היישום אינו מחובר לאינטרנט

תהליך ההיכרויות באינטרנט ומקומם של תפקידי המינים

עבודה מס' 067409

מחיר: 604.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד מתנהל תהליך ההיכרויות באינטרנט ומה מקומם של תפקידי המינים בתהליך זה.

15,943 מילים ,44 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

בימינו נחשב האינטרנט כמדיום מרתק ביותר מבחינה חברתית ורומנטית.
האפשרות העומדת בפני ציבור הפנויים פנויות להכיר בן זוג אונליין, הופכת את עולם ההיכרויות לזמין, מהיר וזול מבעבר, ומהווה אלטרנטיבה מצוינת לאלו שמאסו בדרכי ההיכרויות הרגילות ובסצנות הבליינד - דייטינג האינסופיות. אולם, ככל שקל להישאב פנימה, כך קל גם להעלות את הציפיות לגובה השמים, ואף להתאכזב לעיתים. הדרכים להיכרות באינטרנט רבות הן, וביניהן ניתן למצוא את הצ'טים, הקהילות, הפורומים, הICQ ודומיו, המודעות האינטרנטיות, וכמובן אתרי ההיכרויות. מיליוני אנשים גולשים לצורכי עסקים, קשרי ידידות או מנהלים רומנים. מס' הגולשים גדל מדי רגע. הרשת היא מציאות פסיכולוגית וחברתית. היא אינה מוחשית וכמה מימדים שלה, כמו זמן, מרחק ומיקום, נמדדים באמצעים פסיכולוגיים ולא פיזיים. מציאות זו שהיא בחלקה דמיונית משותפת לאנשים רבים. הדמיון תופס מקום מרכזי ברשת: אדם יכול לתאר את עצמו ולדמיין את בת זוגו ברשת באיזה דרך שירצה. כשאנשים נשאלים לסיבה שבגללה בחרו להיות מעורבים בפעילות מינית ברשת, הסיבה המרכזית היא סיפוק רצונות ופנטזיות שאינם מוגשמים מחוץ לגבולות הרשת. במובן אחר הרשת אינה דמיונית: היחסים בה מתנהלים בין אנשים בשר ודם. אף על פי שיחסים אלה כרוכים בהיבטים דמיוניים רבים, הרומן עצמו אינו דמיוני והוא קשר רומנטי לכל דבר. את מקומם של שדכנים רבים תופסים עכשיו השירותים המקוונים, המשמשים מתווך גלובלי, ומאפשרים לכל אחד ואחת מאיתנו להכיר אנשים.
כיום, הגלישה באתרי היכרויות באינטרנט נתפסת כתרבות בפני עצמה ובעלת השפעה רבה על סדר היום שלנו. ההתנהלות היומיומית אינה משאירה לנו הרבה זמן ואנרגיה לחיפוש אחרי בן זוג. למזלנו, רשת האינטרנט הפכה לפתרון קל וזמין למאות אלפי רווקים ורווקות. אנחנו עדים להולדתם של מערכות יחסים וסוגי רגש חדשים וכי יחסים רומנטיים וקשרים מסורתיים כמו נישואים עומדים בפני שינוי.
הרקע התיאורטי של עבודת המחקר הזו מתבסס על ספרות מתחום התקשורת ומחקרים רבים אשר נערכו בתחום האינטרנט ובודקים את אופי הגלישה של שני המינים באתרי ההיכרויות האינטרנטיים. המחקר עצמו ייערך במתכונת של ראיונות עומק עם גברים ונשים אשר היו או עדיין רשומים לאתרי היכרויות באינטרנט.
שאלת המחקר של עבודה זו היא כיצד מתנהל תהליך ההיכרויות באינטרנט ומה מקומם של תפקידי המינים בתהליך זה.
ההשערה היא כי אתרי ההיכרויות אינטרנט ממלאים צרכים רבים עבור נשים וגברים המחפשים בני זוג במדיה זו וכי קיים שוני באופי הגלישה והחיפוש של שני המינים אחר בני זוג. כאשר עצם השימוש באינטרנט נועד לענות על צרכים חברתיים ואישיים של אותם גולשים וגולשות.
