היישום אינו מחובר לאינטרנט

פורנוגרפיה

עבודה מס' 067076

מחיר: 265.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת התופעה, עמדתן של דתות שונות בעולם וגישות שונות לגביה, ניתוח בהקשר של מוסר ופשיעה ודרכי התמודדות.

5,719 מילים ,15 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

פורנוגרפיה מלווה את האנושות מזה זמן רב אם כי ביטוייה משתנים עם הזמן ועם ההתקדמות הטכנולוגית.

בעבר, התרכזה תעשיית הפורנוגרפיה בעיקר בציור, עם המצאת הדפוס, נפוצה ספרות פורנוגרפית, המצאת הצילום גררה הפצה של תמונות פורנוגרפיות, המצאת הקולנוע- את הסרטים הפורנוגרפיים וברוח דומה- הווידאו וכעת האינטרנט, השתלבו תוך זמן קצר בתעשיית הפורנוגרפיה.

ההתייחסות החברתית והמשפטית הראויה כלפי פורנוגרפיה היא נושא שנוי במחלוקת מזה שנים רבות, יש שחושבים על פורנוגרפיה במושגים המוסרניים של תועבה ופריצות וסולדים ממנה עד כדי סירוב לדון בתופעה או לתת עליה את הדעת, אחרים חושבים על פורנוגרפיה במושגים הליברליים של שחרור מיני וחופש הביטוי ותופסים אותה כמגלמת זכויות בסיסיות שיש להגן עליהן מפני דיכוי והשתקה.
לקלחת זו נכנס החל משנות ה- 70 קול חדש- הקול הנשי פמיניסטי שהצטרף אף הוא למחנה המתנגדים, בשם תביעה לשוויון בין המינים ודאגה למעמד האישה.

בעיית הפורנוגרפיה נותרה בגדר ויכוח לא מוכרע ולא פתור, הנושא מעורר בעיות תיאורטיות ופילוסופיות קשות ורלוונטי בסוגיות של אתיקה, מוסר ומעורר מחלוקות משפטיות רבות.

בעבודתנו, נסקור את תופעת הפורנוגרפיה בהקשר של מוסר ופשיעה, נבחן מה עמדתן של הגישות התיאורטיות השונות ביחס לתופעה וכן את אמונתן של הדתות המרכזיות בעולם באותו הקשר, נציג את ההיבט המשפטי של הנושא וכן נביא הצעות להתמודדות עם התופעה.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1 - משמעויות מוסריות: ניתוח התופעה ע"פ הגישות השונות
יוון העתיקה
גישות מערביות
מוסר ביהדות
המוסר בנצרות
מוסר בדתות המזרח
פרק 2 - ההיבט המשפטי/החוקי
פרק 3 - הרוע האנושי
פרק 4 - דרכי התמודדות עם התופעה
דיון וסיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

היוונים שמו את המוסר בלב החשיבה האנושית, אדם מוסרי ע"פ גישתם זה אדם שמתנהג ע"פ מידות מסוימות.
סוקרטס, אפלטון ואריסטו באו ממקום של מוסר מוחלט, ע"פ משנתם יש אמת אחת אבסולוטית, בפוטנציאל כל אחד יודע את האמת אך לגלות אותה מהכוח אל הפועל אפשר רק בדרך סיזיפית, במסע עמוק פילוסופי של שאלות וחקירות, ע"פ סוקרטס ההיגיון מחייב להתנהג בצורה מוסרית, מי שאינו יודע את האמת אינו מוסרי. (הלינגר, 2002).

תגים:

פמיניזם · מוסר · פשיעה · שמרנות · ליברליזם · אפלטוני · קאנט · סטיוארט מיל · בודהיזם · יהדות · נצרות · משפט

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פורנוגרפיה", סמינריון אודות "פורנוגרפיה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.