היישום אינו מחובר לאינטרנט

הצנזורה והשפעתה על חופש העיתונות בישראל

עבודה מס' 066046

מחיר: 482.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השלכותיה של הצנזורה בישראל על חופש העיתונות, על רבדיה השונים ובציר הזמן

4,070 מילים ,23 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

חופש העיתונות מהווה נדבך מרכזי בחופש הביטוי ,והשמירה עליו מהווה מפתח להגנת הדמוקרטיה. בעבודתי אנסה לבחון את קיומה של טענה זאת בישראל לאור תיפקודה של הצנזורה, כאשר לדעתי, בעצם תיפקודה במתכונתה הנוכחית, משתקף פער בין המיתוס הרווח לגבי תיפקודה של העיתונות ככלי שרת בידי הדמוקרטיה, לבין מציאות המשלבת בתוכה הגבלות בלתי סבירות כלפי חופש העיתונות.
כרקע לעבודה אגדיר תחילה את חופש העיתונות, המסגרת אליה הוא משתייך, ואת סטטוס המנגנונים הפורמלים שעוסקים בו בישראל, כאשר בעבודתי אתמקד במנגנון הצנזורה.
בהמשך אגדיר את הצנזורה וסמכויותיה , ואציג טיעונים לזכותה כתומכת בחופש העיתונות,שיחצו מספר רבדים: רעיוני, תחיקתי, תרבותי ומעשי.
לאחר הצגת טיעונים אלו, ולאור טענתי המרכזית, אציג טיעונים לחובתה של הצנזורה בהקשר זה, שדרכם אנסה להפריך את טיעוני הזכות שצוינו קודם לכן, ולהוביל באמצעותם לפתרון עדכני שעשוי לדעתי, לסייע בצמצום אותו פער שציינתי בין המיתוס למציאות.

תוכן ענינים:
מבוא
פרק א' - רקע
הקשר בין דמוקרטיה, חופש ביטוי וחופש העיתונות
חקיקה ומנגנונים פורמלים בישראל, העוסקים בחופש העיתונות-תמונת מצב
פרק ב': הצנזורה בישראל וסמכויותיה
פרק ג': טיעונים בזכות הצנזורה, כתומכת בדמוקרטיה וחופש העיתונות בישראל
פרק ד': טיעונים לחובת הצנזורה,כפוגעת בדמוקרטיה וחופש העיתונות בישראל
פרק ה': הצעה לפיתרון עדכני לליקויי הצנזורה
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

התפיסה הדמוקרטית גורסת, שלאיש אין ידיעה מה נכון, טוב, או צודק, ובהתאם לכך יש לאפשר לכל אחד להציג את דעתו המנומקת, לנסות לשכנע בה את הזולת, וכך לאפשר לכל הדעות להתחרות ולהתעמת "בשוק דעות" פתוח.
ההנחה שתזכה היא מן הסתם המבוססת ביותר, ולפיכך ההליכה בדרכם של המחזיקים בה מפחיתה את הסיכוי לשגות אך אינה מהווה "תעודת ביטוח". (1)
במקביל ובהתאם להתפתחות הדמוקרטיה חלה התפתחות חופש הביטוי והעיתונות.
--------------------------------------------------------------------
1. נגבי משה, חופש העיתונות בישראל, 1.

תגים:

חופש · ביטוי · הגנת · דמוקרטיה · תקשרת · ביטחון · לאומי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הצנזורה והשפעתה על חופש העיתונות בישראל", סמינריון אודות "הצנזורה והשפעתה על חופש העיתונות בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.