היישום אינו מחובר לאינטרנט

מעמדה של ישראל בזירת הסחר העולמי.

עבודה מס' 065015

מחיר: 433.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם מדינת ישראל מפותחת או מתפתחת? האם נתונים כלכליים גרידא יכולים להעיד על רמת ההתפתחות של מדינה?

10,495 מילים ,19 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

עיון אקראי בעיתונות הפופולארית של השנים האחרונות מגלה כי מדי חודש מפורסמים נתונים המאשרים את שותפותה של ישראל במועדון החברות העשירות והמתקדמות. הדפוס המקובל של פרסום זה הוא ייצוג המדינות בטבלת דרוג צבעונית של דגלים ובה מודגשת השורה של ישראל. כך למשל, מבשרת כותרת בעיתון ידיעות אחרונות כי "ישראל מצטרפת לרשימת המדינות המתועשות בעולם" וכותרת המשנה מוסיפה: "גורם בכיר בקרן המטבע הבינלאומית: לאור השינויים המהירים בכלכלת ישראל, היא תוצא מרשימת המדינות המתפתחות, ותיכלל ברשימה אחת עם ארה"ב יפן וקנדה". נתונים אלו אינם וירטואליים, לראיה בתחילת שנת 2006 פרסמה חברת דירוג האשראי Moody's את הסקירה השנתית שלה בנוגע למדינת ישראל בו אשררה את דירוג האשראי של ישראל ברמה של A2 עם תחזית יציבה . מהודעת החברה ניתן ללמוד כי על אף מיתון עולמי בתחילת שנות ה-2000 ואינתיפאדה פנימית בשנים האחרונות, כלכלת ישראל מפגינה עמידות. יתרה מכך, כלכלני מודי'ס מציינים לחיוב את התשתית המוסדית האיתנה של המדינה, החברה האזרחית הנמרצת והדרג הכלכלי-פוליטי.
"ביצועי כלכלת ישראל עלו בשנת 2005 על הציפיות, כאשר התוצר צמח בשיעור של 5.2%... צמיחת התוצר הובילה לירידת שיעור האבטלה ועליה בשיעור ההשתתפות בשוק העבודה - דבר ראוי לציון בעיקר בשל השלכותיו בטווח הבינוני והארוך על התפתחות שיעורי העוני ואי השוויון".

האומנם? היש אזרח ישראלי המסוגל בכנות להאמין כי עתידה של המדינה מובטח וכי אנו צועדים בדרך הנכונה לקראת שגשוג? האם לא יהיה נכון יותר לומר כי למעשה, לצד הצמיחה כלכלית חל גידול מתמיד בתחולת העוני ואי-השוויון החברתי, והפערים בין העשירים והעניים רק התרחבו?

דומני כי השאלה המרכזית היא האם נתונים כלכליים גרידא יכולים להעיד על רמת ההתפתחות של מדינה. שאלה זאת תעמוד במרכז הסמינר הבוחן את מעמדה הנשאף של ישראל כמדינה מפותחת או מתפתחת. ניתן לחלק את העבודה לשני חלקים עיקריים: בחלק הראשון ננסה למצוא מהן הקטגוריות על פיהם נמדדת מדינה [מפותחת או מתפתחת], נציג מדדים שונים בהם ניתן להיעזר על מנת למקם מדינה מסוימת ביחס לשאר מדינות העולם ונבחן תיאוריות שונות אודות מהות תהליך המודרניזציה וגלגוליו השונים במהלך ההיסטוריה. בחלק השני ננסה להשתמש במדדים שהצגנו על מנת לבחון את מיקומה של ישראל ביחס לעולם, בכדי לעשות כן ננסה לאמוד את יכולות ישראל במגוון תחומים על ידי סקירה כללית של המשק הישראלי בחמישים השנים האחרונות, לאחר מכן נבדוק כיצד מצליחה ישראל להתמודד עם האתגרים הגלובליים של המאה ה-21. כפי שניווכח, על פי נתוני הבנק העולמי ,לדוגמא, ישראל הינה בעלת כלכלה מפותחת ומודרנית אולם אף על פי כן היא איננה חברה בארגון המדינות המפותחות [OECD]. לסיכום ננסה לענות על השאלה שבכותרת על ידי בחינת מכלול הפרמטרים המשקללים את רמת החיים במדינה

ראשי פרקים
מבוא
1. הגדרות - מדינה מתפתחת, מפותחת ומדדי התפתחות
2. תיאוריות על התפתחות החברה - מהי מודרניזציה?
3. סקירת כללית של המשק בישראל
4. ישראל והאתגר הגלובלי
5. מדינת ישראל בארגון הסחר העולמי
6. סיכום ודיון
7. נספחים

קטע מהעבודה:

חיפוש במאגרי המידע של ארגון האומות המאוחדות מגלה כי במערכת האו"ם אין הגדרה מוסכמת מהי מדינה "מפותחת/מתפתחת". עם זאת, החלוקה של מדינות העולם למפותחות ומתפתחות משמשת ארגונים בינלאומיים כגון קרן המטבע הבינלאומית והבנק העולמי בבואם לחלק סיוע כלכלי בין המדינות המתפתחות מצד אחד ולרתום את המדינות המפותחות לסייע מצד שני. לדוגמא, המונח המקובל על קרן המטבע הבינ"ל הוא "כלכלות מתקדמות" ובנוסף על שתי הקטגוריות הרגילות מוסיפה הקרן עוד דרגת ביניים של התפתחות - מדינות בשלבי מעבר.

תגים:

מתופחת · מתפתחת · כלכלי · שגשוגצמיחה · מדד · רמת · חיים · גלובליזציה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מעמדה של ישראל בזירת הסחר העולמי.", סמינריון אודות "מעמדה של ישראל בזירת הסחר העולמי." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.