היישום אינו מחובר לאינטרנט

תהליך קבלת החלטות ביציאת צה"ל מלבנון

עבודה מס' 066760

מחיר: 193.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח על פי המודל הפוליטי והמודל הרציונאלי.

3,668 מילים ,10 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

בלילה שבין ה-23 ל-24 במאי שנת 2000 יצא צה"ל מרצועת הביטחון בלבנון לאחר שהות של חמש עשרה שנים מאז הוקמה בסיום מלחמת שלום הגליל. מטרתה של רצועת הביטחון היה מתן הגנה ליישובי הצפון, למנוע פעילות חבלנית מכיוון לבנון והעברת הלחימה אל מצפון לגבול.
לאחר שנים רבות בדרום לבנון אשר בהן נורו קטיושות על יישובי הצפון ולאחר אסונות ותקריות שונות החלו להישמע בישראל קולות הקוראים ליציאה מלבנון ולהחזרת החיילים הביתה. תנועות מחאה שונות קמו והעלו את נושא היציאה מלבנון לסדר היום הציבורי. (חקון, 2002)
אהוד ברק הכריז כחלק ממצע הבחירות שלו במהלך הקמפיין לראשות הממשלה לצאת מרצועת הביטחון בדרום לבנון לאחר שנה אם ייבחר. לאחר היבחרו חתר אהוד ברק למלא את הבטחתו לבוחר ולצאת מלבנון תוך כדי משא ומתן על הסכם עם סוריה. לאחר שדרך זו לא צלחה החליט אהוד ברק לצאת באופן חד-צדדי מרצועת הביטחון.
בעבודה זו אבחן את תהליך קבלת ההחלטות בנוגע ליציאה החד-צדדית מלבנון ואבחן מהם המניעים והגורמים שהשפיעו על תהליך זה. בחינה זו תעשה באמצעות מספר דגמים של תהליכי קבלת החלטות. בעבודה אבחן את תהליך קבלת ההחלטות על פי הדגם הפוליטי והרציונאלי.

שאלת המחקר
1) אילו גורמים השפיעו ועיצבו את תהליך קבלת ההחלטות של אהוד ברק בנוגע ליציאה מלבנון?
2) האם ניתן לציין מרכיב דומיננטי אשר השפיע יותר מכל על תהליך קבלת ההחלטות של אהוד ברק בנוגע ליציאה מלבנון?

השערת המחקר
אנו נטען כי היה זה מכלול של גורמים אשר השפיעו על אהוד ברק בתהליך קבלת ההחלטות בנוגע ליציאה מלבנון. הגורם הבולט אשר השפיע הוא דעת הקהל בישראל אשר השפיעה על אהוד ברק ודחפה אותו לבצע את היציאה מלבנון כאשר ראה כי ישנה לגיטימציה מן הציבור למהלך. כלומר, אהוד ברק פעל בעיקר על פי האינטרסים הפוליטיים שלו.

שיטת המחקר
מחקר זה יתבצע בשיטה האיכותית ועיקרו בבחינת ספרים ומאמרים העוסקים ביציאה מלבנון ובאהוד ברק. כמו כן, ייבחנו מאמרים ותיאוריות במדעי המדינה העוסקים בקריטריונים השונים המשפיעים על תהליכי קבלת החלטות.

תוכן עניינים:
מבוא
רקע תיאורטי - מודלים
אליסון
בן מאיר
בריצ'ר

פרק יישומי
דעת הקהל והדגם הפוליטי
הדגם הרציונאלי

סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בעבודה זו אבחן את מקרה הבוחן על פי מספר דגמים של קבלת החלטות וכן מספר גורמים שונים אשר גם הם מהווים גורמי השפעה על תהליך קבלת ההחלטות.

במאמרו, אליסון (אליסון, 1978) מפרט שלושה דגמים של תהליכי קבלת החלטות:
הדגם הרציונאלי - על פי דגם זה הממשלות בוחרות את המעשה אשר יביא למקסימום מילוי של המטרות והיעדים שלהם. בדגם זה נכלכל, לאחר עיון בכל החומרים והמידע הנוגעים לאותו אירוע, את העלות מול תועלת של כל אחד מהתסריטים והחלופות שמועלות. החלטה רציונאלית מבוססת על שיקולים אלו של רווח מול הפסד.
מודל זה מורכב מארבעה שלבים:

תגים:

לבנון · מלחמה · מלחמת · יציאה · אהוד · ברק · ביילין · נסיגה · צדדי · צדדית · דעת · קהל · דגם · פוליטי · רציונאלי · קבלת · החלטות · תהליך · אליסון · בריצ'ר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תהליך קבלת החלטות ביציאת צה"ל מלבנון", סמינריון אודות "תהליך קבלת החלטות ביציאת צה"ל מלבנון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.