היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוח תפקיד "השעיר לעזאזאל" בקבוצה

עבודה מס' 067480

מחיר: 217.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת תפקיד "השעיר לעזאזאל" בקבוצה פסיכו-חינוכית של ילדים, תוך ניתוח אופן הביטוי של תפקיד זה לאורך שלבי התפתחות הקבוצה.

6,079 מילים ,13 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

בעבודה זו אבחן את ההשפעה ההדדית בין הפרט לקבוצה ואת שילוב נקודת ההשקפה ה"נראית" וה"בלתי-נראית" דרך ניתוח התפקיד החברתי של ה"שעיר לעזאזל". תחילה אבחן את מושג התפקיד החברתי, ואבדוק כיצד נוצרים ונחלקים תפקידים בקבוצה, באמצעות מנגנון ההזדהות ההשלכתית. אתמקד בתפקיד ה"שעיר לעזאזל" אשר נוצר באמצעות מנגנון זה ושהיווה נדבך מרכזי בקבוצה אותה הנחיתי. בהמשך אבדוק את אופן ביטוי תפקיד זה לאורך חיי הקבוצה ואנסה להסביר מדוע נזקקה הקבוצה לתפקיד זה; מי היו הילדים שנכנסו לתפקיד; וכיצד השפיע התפקיד עליהם. לבסוף אציג כיצד התמודדנו כמנחים עם נושא זה, לאורך חיי הקבוצה. הקבוצה מונה 6 ילדים (3 בנים ו-3 בנות) בגילאי 11-13 הסובלים מבעיות חברתיות וקושי בכינון יחסים בין-אישיים.

תוכן העניינים:
מבוא
מושג התפקיד החברתי
יצירה וחלוקת תפקידים בקבוצה
הזדהות השלכתית והשפעתה על יצירת תפקידים בקבוצה
תהליך היווצרות תפקיד השעיר לעזאזל בקבוצה
תפקידו של השעיר לעזאזל והשפעתו על הפרט והקבוצה
אופן ביטוי תפקיד השעיר לעזאזל בקבוצה אותה הנחתי
מאפייני הקבוצה אותה הנחתי
התהליך אותו עברה הקבוצה ובחינת התפתחות והתמודדות עם תופעת השעיר לעזאזל
שימוש בסיפור כדרך התמודדות עם השעיר לעזאזל בקבוצה
בחינת ההתנסות מזווית אישית
מילות סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הקבוצה כמערכת חברתית ניתנת לתיאור במונחים של עמדות חברתיות, התפקידים המזוהים עם עמדות אלו והקשרים ביניהם. כל חבר מצופה להתנהג בדרכים מסוימות וציפיות אלה מגדירות תפקידים חברתיים ומשולבות במבנה הנורמטיבי של הקבוצה. המונח "תפקיד" מתייחס למקבץ התנהגויות בעלות חשיבות פונקציונאלית למערכת הקבוצתית. מאחר שההתנהגויות המרכיבות תפקיד נוצרות כתוצאה מהשילוב בין ההקשר החברתי לדינאמיקה האישיותית האישית, יש לבחון את מושג התפקיד החברתי הן מתוך המאפיינים האינדיבידואליים של האדם והן מהדרישות הפונקציונאליות של הקבוצה (Livesley & Mackenzie, 1983).

תגים:

תפקיד חברתי · תפקיד · קבוצה · ילדים · פסיכו-חינוכי · חינוך · שלבים · תיאוריה · חברה · דחוי · שעיר לעזאזאל · חריג · אינדיבידואציה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח תפקיד "השעיר לעזאזאל" בקבוצה", סמינריון אודות "ניתוח תפקיד "השעיר לעזאזאל" בקבוצה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.