היישום אינו מחובר לאינטרנט

תיאוריות פמיניסטיות לציד המכשפות בראשית העת החדשה

עבודה מס' 067673

מחיר: 350.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח מאפייני הקורבנות, האידיאולוגיה המגדרית, תפיסת האישה וסטריאוטיפ המכשפה. כולל התייחסות לשינויים חברתיים, כלכליים ודתיים שאירעו במהלך תקופה זו.

17,121 מילים ,11 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

ציד המכשפות באירופה ובאמריקה בראשית העת החדשה הוא פרק מרתק בהיסטוריה האנושית בכלל ובהיסטוריה הנשית בפרט.יהיו מי שיסברו כי רדיפת המכשפות היתה למעשה ציד נשים, אשר כוון מלמעלה, ונוהל על ידי האליטה הדתית והשלטון החילוני. אם כך, זו דוגמא לפשיעה פוליטית, הפעם לא מבוססת דווקא על גזע ודת, אלא בעיקר על מין. העבודה מציגה את נקודת המבט הפמיניסטית לציד המכשפות.
הפרק הראשון סוקר את הרקע ההיסטורי לציד המכשפות ואת התופעה עצמה. התייחסות לשינויים שחוותה אירופה באותה תקופה ולמעמד האישה. הצגת היחס שרווח עד המאה ה-14 לכישוף ואת התפנית שחלה ביחס זה מהמאה ה-14, תוך דגש מיוחד לספר "פטיש המכשפות" משנת 1486. תיאור הרדיפות עצמן: מהלך התפתחותן, הסיבות שתרמו להעלאת האשמות, נתונים לגבי כמות הקורבנות ומאפיינים שונים של הקורבנות.
הפרק השני מציג את הביקורת הפמיניסטית שהועלתה כנגד היסטוריונים שחקרו את ציד המכשפות. פירוט טענותיהן העיקריות של הפמיניסטיות כלפי תיאוריות וניתוחים שנעשו על ידי חוקרים גברים לרדיפות, תוך מתן דוגמאות ספציפיות.
הפרק השלישי כולל תיאוריות פמיניסטיות שונות. התיאורטיקניות הפמיניסטיות מנסות להתייחס לפן הקונפליקט המגדרי באותה תקופה, מנסות להבין מדוע רוב הקורבנות היו נשים ומה הפך את אותן נשים למטרה עבור הרודפים.
בפרק הרביעי דיון בנוגע לתיאוריות הפמיניסטיות. הדיון מציג מבט רוחבי על התיאוריות, תוך התייחסות למישורים המשותפים להן. במהלך פרק זה, השוואה כללית בין התיאוריות, ביקורת, ולבסוף שילוב ביניהן.

תוכן עניינים:
תקציר
מבוא
רקע היסטורי
ביקורת פמיניסטית
תיאוריות פמיניסטיות לציד המכשפות
כריסטינה לרנר: ציד המכשפות אינו ציד נשים
קרול קרלסן: חטאיה של המכשפה
זיגריד בראונר: שינוי בתפקיד האישה
ברברה ארנרייך ודירדרה אינגליש: הרפואה הגברית נגד ההילריות
מריאן הסטר: ניסיון לשמירת השליטה הגברית בתקופה של שינויים
מארי דאלי: רדיפת האליטה הנשית
דיון
סיכום
רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

אחת הבעיות העומדות בפני ההיסטוריונים המנסים לחקור את הרקע לרדיפות, היא העובדה שהרדיפות התרחשו על פני כ-200 שנה ובמדינות שונות, לכן הרקע עשוי להיות שונה ממקום למקום ומזמן לזמן. מסיבה זו לא ניתן לתאר רקע סוציו-אקונומי ספציפי לרדיפות והאפשרות הטובה ביותר היא לתאר את הסביבה האופיינית ביותר בה עלו ההאשמות בכישוף. בנוסף, כאשר אנו עוסקים ברקע לציד המכשפות, עלינו להכיר בכך שהסביבה שאנו מתארים לא היתה בהכרח חדשה ושהקונפליקטים החברתיים שהובילו להאשמות בכישוף לא היו תמיד התוצאה של שינוי חברתי נרחב (Levack, 1995).

תגים:

פמיניזם · מגדר · מעמד האישה · תפיסת האישה · תפקיד האישה · חטא · כישוף · הילריות · שליטה גברית · הגמוניה · כנסייה קתולית · קונפליקט · אליטה · ימי הביניים · אירופה · רדיפה · רדיפות · פשיעה פוליטית · רצח עם · פטריארכאליות · לרנר · קרלסן הי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תיאוריות פמיניסטיות לציד המכשפות בראשית העת החדשה", סמינריון אודות "תיאוריות פמיניסטיות לציד המכשפות בראשית העת החדשה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.