היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעתו של שינוי ארגוני על מחויבות ארגונית

עבודה מס' 066524

מחיר: 665.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר באחת מיחידות רפא"ל.

17,443 מילים ,106 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

עבודת המחקר עוסקת בנושא של מחויבות ארגונית כפונקציה של סטאטוס תעסוקתי. המחקר נערך בארגון הממשלתי רפא"ל שם מתרחשים שינויים ארגונים. החברה עוברת מהעסקה בתנאי קביעות להעסקה בחוזים אישים. במהלך המחקר ביקשתי לבדוק כיצד ישפיע השינוי הארגוני והשינוי בסטאטוס העובד למחויבותו לארגון. על מנת לענות על שאלה זו ערכתי מחקר כמותי על ידי חלוקה של שני שאלונים שונים שבדקו את הקשר בין סטאטוס למחויבות ארגונית. המחקר כלל 72 משתתפים מקרב עובדי רפא"ל, קבועים ולא קבועים כאחד. השערת המחקר הניחה, בהסתמך על הספרות, כי רמת מחויבותו של עובד קבוע תהיה גדולה יותר מזו של המועסק בחוזה זמני. ממצאי המחקר הוכיחו כי השערה זו אינה בהכרח נכונה. על פי רוב, העובדים ברפא"ל הינם בעלי מחויבות ארגונית גבוהה לא קשר מובהק לסטאטוס העסקתם. ממצאים אלו מוכיחים כי בניגוד לנהוג לחשוב, סטאטוס העסקה זמני אינו בהכרח עומד בעוכריו של הארגון ואינו פוגע ביעילותו של העובד לארגון. ככל הנראה, ישנם גורמים נוספים שמעלים את המחויבות הארגונית ואף עולים על הגורם הידוע כסטאטוס תעסוקתי. ממצאים אלו מעידים כי החלטתו שלל ארגון רפא"ל ליצור שינוי ארגוני ועבור לחוזים אישיים, אינה החלטה שגויה מדובר בצעד שחוסך משאבים לארגון ועם זאת, העובדים הזמניים אינם נופלים מעמיתיהם לארגון הן ברמת המחויבות והן ברמת הדאגה לגורלו של הארגון. על אף ממצאי המחקר והעובדה כי לא נמצאו הבדלים במחויבות של שני סוגי העובדים, יש לקחת בחשבון שייתכן ולפחות חלק מהעובדים הזמניים חששו לגורלם ולא הביעו את עמדתם הכנה כלפי הארגון. לפיכך, מומלץ לשקול צורות נוספות של העסקה חלופית. למשל, עובדים קבועים אשר יעבדו מהבית ויחסכו לארגון עלויות של נסיעות, מזון וביגוד. בנוסף, על הארגון לנקוט באמצעים על מנת לגרום לעובד לחוש מחויבות ארגונית. ביניהם בניית ביטחון ותקווה על ידי הגדרת מטרות ואסטרטגיה, תשומת לב מודגשת לפרט, בניית מערכת יחסים של נאמנות, מחויבות וביטחון הדדי, ביסוס מערכות יחסים אישיות עם העובדים על מנת להקשות עליהם נפשית את העזיבה, בניית מערכת תקשורת ברורה על מנת למנוע שמועות, רכילויות וכו' בערוצים לא פורמאליים. על אמצעים אלה להיות מאומצים ללא הבחנה בסטאטוס ההעסקה, על מנת לשמר או ליצור רמה גבוהה של מחויבות ארגונית.

תוכן העניינים:
פרק 1- מבוא
1.1 הצגת הארגון
1.2 הבעיה העסקית
1.3 שאלת המחקר
1.4 מטרות המחקר
פרק 2- סקירת ספרות
2.1 שינוי ארגוני
2.2 סטאטוס העסקה
2.3 מחויבות ארגונית
פרק 3 -שיטת מחקר
3.1 רציונל
3.2 המודל
3.3 השערת המחקר
3.4 מתודולוגיה
3.5 גישת המחקר
3.6 מערך המחקר
3.7 כלי המחקר
3.8 הליך המחקר
3.9 מגבלות המחקר
פרק 4- ממצאים
פרק 5- דיון וניתוח הממצאים
פרק 6- מסקנות המלצות וסיכום
6.1 מסקנות
6.2 סיכום
6.3 המלצות
ביבליוגרפיה
נספח - שאלון המחקר

קטע מהעבודה:

השפעת השינוי הארגוני שעובר רפא"ל בתחום סטטוס העסקה - מתנאי קביעות לחוזים אישיים, על המחויבות והמוטיבציה של העובדים.
ארגון רפא"ל שוקל לעבור ההפרטה, בעקבות נסיגה ברווחיות. ההפרטה המתוכננת עלולה לפגוע במוטיבציה של העובדים ויש להניח כי פגיעה זו תפגע בתפוקתם.
בשנים האחרונות חלה האטה בצמיחת החברה וניכרים סימנים ראשונים של נסיגה ברווחיות. הנהלת רפא"ל בוחנת את העניין מכיוונים שונים. אחד הכיוונים שאליהם מופנה המאמץ להגדלת הרווחיות הינו בתחום החיסכון בהוצאות. חלק נכבד מהוצאות החברה מוזרם למשכורותיהם של העובדים, קבועים ולא קבועים כאחד. בקרב ההנהלה שוררת כיום התחושה כי לעובדים שאינם קבועים תחושת מחויבות נמוכה לארגון העובדים הלא קבועים חשים מחויבות נמוכה לארגון, לעומת עמיתיהם הקבועים. ייתכן כי תחושת מחויבות זו היא הגורמת או העלולה לגרום לירידת מוטיבציה וכתוצאה מכך לירידה בתפוקה.

במקביל שואף ארגון רפא"ל לעבור התייעלות על ידי הפרטת יחידות בתוך הארגון. הפרטה זו, פירושה העברה של חלק מהשירותים בתוך הארגון לידיים פרטיות ("Outsourcing"(. שינוי זה בתוך הארגון מהווה פתח לבעיות שעלולות להביא לפגיעה בתפוקת החברה. יש הערכות שהעברת השירותים לידיים פרטיות, פירושה פיטורי חלק מהעובדים. כתוצאה מכך, עובדים ביחידות המיועדות לשינוי ארגוני חשים מאוימים, כתוצאה מהחשש לפיטורין. האיום המרחף מעליהם יוצר שינוי ביחסם ובמחויבותם לארגון. חוסר הוודאות של עובד בכל הנוגע לעתידו, פוגע במוטיבציה שלו וכתוצאה מכך גם בתפוקתו.

תגים:

שביעות · רצון · עובדים · מוטיבציה · התנהגות · ארגונית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעתו של שינוי ארגוני על מחויבות ארגונית", סמינריון אודות "השפעתו של שינוי ארגוני על מחויבות ארגונית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.