היישום אינו מחובר לאינטרנט

שכר המינימום

עבודה מס' 066161

מחיר: 445.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תפקידו החברתי-כלכלי של שכר המינימום והבעיות שנגרמות בעקבותיו.

7,723 מילים ,11 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

הדיון בשכר המינימום יציג את תפקידו החברתי-כלכלי של שכר המינימום והבעיות שנגרמות בעקבותיו.
עיגון שכר המינימום בחוק מעיד על ההכרה בחשיבותו ועל אופיה הסוציאלי של מדיניות הממשלה. מטרותיו המוצהרות של שכר המינימום הינן:
לקבוע רמת הכנסה מינימלית לעובד אשר תאפשר לו תנאי מחייה סבירים התואמים יחסית את רמת החיים המקובלת במדינה, וכן לתרום לצמצום הפערים בהכנסות מעבודה.
אולם לגובה שכר המינימום ולעדכונו השפעות לוואי חיוביות ושליליות.
שכר המינימום אמנם מגדיל את השיוויון בהתחלקות ההכנסות ושומר על רמת חיים בסיסית, אולם התופעה מלווה בפרצות ובבעיות. הפן השלילי הבולט ביותר של שכר המינימום הוא השפעתו השלילית על התעסוקה והגדלת האבטלה.
בפרק הראשון נציג את מהותו של שכר המינימום והעקרונות לפיהן הוא מחושב, בהמשך יוצגו ההשפעות של שכר המינימום על תחומים שונים במשק הישראלי וכן השוואה בינלאומית בין מנגנוני שכר המינימום במדינות שונות. לסיום נציג את דעותיהם של כתבים וכלכלנים בדבר הצעת החוק שיזמו עמיר פרץ וחיים כץ: העלאת שכר המינימום ל- 1000$.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. שכר המינימום: מהותו ועקרונותיו
3. תפקידו החברתי-כלכלי של שכר מינימום ובעיותיו
4. השוואה בינלאומית
5. ההצעה להעלאת שכר המינימום ל- 1000$
6. סיכום
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

שכר המינימום: מהותו ועקרונותיו
בשנת 1987 ביוזמתה של אורה נמיר שכיהנה כיו"ר ועדת העבודה והרווחה התקבל חוק שכר המינימום. חוק זה בא להגן ולהבטיח מצד אחד קיום מינימלי ובסיסי של העובד: "הבטחת קיום הוגן [...] והבטחת זכותו של האדם העובד להתפרנס מעבודתו ולחיות ממנה בכבוד, כאדם עובד וגאה ולא כנתמך סעד"(1), ומצד שני למנוע ניצול של המעבידים כלפי העובדים. בנוסף, חוק שכר המינימום תורם לצמצום מימדי העוני ולהקטנת אי השיוויון בחלוקת ההכנסות.
היעד המרכזי של שכר המינימום הוא למעשה צמצום העוני בקרב העובדים בשכר נמוך.

תגים:

אבטלה · שכר · המינימום · עובדים · זרים · תעסוקה · העלאת · שכר · כלכלת · ישראל

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שכר המינימום", סמינריון אודות "שכר המינימום" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.