היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין תגמול לעובדים לבין מידת התנגדותם להפרטת הנמלים בישראל

עבודה מס' 065959

מחיר: 324.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ההפרטה מבחינת יחסי העבודה- כיצד המעבידים והעובדים רואים את ההפרטה כמשפיעה עליהם.

10,454 מילים ,32 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בנושא הפרת רשות הנמלים והתנגדות העובדים להפרטה, מחשש לרעה באיכות עבודתם.

המעבר של הבעלות על תעשיות המנוהלות על ידי המדינה לשעבר לידי המגזר הפרטי והכנסת נהלים ומנהלים השייכים למגזר הפרטי אל תוך אספקת השירותים הציבוריים מושך אליו התנגדות עזה. אלו שראו עצמם מפסידים משינוי שכזה יכלו להסתמך על מיקוד תשומת הלב בבעיות או העלויות הנלוות לשינוי ובהעצמתן. הביקורת הרצינית ביותר לגבי הרפורמות בישראל הגיעה מאלו שהצביעו על ההשפעה המיידית והגבוהה לטווח הקצר על מקומות עבודה. וכמובן, ההשפעה על ליכוד חברתי של רפורמות מרכזיות הנה בבחינת דאגה גדולה לממשלות.
ההפרטה נתקלת במקומות רבים בהתנגדות. העובדים חוששים לקביעותם, וחלקם חוששים להטבות הלא הגיוניות שצברו במשך השנים. הם חוששים גם כי הקביעות שקיבלו יפוג תוקפה.
על פי סקירת הספרות יש לעובדים ממה לחשוש: זכויות עובדים מורעות בעת הפרטה ולחלק מהם אף יפגע שכרם ומעמדם בעבודה, דבר שיפע בהנעה שלהם לעבוד. יצויין כי ההתייחסות בעבודה זו למוטיבציה אינה רק מבחינת הפסד לארגון אלא אף הפסד לפרט- פרט שאין לו מוטיבציה ללכת לעבודה, איכות חיי העבודה שלו נפגעת.
המחקר בדק מדגם מעובדי רשות הנמלים באמצעות שאלון טלפוני. חלקם סירב לענות אולם רובם ענו. השאלון היה סגור ונותח בשיטות כמותיות.
העולה מהתשובות הוא כי התנגדות העובדים קיימת אולם לא עזה במיוחד!!. הם ירצו להיאבק על עתידם אולם יהיו מוכנים, תמורת פיצוי מתמשך (לא חד פעמי) להסיר את ההתנגדות. כמכירת חברת ממשלתית לרוכש פרטי או העברת שירותים מוניציפליים לקבלני חוץ יוצרת איום מוחשי על עתידו של העובד ועל מקום עבודתו ומחסלת את החממה הממשלתית ציבורית בה חש העובד מוגן. הרוכש אינו מחויב בהכרח להעסיק את מי שהועסק קודם במסגרת הציבורית והעובדים מפחדים מאוד- דבר שניכר בתשובותיהם. לכך יש להוסיף את המציאות בשוק העבודה ואילוציו.

תוכן העניינים:
תקציר
מבוא
סקירת הספרות
3.1 מהי הפרטה
3.2 יתרונות וחסרונות בדרך להפרטה
3.3 שיפור פעילות השוק
3.4 שיטות מכירת המפעלים
3.5 תהליכי ההפרטה בישראל
3.6 האיום על העובדים
3.7 התנגדות העובדים לשינוי
3.8 איגודים מקצועיים
3.9 השפעת ההפרטה על המוטיבציה של העובדים
3.10 תיאוריית הקיפוח היחסי
3.11 הקשר בין שכר לבין רצון להפרטה:
3.12 הסכמים קיבוציים מול הסכמים אישיים
3.13 ועד העובדים וההסכם
שיטת המחקר
4.1 שאלות המחקר
4.2 מטרת המחקר
4.3 משתני המחקר
4.4 אוכלוסיית המחקר וגודלה
4.5 שיטת הדגימה וגודל המדגם
4.6 כלי המחקר
תוצאות המחקר
דיון בתוצאות
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

בעולם הרחב החלו הפרטות עוד שנים רבות לפני שהוחל בהפרטות בישראל. המובילים במערב היו בריטניה וארה"ב ובמזרח, הונגריה וצ'כוסלובקיה, ובדרום אמריקה נמלי צ'ילה. היו אלו מקומות בהם אובחנה אפשריות להפרטת הנמלים ויעול המערכת.
להלן חלק מהמקומות שהופרט:
בריטניה: בבריטניה כמה עשרות נמלים המשרתים את צי הסוחר ואת צי המלחמה.
בשנת 1949 הלאימה ממשלת הלייבור את הנמלים. בשנת 1981 חוקק חוק המפריט את הנמלים. אחד הטיעונים שהביאו להפרטה, היה שנמלים אלה לא יכלו כגופים ציבוריים למכור שטחי קרקע מיותרים שהיו ברשותם. החוק החדש איפשר להם לעשות כן ואומנם חברת ABP ()BRITISH PORTS ASSOCIATED הרוויחה יותר ממכירת קרקעות ומעיסקות דלא ניידי בשנים הראשונות לקיומה מאפשר תפעול נמליה.

תגים:

הפרטת · נמלים · מועסק · שוק · עבודה · מכירת · מפעלים · עובדים · שינוי · איגוד · מקצועי · מוטיבציה · ועד · עובדים · הסכם · קיבוצי · בעלות · התנגדות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין תגמול לעובדים לבין מידת התנגדותם להפרטת הנמלים בישראל", סמינריון אודות "הקשר בין תגמול לעובדים לבין מידת התנגדותם להפרטת הנמלים בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.