הרציונאל העומד מאחורי עצם בחירת הנושא ועריכת המחקר הינו כי למרות קיומם של דרכי ההיכרויות המסורתיות, גברים ונשים מוצאים את דרכם בשימוש במדיה החדשנית אשר נקראת, אינטרנט. השימוש באינטרנט נועד, אפוא, לענות על הצרכים השונים בקרב הנשים והגברים בחיפוש אחר בני זוג. העבודה נועדה לבחון כיצד מתנהל תהליך ההיכרויות באתרי היכרויות באינטרנט בקרב נשים וגברים, על איזה צרכים בקרב שני המינים עונה המדיה האינטרנטית והאם קיים שוני בתפקידי המינים באתרי ההיכרויות בחיפושם אחר בני זוג.
הממצאים מצביעים על הבדלים רבים הקיימים בין שני המינים בתהליך בחירת בן/ת זוג. מבחינה מגדרית הגברים והנשים מתנהגים באופן שונה זה מזה בפרמטרים רבים הקשורים בתהליך עצמו. הנשים הציגו גישה שמרנית יותר מהגברים בטענה שהגבר צריך ליזום ולעשות את הצעד הראשוני לאחר הפגישה בעוד שלפני הפגישה הן סיפרו כי אין להן בעיה ליזום קשר עם גולש פוטנציאלי כמו כן את נושא הפעלת המצלמה כאמצעי לתקשורת אינטראקטיבית, הנשים בחרו לדחות על הסף בטענה כי מדובר בחדירה לפרטיות וביצירת מבוכה בקרב אנשים שהן לא מכירות. הפתיחות של הנשים באה לידי ביטוי לא מבחינה מינית אלא מבחינת הרשמתן וקבלת המדיה האינטרנטית כמדיה אשר מאפשרת היכרויות בין אנשים. בעוד שהגברים בפרמטרים שלעיל הציגו פתיחות גבוהה יותר. שוני נוסף אשר בלט מתייחס לפרמטרים השונים אשר שני המינים מתייחסים אליהם כגורם קובע ליצירת קשר ראשוני. הכרטיסים האישיים של הנשים כללו מלל רב המספר על עצמן, בעוד שאצל הגברים המלל היה מאוד תמציתי. גברים הסתמכו על המראה החיצוני ועל מטרת הקשר בעוד שנשים חיפשו פרמטרים נוספים כגון גיל, גובה, משקל, מראה חיצוני, מטרות חיפוש ואף התייחסו לאופן כתיבת הבחור על עצמו.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א' - הגדרות של רומנטיקה ויחסים של בינו לבינה
פרק ב' - האינטרנט והשפעותיו
פרק ג' - שדכנות והיכרויות
ג. 1 ג'נדר: תפקידי המינים בבחירת בן זוג
פרק ד' - שאלת המחקר ושיטת המחקר
פרק ה' - ממצאים
ה. 1.1 שלב של עד הפגישה הראשונית
ה. 1.2 שלב של לאחר הפגישה הראשונה
פרק ו' - דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מאמרם של Chan ו-Cheng (2004) עוסק בעיקר בקשרים חבריים הנרקמים ברשת האינטרנט, אך ניתן להסיק ממנו גם על קשרים זוגיים, שכן הוא מבחין בין קשרים הנוצרים בין בני אותו המין, לבין קשרים הנוצרים בין בני זוג מהמין הנגדי. המחקר בוצע על 162 משתמשי אינטרנט מהונג-קונג, אשר התבקשו לדרג את "הקשרים המקוונים" שלהם לפי מספר פרמטרים, בהשוואה לקשריהם החברתיים אשר נוצרו בצורה הקלאסית ("פנים אל פנים"). לאחר ניתוח התשובות, הגיעו החוקרים למספר מסקנות בנוגע לקשרים חברתיים הנוצרים ברשת. ראשית, מצאו החוקרים כי מרבית הנחקרים דירגו את איכות קשריהם הלא-מקוונים כטובה יותר מאשר איכות קשריהם המקוונים. אולם, החוקרים מסייגים ממצא זה בהצגת נתון המראה כי בקשרים בני למעלה משנה, ההבדלים בין סוגי הקשר (מקוון ולא-מקוון) הם מינימליים.

תגים:

אינטרנט · היכרויות · באינטרנט · אתרי · היכרויות · מדיום · תקשורת · המונים · גלישה · גברים · ונשים · שני · המינים · חיפוש · זוג · צרכים · תרבות · שדכנות · פנויים · פנויות · ג'נדר · תקשורת · בינאישית · סקס

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תהליך ההיכרויות באינטרנט ומקומם של תפקידי המינים", סמינריון אודות "תהליך ההיכרויות באינטרנט ומקומם של תפקידי המינים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.