היישום אינו מחובר לאינטרנט

הטראומה של משפחת גולדווסר - הזיכרון שלנו

עבודה מס' 067588

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השימוש בתקשורת כסוכנת של שינוי חברתי במטרה להסב את דעת הקהל הציבורית למען השבת החטוף, תוך התמקדות במיקי ובקרנית גולדווסר.

3,828 מילים ,8 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

בעבודה זו בחנתי כיצד עשו בני משפחת גולדווסר שימוש בתקשורת כסוכנת של שינוי חברתי במטרה להסב את דעת הקהל הציבורית למען השבת בנם החטוף, תוך התמקדות במיקי ובקרנית גולדווסר.
שתי משפחות החטופים בלבנון עשו מאמצים נרחבים להשיב את בניהן הביתה. ואולם, משפחת רגב בחרה להצניע את מאמציה הדיפלומטיים מפני התקשורת. בני משפחת גולדווסר, לעומתם, נחשפו רבות בטלוויזיה ופניהם הפכו מוכרות בכל בית. נראה כי בני משפחת גולדווסר, או לפחות מיקי, אמו של אודי וקרנית, אשתו, שמו להן למטרה להיחשף בכלי התקשורת בכלל ובטלוויזיה בפרט, במטרה להעלות את חטיפתו של אודי לסדר היום הציבורי.
על מנת לבדוק את השימוש שעשו בני משפחת גולדווסר בתקשורת ניתחתי את התהליך שהם עברו בשנתיים האחרונות מול המצלמות ואת המאמצים שתועדו על ידי ערוצים 1, 2 ו-10. בניתוח דמויותיהן של מיקי וקרנית גולדווסר, הסתמכתי על שידורי החדשות ותוכניות האקטואליה של ערוץ 10, אשר ליוו את בני המשפחה לאורך התהליך. כתבה שאתן לה מקום נרחב בעבודה, שודרה בערוץ 10 לאחר עסקת השבויים ומגוללת את התהליך שעברו קרנית ומיקי גולדווסר בשנתיים האחרונות.

תוכן העניינים:
- מבוא
- רקע תיאורטי
תפקידי התקשורת בעת משבר
זיכרון קולקטיבי
טראומה
מדיום הטלוויזיה
הטלוויזיה כסוכנת שינוי
החטיפה
אודות המחקר

- המלחמה בתקשורת
תהליך השבת הבנים בתקשורת
ההחלטה המודעת של משפחת גולדווסר
מיקי גולדווסר
קרנית גולדווסר
אחרי שנגמר הכל - ניתוח הכתבה: "סוף המסע" מיום שישי 18/7/08.

- ממצאים ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

לאסוול היה בין הראשונים אשר ניסו להגדיר את תפקידי התקשורת. הוא הבחין בשלושה תפקודים: סיקור הסביבה: העברת מידע על אירועים ותהליכים, תיאום: פירוש האירועים באופן המאפשר הבנה והיערכות לבאות והמשכיות תרבותית. מאוחר יותר נוספו תפקודים כגון: בידור וגיוס. בתקופת משבר על התקשורת למלא באינטנסיביות רבה יותר את תפקיד סיקור האירועים והסברתם, למען הבטחת היציבות וגיוס הסולידאריות, וכן, הפגת חששות ומתחים. התקשורת מהווה מקור מידע בעל השפעה מרכזית, היא מתעלת את הכעס והצער, מטפחת סולידאריות חברתית, מחזקת אינטרסים לאומיים, משמרת את הסדר החברתי ומסייעת לחברה להתגבר על הזעזוע המאיים (וימן, 1997).

תגים:

גולדווסר · חטופים · תקשורת · מדיה · משבר · ממשלה · אולמרט · צבא · פרץ · חלוץ · לבנון · חברה · ישראל · אודי · קרנית · ציבור

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הטראומה של משפחת גולדווסר - הזיכרון שלנו", סמינריון אודות "הטראומה של משפחת גולדווסר - הזיכרון שלנו" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.