היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין סוג העסקה, לחץ ושחיקה לבין מחויבות ארגונית בקרב עובדי סניף בנק הפועלים

עבודה מס' 066157

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר על עובדי סניפי בנק הפועלים, לגבי הפקידים בדרג הביניים.

9,932 מילים ,52 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

אדם בוחר מקצוע, משקיע שנים בלמודים ומתחיל את עבודתו כשהוא מלא מרץ והתלהבות. אך הקשיים שהוא נתקל בהם, לחצי היום יום המקיפים אותו, המנגנונים הבירוקרטיים המסורבלים שעליו להתמודד עימהם בקביעות וחוסר ההכרה במאמציו, שוחקים בהדרגה את יחסו הראשוני לעבודתו. וכך לאט לאט הוא מפסיק ליזום, מאבד עניין בעבודה, והתלהבותו פגה. עם הזמן הוא גם מפתח רגשות טינה כלפי אנשים שהוא עובד עימם. את מקום התלהבותו והפעלתנות, אשר אפיינו את ראשית עבודתו, תופסים כעת זלזול ואדישות.
לשחיקה בעבודה הנובעת מחוסר סיפוק מהעבודה, השפעה מרחיקת לכת עד לרמת תפקודו של הפרט, ומשום כך גם על רמת תפקודם של מקומת עבודה, שהרי מוסר עבודה ירוד, רמת ביצוע נמוכה, עזיבה לפני הזמן, הארכת הפסקות, איחורים תמידיים, היעדרויות תכופות, תחלופת עובדים רבה, מתן שירות גרוע והתייחסות אדישה, הם מסימני ההיכר העיקריים של השחיקה הנפשית. השחיקה ברמת הפרט הנשחק, יכולה להביאו לעזיבת מקצועו - מחיר הכולל את לימודיו וכשרונותיו המבוזבזים, לנשחק שהחליט להישאר - מחיר הכולל סבל נפשי יום יומי.
על פי סקירת הספרות יש קשר בין המשתנים השונים: לחץ, שחיקה ומחויבות ארגונית. הקשר משתנה לפי מאפיינים אישיותיים שונים, אולם אין חולק עליו. הדבר אמור לגבי עובדים קבועים ועל אחת כמה וכמה לגבי עובדים ארעיים. בעבודה נסקרו היתרונות והחסרונות למעביד ולעובד כאחד מעבודה כעובד קבוע לעומת עבודה כעובד עראי.
המחקר הנוכחי נערך על עובדי סניפי בנק הפועלים, באזור הדרום לגבי הפקידים בדרג הביניים (בדרג הניהולי הבכיר אין עובדים ארעיים). הועבר להם שאלון בהם נשאלו אודות מאפייני שחיקה מחד ומאידך על מחויבות ארגונית, לחץ ושחיקה ומשתנים אישים אחרים.
ההשערות הן:
1. יש קשר בין סוג ההעסקה לבין לחץ ושחיקה
2. יש קשר בין לחץ ושחיקה למחויבות ארגונית
3. יש קשר בין סטטוס העסקה למחויבות ארגונית.

העבודה הנוכחית עוסקת בבעיית הלחץ והשחיקה של עובדים בבנק הפועלים. בנק הפועלים הוא משלושת הבנקים הגדולים בישראל ולכן אין הוא יכול להרשות לעצמו מתן שירות גרוע, אם ברצונו לשמור על מעמדו.
הבעיה העיסקית היא שהעובדים, קבועים וארעיים, לחוצים מאוד בעבודה, דבר המוביל לשחיקתם, ומוריד את המחויבות הארגונית שלהם. הבנק מצידו מעוניין בעובדים נאמנים, ולכן עליו לפתור בעיה זו.

ראשי פרקים
תקציר
מבוא
2.1 מטרת העבודה
2.2 תאור פעילותו בנק הפועלים
סקירת הספרות
3.1 שחיקה מהי?
3.2 לחץ
3.3 הקשר בין שחיקה ולחץ
3.4 הקשר בין שביעות רצון לשחיקה
3.5 מחויבות ארגונית
3.6 הקשר בין מחויבות ארגונית לשחיקה
3.7 סיכום הסקירה
שיטת המחקר
4.1 השערות המחקר
4.2 שיטת המחקר
4.3 אוכלוסיית המחקר
4.4 המדגם ושיטת הדגימה
4.5 כלים
4.6 הליך המחקר
4.7 שיטת ניתוח
4.8 מגבלות המחקר
תוצאות המחקר
דיון
סיכום
7.1 מסקנות
7.2 המלצות למחקר עתידי
7.3 המלצות למנגנון כ"א
ביבליוגרפיה
נספח - שאלון

קטע מהעבודה:

פרודנברג (1974) היה הראשון שהשתמש במושג שחיקה לתיאור תסמונת המאפיינת עובדים בעיקר במקצועות העזרה, מגדיר שחיקה כמצב של התדלדלות פיזית ונפשית של משאבים, הנגרמת מדרישות יתר מהמשאבים ומהאנרגיות של האדם.
המחקרים הראשונים בתחום השחיקה עסקו במקצועות סיעודיים: עובדים סוציאליים, אחיות, רופאים, פסיכיאטרים, מורים ועוד. מקצועות אלו חושפים את העוסקים בהם ללחצים נפשיים מתמשכים שהנם תוצאה של מגע רצוף ותובעני עם בעיותיהם וסבלם של אנשים (מאסלך 1982).

תגים:

שחיקה · בעבודה · חוסר · סיפוק · מוסר · עבודה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין סוג העסקה, לחץ ושחיקה לבין מחויבות ארגונית בקרב עובדי סניף בנק הפועלים", סמינריון אודות "הקשר בין סוג העסקה, לחץ ושחיקה לבין מחויבות ארגונית בקרב עובדי סניף בנק הפועלים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.