היישום אינו מחובר לאינטרנט

רצח נשים בשם כבוד המשפחה

עבודה מס' 066299

מחיר: 289.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה כללית והסברים לתופעה.

3,194 מילים ,5 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

בחרתי לדון בנושא "רצח על כבוד המשפחה בחברה המוסלמית" ובעבודתי זו אדון במשפחות בהן נרצחות בעיקר הנשים על כבוד המשפחה. בנוסף, אנסה להסביר בעזרת דוגמאות, מיהם בעיקר הרוצחים, מה מטרותיהם ברצח זה ובאילו סוגי רציחות משתמשים הרוצחים.

בחברה המוסלמית המסורתית האישה מחוייבת למשפחתה (לפני הנישואים), לבעלה ולילדיה. בחובתה לדאוג על הניקיון בבית, גידול ילדים, בישול אוכל וכו'. אך החשוב מכל, בחובתה לדאוג לכבודה. כבוד האישה - הוא הדבר החשוב ביותר שיש לאישה, כי כבודה הוא גם כבוד משפחתה. אם היא פוגעת בכבודה, אז גם כבוד המשפחה נפגע. אצל המוסלמים, על מנת לשמור על כבודה, אישה צריכה להתנהג על פי הנורמות ההתנגותיות המקובלות בחברה זו: היא צריכה להיות צנועה, להתלבש בהתאם ולא לחשוף את גופה, לא לרכל ולצעוק בקול רם, אסור להתנגד לאביה או לבעלה וכו'.

לעומת האישה, אשר התנהגותה הטובה אינה מוסיפה לכבודה, כי היא חייבת להתנהג כך, הגבר יכול להוסיף לכבודו. מעשיו המוכיחות את גבריותו או בעזרת עושרו של הגבר המוסלמי נותנים לו אפשרות להוסיף לכבודו. זאת אומרת, שבחברה המוסלמית, כבודו של הגבר הוא בעל אופי אקטיבי ואלא של האישה בעל אופי פסיבי. ניתן לבסס את נאמר עד כה בהמשך עבודתי זו.

תוכן עיניינים:
מבוא
פרק א - כבוד ובושה: כבוד המשפחה מהו?
פרק ב - מי הם הרוצחים הפוטנציאליים - משיבי הכבוד וגואלי הכבוד?
פרק ג - מדוע נרצחות נשים ולא גברים?
פרק ד - איפיונים ממקרי הרצח בחברה המוסלמית
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

כבוד ובושה. כבוד המשפחה מהו?
מדובר בכבודה של המשפחה כיחידה פטריארכלית, ומכאן שהכוונה היא למעשה לכבודם של הגברים בתוך המשפחה, קיומו של הכבוד פירושו קיומה של שליטה (גברית), ופגיעה בכבוד פירושה ערעור על שליטה זו, אשר קיומה מתאפשר דרך השימוש בפוליטיקה של הכבוד, היינו, דרך הפעלתו של קודקס חוקים אשר חל בעיקר על על נשים וקובע את התנהגותן, את פעילותן, את רצונותיהן ואף את מחשבותיהן. צורת התנהגות זו, המכונה בערבית איחתישאם או חישמה, מוסברת על ידי אבו לוג'וד (1986) כבושה והמבוכה שאמור לחוש הנשלט - כלומר האישה (שערכי המוסר שלה נחשבים נחותים) - ולבטאן בנוכחות השליטים, הגברים, וזאת נוסף לכניעותה הוולונטרית להם.

תגים:

כבוד · אישה · משפחה · בעל · אישה · רצח · מוסר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "רצח נשים בשם כבוד המשפחה", סמינריון אודות "רצח נשים בשם כבוד המשפחה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.