היישום אינו מחובר לאינטרנט

מסאלי חאג': פועלו למען שחרורה של אלג'יריה ועצמאותה בראשית שנות העשרים

עבודה מס' 066265

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר ביוגרפי על פעולותיו של מסאלי חאג' והשפעתו על המאבק ההיסטורי לעצמאות באלג'יריה בראשית שנות העשרים ועד שנות השישים של המאה העשרים.

5,969 מילים ,8 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

בראשית המאה העשרים החל מספר קטן של אלג'ירים, שהלך וגדל בהדרגה, להגר לצרפת בכדי לעבוד בה או ללמוד בבתי ספר צרפתיים. במהלך מלחמת העולם הראשונה היגרו לצרפת מאות אלפים של אלג'ירים על מנת לשרת בכוחות המזוינים או לסייע למאמץ המלחמה הצרפתי על ידי עבודה במפעלים. במהלך תקופה זו החלו להופיע הניצוצות הראשונים האמיתיים למודעות לאומית בקרב האוכלוסייה האלג'ירית.

המהגרים האלג'ירים בצרפת פגשו בחברה מודרנית ,כולל באיגודי עובדים, ובהדרגה הפכו למודעים יותר לתנאי מחייה גבוהים יותר ממה שהכירו. הם גם נחשפו לרעיונות פוליטיים דמוקרטיים יותר מאלו של השלטון הקולוניאלי הצרפתי, החיילים והבירוקרטיה שבאלג'יריה. חלק מהם החלו להכיר את הלאומיות הערבית שצמחה במזרח התיכון ואת חוסר הנחת הכללי המצוי באזורים אשר תחת שליטה קולוניאלית.

מייסדי הלאומיות האלג'ירית, כמו מסאלי אל- חאג' (Messali al Hadj) , פרחאת עבאס
(Ferhat Abbas) , מחמד בנג'לול (Mohammed Ben djelloul), שייח' עבד אלחמיד בן- באדיס (Shaykh Abd al Hamid Ben Badis), החלו לפתח את התמות של הלאומיות האלג'ירית, המדגישות פעולה פוליטית המכוונת ליצירת שוויון בין המסלמים והאירופאים. מייסדי הלאומיות האלג'ירית נחלקו ביניהם בנוגע לשאלה מהו התנאי המגדיר שוויון בין המסלמים לצרפתים, האם אינטגרציה של המסלמים בחברה הצרפתית מסמלת את השוויון או דווקא אוטונומיה ועצמאות של המסלמים .

בעבודה הנוכחית בחרתי להתמקד בדמותו של מסאלי אל חאג',שהיה המנהיג המוקדם המופלא ביותר מבין מנהיגיה המוקדמים של הלאומיות האלג'ירית, אשר שילב בלאומיות המכוונת למעמד העובד גם קולות אסלאמיים. חאג' היה הלאומן הראשון שפעל להשגת עצמאות פוליטית של אלג'יריה מצרפת, וסלל את הדרך במאבק לעצמאותה של אלג'יריה עד להשגתה בשנת 1962 .

שאלת המחקר: מה היו פעולותיו של מסאלי חאג' למען שחרורה של אלג'יריה מן השלטון הצרפתי ולמען עצמאותה המדינית, ומהי השפעתו של חאג' על המאבק ההיסטורי לעצמאות באלג'יריה בראשית שנות העשרים ועד שנות השישים של המאה העשרים?.

התזה המרכזית בעבודה היא, שלמסאלי חאג' ולפועלו הרב תרומות מכריעות לשחרורה של אלג'יריה מעול הקולוניאליזם הצרפתי ובעיקר למען עצמאותה המדינית, בראשית שנות העשרים ועד שנות השישים של המאה העשרים.

שיטת המחקר: המחקר הוא מחקר ביוגראפי המבוסס על השיטה של ניתוח תוכן.

כלי המחקר: המקורות הביבליוגרפים אשר שימשו אותי בעבודה כוללים מקורות משניים מודפסים- ספרים אשר נכתבו בנושא.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירה היסטורית
2.1. רקע על התקופה
2.2. תולדות חייו של מסאלי חאג'
2.3. פעילותו הפוליטית של חאג' במאבק לעצמאות אלג'יריה
2.3.1. פעילותו של חאג' משנות העשרים עד לפרוץ מלחמת העולם השנייה
2.3.2. פעילותו של חאג' במלחמת העולם השנייה
2.3.3. מלחמת העצמאות של אלג'יריה
3. סיכום
4. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

צרפת כבשה את אלג'יריה בשנת 1830, והכריזה על סיפוחה בשנת 1848. השלטון הצרפתי העניק אזרחות צרפתית רק למאות אלפי האירופאים, צרפתיים בעיקר, אשר היגרו למדינה והתיישבו בה וליהודים, אך לא לתושביה המסלמים של המדינה. הצרפתים נתקלו בהתנגדות עזה ובמחאה אלג'ירית שמקורה במשברים חברתיים, כלכליים ופוליטיים במדינה. שלטון הכיבוש הצרפתי דיכא את ההתנגדות המקומית ביד קשה, וחיסל את מנהיגי השבטים המקומיים.

תגים:

אלג'יריה · שחרור · עצמאות · מחאה · שנות · העשרים · שנות · הששים · מסאלי · חאג' · חאדג' · פוליטי · צרפת · כסף · מעמד · התנגדות · תנועה · תנועות · קולוניאלי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מסאלי חאג': פועלו למען שחרורה של אלג'יריה ועצמאותה בראשית שנות העשרים ", סמינריון אודות "מסאלי חאג': פועלו למען שחרורה של אלג'יריה ועצמאותה בראשית שנות העשרים " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.