היישום אינו מחובר לאינטרנט

קליטת עליה מברה"מ קשיים ופתרונות

עבודה מס' 032585

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת נושא העליה, קשיי הסתגלות העולים, הפתרונות לעתיד, כולל ראיון עולה חדש - תלמיד בבית ספר.

2,236 מילים ,5 מקורות

תקציר העבודה:

עליה ברה"מ (1989-1992) נתונים כלליים -
בגל העליה האחרון לישראל, הגיעו לארץ בעיקר יהודים מברה"מ לשעבר אשר זכו להגר בכלל ולישראל בפרט, עם תהליך הדמוקרטיזציה וההתפוררות של מעצמה זו. ייחודה של העליה זו בהיותה חילונית ולא ציונית ברובה, כשמניעי המהגרים לעזוב את הארץ הולדתם הם בעיקר כלכליים.
רבים מן העולים התוודעו למרכיבי זהותם היהודית רק לאחר העליה, ולא מעטים מבניהם היו בוחרים, אילו יכלו, להגר לארץ יעד אחרת.
צוות רב מומחים להכנת תכנית מתאר ארצית לבנייה ולקליטת עליה, התייחס באריכות לבעיות של פיזור אוכלוסין, הנחת תשתית דיור, תחבורה, תעסוקה ועוד. תכנית הקליטה הישירה אפשרה לעולים לבחור להם איזור מגורים מיד עם הגיעם ארצה. בחירתם הונחתה ע"י מס' שיקולים: הכרות עם עולים שהגיעו ארצה לפניהם, זמינות של אפשרויות תעסוקה והעדפת איזורים עירוניים, לפיכך מתרכזת עליה זו בעיקר באיזור המרכז.
לגל עלייה זה מספר מאפיינים מיוחדים נוספים - מדובר באוכלוסיה משכילה, ובה שיעור גבוה מאוד של בעלי משלח-יד חופשיים, אקדמאיים ומדעיים. כמו כן, שיעור גבוה של אנשים מבוגרים ושל משפחות חד-הוריות, המרמזים על אוכלוסיה חלשה הזקוקה לטיפול מיוחד כתנאי לקיום.

תגים:

חדש · מהגרים · רוסים · הגירה · עולה · רוסיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קליטת עליה מברה"מ קשיים ופתרונות", סמינריון אודות "קליטת עליה מברה"מ קשיים ופתרונות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.