היישום אינו מחובר לאינטרנט

גישות מסורתיות ופמיניסטיות בנוגע לחקיקה על פורנוגרפיה

עבודה מס' 040987

מחיר: 276.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הגדרות, הגישות המסורתית והפמיניסטית, הגישה הפמיניסטית נגד צנזורה ועמדת החוק הישראלי.

6,912 מילים ,8 מקורות ,1996

תקציר העבודה:

הפורנוגרפיה כתופעה חברתית היא נושא טעון מאד והסיבה לכך נובעת מהעובדה שיש לכך היבטים חברתיים, היבטים דתיים, היבטים כלכליים ובעת האחרונה נכנסת לכאן בעיית חופש הביטוי. העוצמה האמוציונאלית העזה שמלווה נושא זה מקורה בשתי גישות יסוד הפועלות בו זמנית בחברה בכללותה ואין זה משנה אם מדובר בארץ, בארה"ב או בכל חברה מערבית אחרת. מצד אחד פועלים בחברה כוחות שמרניים בין שזו שמרנית פוליטית ובין שזו שמרנות המעוגנת בתפישות דתיות כי כל הצגה שהיא של גוף האשה בעירום מלא או חלקי בהקשרים מיניים קשים או רכים היא א-פריורי מוסרית. השמרנות הדתית והשמרנות
החברתית באות עם דיקטט חד-משמעי קטגורי שמשתמע ממנו כי להם המונופול על המוסר של החברה, הם שקובעים מה טוב ומה רע ועל פי זה יישק דבר. הגישה השניה היא הגישה המתירנית שלא רואה שום פסול בהצגת האשה בעירום עם כל הקונוטציות המיניות ואין היא בוחלת להציג את מסריה גם בצורה הבוטה ביותר.

לצידה של הגישה המסורתית וסמוך אליה מבחינת הרצף של שמרנות מוחלטת ומתירנות מוחלטת, התפתחה בעשרות השנים האחרונות הגישה הפמיניסטית - גם תנועה זו נלחמת נגד הצגת גוף האשה בפרהסיה בהקשריה המיניים. אבל, וכאן טמון ההבדל הגדול בין שמרנות והפמיניזם, הפמיניזם לא מציג את שאלת המוסר בתור הדגל שלו, אלא בא עם טענה אחרת שיש בה מהפכנות קונצפטואלית לא מעטה. הדגל של הפמיניזם הוא שהפורנוגרפיה מנציחה סטריאוטיפים בעצם הנוגעים לנשים ומנציחה חוסר שוויון חברתי בין נשים וגברים ופוגעת במאבק לקידום האשה.
בתוך מבוכה זו צצה בעצם שאלת יסוד מה היא בעצם פורנוגרפיה. קיימת אמנם אמירה עממית עם חוכמה לא מעטה, הטוענת שפורנוגרפיה היא עניין של גיאוגרפיה. אמירה זו בעצם אומרת שההגדרה היא עמומה ויחסית. בכל מקום הפורנוגרפיה מקבלת משמעות אחרת, אין שתי הגדרות זהות וחד ערכיות למושג זה.בכדי שאפשר יהיה לדון בצורה מעמיקה בגישה הפמיניסטית מן הדין ולטפל במשמעות המונח פורנוגרפיה.

תוכן עניינים:
מבוא
מהי פורנוגרפיה
הגישה המסורתית
הגישה הפמיניסטית
גישה פמיניסטית המתנגדת לצנזורה על פורנוגרפיה
עמדת החוק הישראלי
סיכום
מקורות
ביבליוגרפיה

מקורות:

נטע זיו גולדמן - "פורנוגרפיה, חופש הביטוי וזכויות נשים" מתוך הספר מעמד האישה בחברה ובמשפט, בעריכת פרנסיס רדאי, כרמל שלו, מיכל ליבן-קובי, הוצאת שוקן 1995.
אמנון רובינשטיין "המשפט הקונסטיטוציוני של מדינת ישראל", כרך 2, הוצאת שוקן 1991.
שחר, שולמית, "קבוצת שוליים בימי הביניים", אוניברסיטה משודת מרד הביטחון, 1955, עמ' 15.
Dali by Dali, Harry N.Abrams Inc. Pablishers, 1970.
Ronald, dworkin. "Women and Ponography".
Mackinon, Catherine A.-On Morality and Politics P.204.
Mackinon, C.A. "Ponography, Civil Rights, and Speech" 20 Civil Rights and Civil Liberties Law eview, 1985, Harward 211.
Strossen, N.A Feminist Critique Of The Feminist Critique Of Ponography, 79 Virginia L.R. 1993. P.1099

תגים:

פמיניזם · עירום

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "גישות מסורתיות ופמיניסטיות בנוגע לחקיקה על פורנוגרפיה", סמינריון אודות "גישות מסורתיות ופמיניסטיות בנוגע לחקיקה על פורנוגרפיה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.