היישום אינו מחובר לאינטרנט

ישראל, האיחוד הארופי ואזורי סחר חופשי

עבודה מס' 061210

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: אזורי הסחר החופשי של ישראל והסכמי הסחר שיש לישראל עם גושי הסחר בעולם.

2,612 מילים ,2 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

מדינת ישראל של שנות ה-2000 היא אחת המדינות הפתוחות ביותר למסחר בין לאומי. רוב המשק הישראלי פתוח לייבוא מכל העולם תוך הגנות מכסיות מינימליות.
בחרתי את נושא "אזורי סחר חופשי" (אס"ח) מכיוון שזהו אחד הדברים שישפיעו על עתידה הכלכלי של ישראל לטווח הארוך ויגרום למשק הישראלי להיות מושפע יותר מאירועים גלובליים עם תלות הולכת ויורדת בכלכלה המקומית הנתונה ל"מצבי רוח ביטחוניים".
לאחר איחוד שערי החליפין והפיכת השקל למטבע בר המרה בתחילת שנות ה-90, וביטול היטלי היבוא והפרמיות ליצוא שהופעלו כתחליפי פיחות בשנים שלאחר מכן, הצטרפה ישראל להסכם בינלאומי שלפיו אין להפעיל כל תחליפי פיחות במדיניות שערי החליפין והסחר.
במקביל לפעולות אלה חתמה ישראל על הסכמי "סחר חופשי" עם ארה"ב ומדינות השוק המשותף האירופאי ובכך נכנסה למעגל הסחר העולמי בצורה מסיבית, בהמשך ביטלה ישראל לחלוטין את הגנות המיסוי שהופעלו באמצעות מס הקנייה.

במקצועי אני עוסק ביצוא. אני מתמודד ומכיר את השלכות מדיניות הממשלה בנושא זה ורואה את השינוי שעובר המשק הישראלי עקב חשיפתו לשווקים הצרכניים הגדולים בעולם שאליהם מייצאים ומהם גם מייבאים.
אני רואה גם את הסכנות האורבות לכלכלה הישראלית עקב הסכמי "סחר חופשי" שנחתמים בין מדינות וגושי מדינות באזורים שבהם ישראל מכוונת את מאמציה.
בעתיד נצטרך להתמודד מול מדינות אחרות על שווקי היעד הגדולים תוך יצירת יתרונות יחסיים כגון: ענף ההיי-טק בייצוא, והישרדות הכלכלה המקומית עקב היצף של מוצרים זולים ביבוא. דבר שיגרום להתייעלות ויצור יתרון יחסי לישראל בתחומים בה התמחתה.

שינויים מרתקים אלה הם שיניעו את כלכלת ישראל ויקבעו את עתידה.

תוכן עניינים:
מבוא.
אס"ח כללי.
ישראל ואס"ח.
הסכמי אס"ח בעולם והשפעתם על ישראל.
אס"ח ומודל היתרון היחסי.
האם אס"ח טובים או רעים לכלכלה המקומית?
סיכום.
ביבליוגרפיה.
נספחים (נתונים מתוך אתר הלמ"ס)

מקורות:

גרוס, נ. (מבוא לכלכלה, 1994, עמ' 12).
יניב, ג. (מבוא לכלכלה - מיקרו. 1982, עמ' 12).
אתר הלמ"ס - www.cbs.gov.il

תגים:

atfan · איחוד אירופי · סחר חופשי חוץ · בין לאומי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ישראל, האיחוד הארופי ואזורי סחר חופשי", סמינריון אודות "ישראל, האיחוד הארופי ואזורי סחר חופשי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.