היישום אינו מחובר לאינטרנט

רגשות והשפעתם על הערכת הסיכון וקבלת ההחלטות שלנו

עבודה מס' 068620

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה של מחקרים בנושא, בהתמקדות במניפולציות הנעשות בהקשר של משברים שונים.

4,398 מילים ,10 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

בעבודה זו אנו בוחנים כיצד תגובות רגשיות בקרב בני האדם למניפולציות שונות, מעצבות את הערכת הסיכונים שלהם ומשפיעות על קבלת ההחלטות. בעבודה התמקדנו במניפולציות הנעשות בהקשר של משברים שונים (כגון: אסון טבע לאומי, אירוע טרור, משבר כלכלי, מגיפה באוכלוסיה) ובשאר מחקרים המנסים לענות על השאלות: האם הערכת הסיכון שלנו משתנה בעקבות חוויה רגשית כתוצאה מהתמודדות עם משבר כלשהו? וכיצד הרגשות שלנו משפיעים על קבלת החלטות?
מהעבודה עולה מודל קבלת החלטות דואלי - מנגנון רגשי וומנגנון רציונלי, אשר מושפעים מאופי המניפולציה שננקטה. מהמחקרים שמוזכרים עולה, כי המניפולציה משנה את מערכת הגומלין בין שני המנגנונים, והופכת אחד מהם לדומיננטי יותר, אשר נותן את הטון בעת הערכת הסיכון.
המסקנות העולות מהעבודה הינן חשובות בעת בחינת אסטרטגיות שיווק, תקשורת בעת משבר ועיצוב דעת קהל.

תוכן עניינים:
תמצית
מבוא
השפעה על הערכת הסיכון
השפעות שונות של מונחים בעלי מטען רגשי שונה על הערכת הסיכונים
המצב הרגשי כתוצאה מאסון טבע והשפעתו על הערכת סיכונים ואופטימיות
רגשות כעס ופחד והשפעתם ההפוכות על הערכת סיכונים
יחס של משקיעים לסיכון ואי-ודאות כתגובה למשברים פיננסים
קבלות החלטות - מנגנון אסוציאטיבי ומנגנון "שקול" (deliberative)
משמעויות לגבי דעת קהל ותקשורת בזמן משבר
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בחצי המאה השני של המאה שעברה, נעשו מאמצים להבין את תהליכי קבלת ההחלטות של האדם, כאשר הוא נתקל באפשרויות שונות בעלות ערך ומימד של הסתברות או אי ודאות. מודלים של חשיבה רציונלית עודכנו בהיבטים של חשיבה יוריסטית, אולם רק לקראת סוף המאה היתה נגיעה ברורה באמירה בהשפעת המצב הרגשי שבו נמצא האדם על תהליך קבלת ההחלטות והערכת הסיכונים. כאשר חוקרים ניסו להתמודד עם הבעייתיות שבמודל תוחלת התועלת, הם פנו להסברים הנוגעים לרציונליות מוגבלת של האדם וליוריסטיקות המשמשות אותו כחלק מתהליך קוגניטיבי (טבסרסקי וכהנמן, 1979).

תגים:

הימנעות מסיכון · עמידות לסיכון · הערכת הסיכון · יוריסטיקת הרגש · RISK TOLERANCE · RISK AVERSION · קבלת החלטות · אסון טבע · צונאמי · פסימיות · מניפולציה רגשית · התנהגות צרכנים · ניהול משברים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "רגשות והשפעתם על הערכת הסיכון וקבלת ההחלטות שלנו", סמינריון אודות "רגשות והשפעתם על הערכת הסיכון וקבלת ההחלטות שלנו" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.