היישום אינו מחובר לאינטרנט

חוק שכר המינימום- התשמ"ז-1987

עבודה מס' 068584

מחיר: 72.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה תמציתית של חוק שכר המינימום-התשמ"ז-1987.

1,825 מילים ,3 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

מדינת הרווחה הנהוגה בימינו במדינות רבות בעולם וביניהן ישראל מבטאת את רצונה של המדינה לדאוג לביטחון כלכלי וחברתי של האוכלוסייה ובכללה העובדים במדינה. הדבר בא לידיי ביטוי בין השאר בהתערבות הממשלה בנושאי כלכלה וחברה שמטרתה להשפיע על הפעילות הכלכלית והחברתית על מנת לשמור על רמת חיים נאותה והבטחת זכותו של כל עובד לקיום ופרנסה בכבוד מעבודתו ומניעת ניצול בלתי הוגן על ידי מעבידים. אחד הביטויים הבולטים למדינת הרווחה הינו "שכר מינימום" שהנו ההכנסה הנמוכה ביותר המובטחת לכל עובד בישראל העובד משרה מלאה, ממנה אסור למעביד לרדת על פי הסכם קיבוצי אשר נחתם בין הסתדרות העובדים ללשכת התיאום של הארגונים הכלליים (המדריך לעובד). הבטחת פרנסה בכבוד משפיעה על אזרחי המדינה בתחומי החיים השונים: תעסוקה, חינוך, בריאות, דיור וטיפול סוציאלי.

חוק שכר מינימום התקבל בשנת 1987 כמעט 40 שנה לאחר הקמת המדינה, ועד קבלתו עובדים רבים השתכרו משכורת רעב. הדבר מעורר שאלות באשר לתפקודן של הסתדרות העובדים ומפלגות השמאל הסוציאליסטי במדינה. ההסתדרות שהיוותה ארגון העובדים הראשי בישראל ובנוסף המעביד השני בגודלו במשק התנגדה לחוק במשך שנים רבות, עד שהחלה להפריט את מוסדותיה. עם קיבוע מעמדה כארגון עובדים בלבד, עמדה בחזית המאבק לקבלת החוק.

שכר המינימום כיום נקבע על פי מדד שקבעה הכנסת: 47.5% מן השכר הממוצע במשק, כשהחישוב נעשה אחת לשנה ב- 1 באפריל. שכר המינימום כיום הוא 3,850.17 ש"ח (ברוטו) לחודש.
לפי הערכות שונות, כ-30% מכלל העובדים במשק (אזרחים וזרים) אמורים להשתכר שכר מינימום. עם זאת קיימים מעבידים רבים אשר אינם עומדים בהנחיות החוק. ציבור מקבלי שכר המינימום נחשב עני.
בעבודה זו אתן סקירה בסיסית של חוק שכר המינימום והתפתחותו עם השנים.

תוכן עניינים:
1.מבוא
2. העקרונות שעליהם התבססה הצעת הממשלה לחוק שכר המינימום 1987
3. חוק שכר המינימום 1987
4. חוק שכר המינימום המעודכן לשנת 2009
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הסכם שכר מינימום נחתם לראשונה ב- אפריל 1972 בין ההסתדרות ללשכת התיאום של הארגונים הכלכליים. ההסכם קבע הכנסת מינימום ברמה נומינלית של 375 לירות בחודש בתמורה ל- 8 שעות עבודה ביום, או שכר חלקי בתמורה לעבודה חלקית בהתאם לייחס המתחייב בהסכם. ביולי 1972 הוציא שר העבודה והרווחה "צו הרחבה" על כלל המגזרים במשק בנושא שכר מינימום. הכנסת המינימום עודכנה באופן שוטף כל מספר שנים בהתאם לתוספות היוקר והסכמי שכר. עד שנת 1987 הוגשו מספר הצעות חוק פרטיות בנושא על ידי חברי כנסת שונים. עיקר ההבדלים ביניהן היו שיטת קביעת השכר ואופן עדכונו. רק בשנת 1987 אושר חוק שכר מינימום בישראל המתבסס על הסכם קיבוצי בין הסתדרות העובדים ללשכת התאום של הארגונים הכלכליים.

תגים:

דיני עבודה · שכר מינימום · פערי שכר · ביטחון סוציאלי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חוק שכר המינימום- התשמ"ז-1987", סמינריון אודות "חוק שכר המינימום- התשמ"ז-1987" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.