היישום אינו מחובר לאינטרנט

בחינת מוטיבים של קיטש, קאמפ וחתרנות באופרת הסבון "רמת אביב ג'"

עבודה מס' 067505

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח פרשני של פרקי הפיילוט של "רמת אביב ג'" ופרק מתוך "השיר שלנו".

16,236 מילים ,32 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

אבחן בעבודה זו סממנים של קאמפ באופרות סבון, תפקידיו של הקאמפ בהן והמשמעויות הנגזרות מכך. לשם כך בחרתי באופרת הסבון רמת אביב ג', אשר לשיטתי, קיימים בה מאפיינים של קאמפ וכן בסדרה השיר שלנו, אשר מהווה מודל חדשני ומורכב יותר לז'אנר זה, ומצביעה על רוח השינוי שחל בז'אנר עם הזמן.
מאחר ואופרות סבון נמשכות תקופה ארוכה ומכילות פרקים רבים, בחרתי להתמקד בעבודה בשלושת פרקי הפיילוט של הסדרה רמת אביב ג', אשר נבדלים באורכם משאר פרקי הסדרה, וזכו לפופולאריות רבה כשהוקרנו לראשונה ב- 27/7/1995. אני סבור כי פרקים אלה, שמטרתם הייתה לבסס את הלך הרוח של הסדרה ולהכניס את הצופים לעולמם של הדמויות, ובתוך כך גם לאפיינן, יכולים לשמש דוגמא מעניינת לניתוח, במקום לבחור מספר אקראי של פרקים מן הסדרה. בנוסף, בחירתי הוגבלה מאילוצים לוגיסטיים, שכן מצאתי קושי לאתר פרקים מצולמים מתוך סדרה זו, ואולפני גלובוס גרופ ניאותו להשאיל לי את פרקי הפיילוט באומרם כי פרקים אלה מהווים כמבוא כללי לסדרה זו.
הפרק הראשון בעבודה יעסוק במאפייניו של קיטש, תפקידיו והמשמעויות שהוא יוצר בפרקי הפיילוט של הסדרה רמת אביב ג'. סוזן סונטאג (Susan Sontag) מציינת כי קאמפ הוא קיטש שמודע לעצמו; יותר מורכב ומתוחכם; מדגיש בכוונה את המלאכותיות והסגנון שבו (Sontag, 1964, 62).
מאחר והקאמפ נשען וצמח מהמושג "קיטש", אני סבור שיש לבחון תחילה מושג זה, אשר מהווה בסיס לקאמפ, ולבדוק את המשמעויות שנוכחותו בסדרה יוצרת. אני סבור שקיטש מתקשר ליצירת אווירה, תחושת סנטימנטאליות וריגוש אשר תורמים לפופולאריות של הסדרה ולהזדהות של הקהל עם הדמויות.
הפרק השני בעבודה יעסוק במאפייניו של קאמפ, תפקידיו והמשמעויות שהוא יוצר בפרקי הפיילוט של הסדרה רמת אביב ג'. במסגרת פרק זה, אבחן מהי קריאה חתרנית, כיצד ניתן ליצור מורכבות ופוליסמיות בטקסט, מה השימושים שעושים יוצרי אופרות סבון בקאמפ ומהו השימוש שעושה בו הקהל.
ברצוני להראות כי בעוד שאופרות סבון משתמשות במאפיינים של קאמפ כדי ליצור מוטיבים של הומור, עניין ומקור משיכה ואטרקציה לקהל יעד רחב, ניתן להשתמש במאפיינים אלה כדי לבצע קריאה חתרנית ולהעביר מסרים חברתיים כנגד ההבניות ההטרו-נורמטיביות של האידיאולוגיה הדומיננטית.
הפרק השלישי בעבודה יבחן את גלגוליו של הז'אנר בישראל, תוך ניתוח פרק מתוך הסדרה השיר שלנו המשודרת בלוויין. בתוך כך אבדוק את המאפיינים והשימושים שעושה הסדרה בקאמפ וכיצד ניתן להפיק מהם מסרים ביקורתיים. ברצוני להתמקד בפרק מסוים (כפול) מתוך השיר שלנו בו אחת מן הדמויות "יוצאת מן הארון" ובתוך כך לבחון גם את אופן הייצוג של הומוסקסואליים בסדרה, כחלק מהסממנים של הקאמפ, העוסק גם בתחום זה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
1.1. מהן אופרות סבון
1.2. מאפייני אופרות סבון
1.3. סוגי אופרות סבון:
1.4. התפתחות הז'אנר בישראל
1.5. רמת אביב ג'
1.6. תקציר הסדרה רמת אביב ג'
2. פרק ראשון: הגדרת הקיטש ומשמעותו
3. פרק שני: הגדרת הקאמפ ומשמעותו
3.1. מהו קאמפ
3.2. כיצד מתקשר קאמפ לז'אנר אופרת הסבון
3.2.1 מלודרמה ותיאטרליות
3.2.2 בין מציאות לפנטזיה
3.2.3 בין מציאות להצגה
3.2.4 ייצוג קבוצות שוליים
3.2.5 סגנון ואסתיזציה
4. פרק שלישי: גלגוליו של הז'אנר - בין רמת אביב ג' לשיר שלנו
4.1. השיר שלנו
4.2. תקציר עלילת הסדרה
4.3. ניתוח מאפיינים חתרניים וקאמפיים בסדרה השיר שלנו
4.3.1 סגנון ואסתיזציה
4.3.2 ייצוג קבוצות שוליים
4.3.3 מתיחת ביקורת חברתית
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה
7. פילמוגרפיה טלוויזיה

קטע מהעבודה:

אופרות סבון נתפשות על-ידי מבקרים רבים כז'אנר לא רציני, זול ועממי וזאת על-אף (ואולי משום) הפופולאריות שלו. טניה מודלסקי (Tania Modleski) טוענת לדוגמא במאמרה מ- 1997 כי למרות שאופרות סבון מכילות יותר התייחסות לבעיות חברתיות מאשר מרבית צורות של בידור המוני, מבקרים לא נוטים להתייחס אליהן ברצינות (86 Modleski).
לינדסי (1995) מציינת במאמרה כי מבקרים נטו להימנע מלראות בז'אנר אופרת הסבון כסוג של אומנות או אפילו לקחתו ברצינות בתור תופעה תרבותית (Lindsey 332). אחת הביקורת כלפי הז'אנר הוא הכמות הרבה של קיטש שנמצאת בו.

תגים:

אופרת סבון · קיטש · קאמפ · רמת אביב ג' · השיר שלנו · טלנובלה · קולנוע · סמינר · ז'אנר · קיץ' · קמפ · מלודרמה · תיאטרליות · מציאות · פנטזיה · קבוצת שוליים · סגנון · מבע קולנועי · אסתטיזציה · פילמוגרפיה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בחינת מוטיבים של קיטש, קאמפ וחתרנות באופרת הסבון "רמת אביב ג'"", סמינריון אודות "בחינת מוטיבים של קיטש, קאמפ וחתרנות באופרת הסבון "רמת אביב ג'"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.