היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין סוג העסקה, לחץ ושחיקה לבין מחויבות ארגונית בקרב עובדי בזק בע"מ (הצעת מחקר)

עבודה מס' 065160

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהם הגורמים המשפיעים על תפוקות העובדים ועל יעילותם.

5,725 מילים ,19 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

בזק הוקמה ב- 1980 כחברה ממשלתית ובשנת 1984 החלו הדיונים בנושא ההפרטה. תהליך ההפרטה בבזק נמשך יותר מעשור שנים, והיה רצוף בסכסוכים וקשיים. שיאו של הסכסוך היה ביולי 1997 לאחר שדרישות העובדים לתוספות נדחו.
בדצמבר 1987 מינה שר התקשורת ועדת שתפקידה היה לבחון את מבנה תעריפי "בזק" ולהמליץ על מדיניות צעדים רצויה לעתיד. העומד בראשה היה יצחק פוגל. הועדה הגישה את המלצותיה לשר התקשורת בפברואר 1987.
מנגנון עדכון הופעל על בסיס התעריפים מנקודת מוצא אשר תבטיח לבזק תשואה ברוטו של 85% על ההון העצמי, אולם תגביל את פעילותה בתחום תעריפי טלפון בין אזורי ומקומי.
כיום עובדים בחברה כ 7000 עובדים. המנכ"ל הוא אילן בירן.
תחומי הפעילות של החברה הם: תשתית(תמסורת) ,תקשוב ומרכזות.

העבודה הנוכחית עוסקת בבעיה של ירידה בתפוקות עובדים בחברת בזק.
חברת בזק שמה לב כי ישנה ירידה ביעילות העבודה וברצון העובדים להפיק את המכסימום מעצמם. על פי הערכת אגף כח אדם, הפרמיה לעובדים המחושבת על בסיס תפוקות ירדה ב כ- 20%. לדוגמא, טכנאי תיקן בממוצע בשנת 1999 כ 1.2 תקלות במרכזיות ביום ואילו כיום רק 1.02 לחלק מהעובדים היא אומנם עלתה אולם לאחרים היא ירדה, ובסך הכל מורגשת ירידה כללית בהשקעת העובדים.
על פי דוחות אחרונים של מבקר החברה (לדוגמא דוח 137/01 הקובע כי גם טיב השירות ירד ב כ- 13%.
העובדים בבזק מתחלקים לשני סוגים- עובדים קבועים המועסקים על פי הסכם קיבוצי ועובדים על פי חוזה. נציג את היתרונות והחסרונות של כל שיטה.
על פי מחקרים שבוצעו לאחרונה בחברה ע"י מחלקת כ"א המחויבות הארגונית נמוכה מאוד. אגף כח אדם ערך מחקר שהסתיים ביולי 2001 ומצא כי כ- 70% היו מוכנים לעזוב את הארגון תמורת תוספת שכר. לפחות 50% ציינו כי לא יעבדו בבזק עוד שנים רבות.בזק כמובן רוצה שמחויבות הארגונית של העובדים תגדל ,כדי להשיג את המרב מהעובדים ולשפר את מצבה בענף.

מטרת המחקר התיאורטיות היא לאתר את הקשר בין :
* סוג ההעסקה ללחץ ושחיקה.
* רמת שחיקתו של העובד לבין שביעות רצונו.
* בין שביעות רצון למחויבות ארגונית.
מטרת המחקר הישומי הנה שתוצרי המחקר יסייעו להנהלת החברה לשפר את הטעון שיפור
ולגבש המלצות מעשיות כדי שעובדי החברה יהיו שבעי רצון ובכך רמת המוטיבציה שלהם תעלה דבר שיביא להגדלת הפריון ,(תפוקה).

תוכן העניינים:
1. מבוא
1.1 הצגת הארגון
1.2 הבעיה בה תתמקד העבודה
1.3 שאלות המחקר
1.4 מטרות המחקר האקדמיות
1.5 הדיסציפלינות שיתרמו לעבודה
2. סקירת הספרות
2.1 שחיקה מהי?
2.2 מחויבות ארגונית
3. שיטות מחקר
3.1 רציונל המחקר
3.2 מודל המחקר
3.3 השערות המחקר
3.4 שיטת המחקר
3.5 אוכלוסיית המחקר
3.6 הגדרה נומינלית של המשתנים
3.7 כלים
3.8 מגבלות המחקר
4. ביבליוגרפיה
5. נספח- שאלון

קטע מהעבודה:

פרודנברג (1974, בתוך פאוול 1995) היה הראשון שהשתמש במושג שחיקה לתיאור תסמונת המאפיינת עובדים בעיקר במקצועות העזרה. מגדיר שחיקה כמצב של התדלדלות פיזית ונפשית של משאבים, הנגרמת מדרישות יתר מהמשאבים ומהאנרגיות של האדם.
המחקרים הראשונים בתחום השחיקה עסקו במקצועות סיעודיים: עובדים סוציאליים, אחיות, רופאים, פסיכיאטרים, מורים ועוד. מקצועות אלו חושפים את העוסקים בהם ללחצים נפשיים מתמשכים שהנם תוצאה של מגע רצוף ותובעני עם בעיותיהם וסבלם של אנשים (Dinham&scott 1997).

תגים:

עובדים · שחיקה · תיפקוד · תפוקה · עובדים · מעביד

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין סוג העסקה, לחץ ושחיקה לבין מחויבות ארגונית בקרב עובדי בזק בע"מ (הצעת מחקר)", סמינריון אודות "הקשר בין סוג העסקה, לחץ ושחיקה לבין מחויבות ארגונית בקרב עובדי בזק בע"מ (הצעת מחקר)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.