ובדיקות מעבדה לפי מפרטים העומדים בתקני איכות (ISO 22000, ACAPP), המחלקה מונה 4 בקריות ומנהל מחלקה סך הכול 5 עובדים. סך כול עובדי רצפת ייצור מונים 43 עובדים.

הבעיה העסקית היא אי עמידה ביעדי הפחת. המורכבות של המכונה מבחינה טכנית וכן הדרישות המקצועיות אשר מוטלות על עובדי המחלקה הם גבוהות מאוד. זוהי מחלקה הדומיננטית ביותר, המקצועית ביותר ובעלת העלויות הגבוהות ביותר הן מבחינת הציוד והן מבחינת עלות התפעול. במחלקה זו מתרכז כ- 90% מהפחת המפעלי הכולל.

תגים:

עבודת · מחקר · ניהול · מנהיגות · ידע · אקלים · ארגוני · תעשיה · התנהגות · תרבות · ארגונית · מנהיגות · ניהול · ידע

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין סגנון מנהיגות ואקלים ארגוני לניהול הידע", סמינריון אודות "הקשר בין סגנון מנהיגות ואקלים ארגוני לניהול הידע" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.