היישום אינו מחובר לאינטרנט

קשיים במתמטיקה שחזור מחקר בנושא הבנה של ילדי כיתות ו' את השברים העשרונים

עבודה מס' 067100

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בעבודה שוחזר מחקר מ-1991 באמצעות ביצוע "מחקרון" שלנו. בעבודה שיחזרנו את שלבי המחקר וערכנו אותו על 4 ילדי כיתות ו'.

3,938 מילים ,5 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

המאמר "בין שברים פשוטים למספרים עשרוניים" נכתב ע"י צבייה מרקוביץ' ויהודית ט.סאודר מתאר מחקר שבוצע ב-1991 בארצות הברית, לאחר שנבדקו 3 ספרי לימוד חדשים במתמטיקה. בספרים נמצא כי אין כמעט התעסקות בהפיכת שבר פשוט לעשרוני וההפך ובנוסף מחקרים קודמים שנערכו בתחום עסקו בהבנת השבר הפשוט ובהבנת השבר העשרוני אך לא בהבנת הקשר ביניהם.
המחקר נערך בשתי כיתות ו' ברמה ממוצעת, מכל כיתה נבחרו 10 תלמידים ברמות שונות, הבחירה נעשתה על סמך מבחנים שבדקו הבנה של ערך המקום, שברים פשוטים ומספרים עשרוניים ועל סמך תצפיות שנערכו בכיתות ובדקו את הנכונות של התלמידים לשתף פעולה ולבטא את דרך חשיבתם.

המחקרון נערך עם 4 ילדים בכיתה ו'. שני ילדים (בן ובת) נאמדו ע"י המורה כמתקדמים ושני ילדים (בן בת) נאמדו כמתקשים.
בכוונה תחילה נבחרו שתי בנות ושני בנים כדי למנוע הטיית מין.
המחקרון נערך לאחר ביצוע ההוראה בכיתה על ידי המורה ואף אחרי חזרות רבות בנושא - מאחר והוא נערך בסוף השנה.
הראיון נערך עם כל ילד בנפרד, כדי למנוע השפעה של הילדים אחד על השני.
למרות שבמחקר המקורי נערכו שלושה ראיונות, במחקרון כל השאלות הובאו במהלך ראיון אחד, ולכן גם השוואת התשובות נעשתה מול התשובות הסופיות במחקר.
כלומר, אם אותה שאלה נשאלה בזמנים שונים - לפני לימוד יחידת ההוראה, בזמן לימוד יחידת ההוראה או אחרי לימוד יחידת ההוראה אנו התייחסנו לתשובות שניתנו לאחר לימוד יחידת ההוראה.

העבודה כוללת:תיאור המחקר המקורי, רקע המחקר המשוחזר, רקע תיאורטי,תיעוד הביצוע,השוואת שני המחקרים,מסקנות המחקר המקורי,מסקנות המחקר המשוחזר, השוואה וסיכום.

קטע מהעבודה:

1. מלמדים בבית הספר כי גם מספרים שלמים ניתן להציג כשברים לדוגמא 5= 5/1 כאשר יוצג לילד השבר 1/5 הוא יתקשה בלעמוד על ההבדל בין שני השברים מאחר והשבר הראשון מייצג חמישה שלמים והשבר השני מייצג חמישית השלם.

2. ילדים מתקשים בהבנת יחסי הסדר בין השברים, בעוד בטבעיים הילד מסדר את המספרים מהקטן לגדול כפי שמוכר לו 6 , 5 , 4 , 3 , 2 , 1
כאשר 6>5>4>3>2>1
בשברים הסדר הרי הוא הפוך 1/2 1/3 1/4 1/5 1/6
כאשר 1/2 >1/3>1/4>1/5>1/6
בעוד בטבעיים 6 הוא המספר הגדול ביותר, בשברים 1/6 הוא הקטן ביותר. קושי זה הוא למעשה מושג ההפיכות של פיאז'ה.

תגים:

חינוך מתמטי · חשיבה של ילדים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קשיים במתמטיקה שחזור מחקר בנושא הבנה של ילדי כיתות ו' את השברים העשרונים", סמינריון אודות "קשיים במתמטיקה שחזור מחקר בנושא הבנה של ילדי כיתות ו' את השברים העשרונים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.