היישום אינו מחובר לאינטרנט

סחר אלקטרוני

עבודה מס' 066799

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: יתרונות וחסרונות רשת האינטרנט ככלי מכירה, הסיבות המביאות צרכנים לבצע קניות וירטואליות ומאפייני "הצרכן האלקטרוני".

8,474 מילים ,17 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

מדובר למעשה בשיטה פשוטה המאפשרת לצרכנים לרכוש מוצרים ושירותים דרך רשת האינטרנט, ללא תיווך של גורם אנושי, באמצעות תקשורת פשוטה בין רשתות מחשבים. השיטה מקשרת בין הקונה למוכר בצורה פשוטה, ומאפשרת את ביצוע הקנייה באמצעות כל מחשב אשר מחובר לרשת האינטרנט ברחבי העולם. כאשר אנו מדברים על המונח "סחר אלקטרוני" ניתן לחשוב על קשת רחבה של פעילויות, כגון קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים, ביצוע מכרזים, שליחת הזמנות, העברות תשלומיות, הפצת מידע על ידי ספקים, תמיכה בלקוח לאחר ביצוע המכירה, נתינת אחריות וכו'. בהקשר העבודה, נתייחס כמובן לפעילות הנפוצה ביותר המקושרת למסחר האלקטרוני והיא קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים.
אין חולק כי מהפכת המסחר האלקטרוני משנה לחלוטין את כללי המשחק ושל עולם העסקים הן בעולם והן בישראל, וכן יוצרת מערכת יחסים שונה בין השותפים לאותה עסקה/טרנסאקציה, לא כמו בעולם הקלאסי. אין עוד מדובר במשא ומתן ישיר בין הצדדים, אלא ברשת וירטואלית שחושפת את כל המידע, מעניקה גילוי מלא ומעלימה את פערי התיווך. למעשה, רבים טוענים כי הסחר האלקטרוני מקרב את מאפייני השוק לתנאי שוק משוכלל של ביקוש והיצע.

למעשה, ממבט ראשוני ניתן להצביע על מספר יתרונות פוטנציאליים בשימוש השיטה: הלקוחות דורשים יותר ויותר, פערי התיווך נעלמים, המותגים הבינלאומיים הולכים ומתחזקים, מבנה העלויות משתנה ללא היכר, ערוצי ההפצה המסורתיים מפנים את מקומם, עוצמת התחרות מחריפה וזמני התגובה הולכים ומתקצרים.

כיום, שיעור המכירות באמצעות האינטרנט עדיין נמוך, אולם עובדה זו משתנה בקצב מהיר מדי שנה. לפי Forster Research הערך הכולל המשוער של כלל המוצרים והשירותים שנסחרו באינטרנט יגדל מ - 8 מיליארד בשנת 1997 ל - 327 מיליארד דולר בשנת 2002 בארה"ב בלבד.
חוקרים מעריכים כי בעוד מספר שנים, למכירות דרך האינטרנט יהיה נתח לא מבוטל מכלל המכירות בארה"ב בתחומים מסוימים. כאשר הציבור יאמין כי אתרי המכירה בטוחים לתשלום באמצעות כרטיסי האשראי, צפוי גידול מהיר של המכירות ברשת האינטרנט.

האם האינטרנט הוא "הזדמנות שיווקית עצומה" כפי שטענו Hoffman & Novak (1996) או "רק שיפור נוסף בטכנולוגיית התקשורת, בהמשך לעיתון, טלפון, טלויזיה, פקס וכדומה", כפי שטען Lehmann (1997)?

בעבודה זו נעסוק בבחינת רשת האינטרנט ככלי מכירה, וההבדלים בין דרך הקניה המוצעת ברשת לדרכי הקניה המסורתיות. העבודה תבחן את יתרונות וחסרונות רשת האינטרנט ככלי מכירה, תסקור את הסיבות המביאות צרכנים לבצע קניות וירטואליות ותתאר את מאפייני "הצרכן האלקטרוני".
בעבודה נסקור את תהליך הקניה ברשת האינטרנט, ונראה כיצד התהליך המסורתי מושפע ממאפייני הרשת. כמו-כן נבחן מהם המוצרים המתאימים למכירה ברשת, מהם מאפייניהם, וכן במה שונה דרך העברת המסרים והמידע באתרי אינטרנט, לעומת דרכי ההפצה המסורתיות.
בנוסף, נסקור את השימוש באינטרנט ככלי למחקר שיווקי.
בעבודתינו נתבסס על מודלים שיווקיים מוכרים מתוך הספרות, מאמרים בנושא ואתרי מידע ברשת האינטרנט.

תוכן עניינים:
סחר אלקטרוני
רקע
התפתחות הסחר אלקטרוני
מהו סחר אלקטרוני?
סחר אלקטרוני לקוחות פרטיים (B2C)
מיקומו של הסחר האלקטרוני (B2C) בסך הסחר בישראל
תחזיות צמיחת שוק האינטרנט והסחר האלקטרוני
יתרונות האינטרנט ככלי מכירה
חסרונות האינטרנט ככלי מכירה
תפיסת הסיכון
השערות המחקר שמציג החוקר
רכיבי הסיכון הנתפס
שיטות להפחתת הסיכון הנתפס
הסיבות המובילות צרכנים לגלוש ברשת האינטרנט ולבצע קנייה וירטואלית
הסיבות המובילות צרכנים לגלוש ברשת האינטרנט (Wilson, 1996)
הסיבות המביאות גולשים לבצע רכישה וירטואלית
יותר כיף מעריכת הקניות המסורתית
פרופיל הצרכן "האלקטרוני"
משקי בית בעלי מחשב
תהליך הקניה ברשת האינטרנט
מוצרים המתאימים למכירה ברשת האינטרנט ומאפייניהם
העברת מסרים ומידע ברשת האינטרנט
האינטרנט ככלי למחקר שיווקי
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: בעבודה לא צוינו מראי מקום.

קטע מהעבודה:

מתחילת שנות -60, כאשר הוצגה לראשונה רשת האינטרנט בארצות הברית (בשנים אלו שימשה בעיקר הרשת למטרות צבאיות, משרד הבטחון האמריקאי השתמש בה בתור פרוייקט) ועד תחילת שנות ה-90 שימשה הרשת בעיקר לצרכים אקדמיים ולא עוררה עניין מיוחד בחוגים הכלכליים-מסחריים. הערכים ששלטו ברשת האינטרנט היו בעיקר ערכי קהילה ושיתוף ועל כן רשת האינטרנט לא עוררה גם עניין מיוחד במערכת המשפטית, שלא ממש התייחסה לתופעה. עם זאת, כבר מאמצע שנות ה-90 אנו עדים לשינוי משמעותי שחל בתפיסת רשת האינטרנט: היא הפכה להמונית, והחלו להעשות בה שימושים מסחריים רבים. נקודת הזמן המרכזית היא ככל הנראה המצאתו של ה-WWW. (1991) החל מאותה שנה החלה להיווצר בהדרגתיות זירת מסחר וירטואלית הדוחקת את הסביבה המוכרת והמסורתית, וכתוצאה מכך נוצרו גם סכסוכים משפטיים רבים בין הקונים והמוכרים אשר הכניסו את המערכת המשפטית למבוכה.

תגים:

מסחר · אלקטרוני · סחר · אלקטרוני · אינטרנט · רשת · האינטרנט · קנייה · מכירה · צרכן · יתרונות · חסרונות · כלי · מכירה · וירטואלי · שיווק · ניהול · E-COMMERCE · E-BUSINESS

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סחר אלקטרוני", סמינריון אודות "סחר אלקטרוני" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.