היישום אינו מחובר לאינטרנט

עולם העבודה בהיבט נשים

עבודה מס' 067639

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מקומן של נשים בעולם העבודה ומקומה של העבודה בעולמן של נשים - ברמת פרט, משפחה, חברה.

4,777 מילים ,27 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

תהליכים שונים שהתרחשו בסוף המאה העשרים הביאו למצב בו נשים רבות בעולם ובארץ רכשו השכלה והכשרה ויצאו לעבוד מחוץ למשק הבית. מציאות זו יצרה מהפכה בחיי האישה, במבנה המשפחה ובחברה כולה (אלמוג 2, 2000; חניק, 1998; יזרעאלי, 2001; Dinerman, 1992).

מטרת עבודה זו לדון בנושא נשים ועבודה ולשפוך אור על מספר היבטים חשובים בתחום. סקירת הספרות העדכנית מציגה שפע של מחקרים והתייחסויות תיאורטיות מכיוונים שונים. לפיכך, נבנתה סכמה בסיסית המארגנת את המושגים והתיאוריות הרלוונטיות לתחום. הסכמה מבחינה בין מחקרים ומושגים תיאורטיים המתייחסים למימד של מקומן או מעמדן של נשים בעולם העבודה (מקרו) ובין אלו המתמקדים במקומה של העבודה בעולמה הפנימי של האישה (מיקרו). בנוסף, זוהו שלוש רמות התייחסות הבאות לידי ביטוי במימדים שצוינו לעיל: רמת הפרט, רמת המשפחה והרמה החברתית. רמת הפרט או הרמה הפסיכולוגית מתייחסת למאפיינים אישיותיים ואישיים, ביטויים רגשיים וקונפליקט פנימי. ברמה המשפחתית תובא התייחסות לקשרים שבין משפחה בכלל, וטיפול בילדים בפרט, על הקריירה הנשית. הרמה החברתית תתמקד בקונטקסט החברתי שבו נמצאות נשים עובדות, תוך סקירת מוסדות חוקיים ותרבותיים המשפיעים על תעסוקת נשים. ( נספח - תרשים הסכמה).

למרות שהסכמה המוצעת מסייעת בארגון התיאוריות והמחקרים בנושא נשים ועבודה, חשוב להדגיש כי לעיתים קרובות מושגים תיאורטיים וביטוייהם בחיי היום-יום משיקים זה לזה. ההפרדה בין המימדים והרמות השונות היא מלאכותית, אך מאפשרת בחינה מדויקת יותר של הספרות בתחום.

לסיום, נביא סיכום של הדברים, תוך בחינתם מנקודת מבט פמיניסטית. כמו כן, תובא התייחסות אישית קצרה של הנושא בראיה לעתיד.

תוכן עניינים:
מבוא

מקומן של נשים בעולם העבודה
רמת הפרט
רמת המשפחה
רמה חברתית

מקומה של העבודה בעולמן של נשים
רמת הפרט
רמת המשפחה
רמה חברתית

סיכום
ביבליוגרפיה
נספח

קטע מהעבודה:

המושג הון אנושי (Human Capital) פותח במקור על-ידי חוקרים מתחום הכלכלה על-מנת להסביר הבדלים בהצלחה פיננסית בין אנשים, חברות ואומות (Becker, 1964; Mincer, 1974; Ho & Alcorso, 2004). בקר (Becker, 1964), היה מהראשונים להשתמש במושג "הון אנושי" ולבדל אותו מהון פיסי. הוא טען כי אין די בהשקעה בהון הפיסי, כלומר באמצעי ייצור, מכונות או מבנים כדי להסביר פערים בהכנסות ורווחים. הון אנושי מוגדר כסך כל הידע, הכישורים והיכולות הקיימים אצל הפרט, ואשר רלוונטיים לפעילות כלכלית (Grayson, 2004). מכלול זה משקף, בין ביתר, השכלה, ידע מקצועי וניסיון תעסוקתי (Becker, 1964; Mincer, 1974; Brynin & Schupp, 2000; Gryson, 2004; Ho & Alcorso, 2004). התפיסה הכלכלית רואה בהון האנושי מצבור של כישורים שניתן לשווקם.

תגים:

נשים · עולם העבודה · העצמה · הון אנושי · מעמד האישה · תעסוקה · אפליה תעסוקתית · מעמד כלכלי · משפחה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עולם העבודה בהיבט נשים", סמינריון אודות "עולם העבודה בהיבט נשים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.