היישום אינו מחובר לאינטרנט

משק וכלכלה בישראל - הקשר בין תגמול מורים להישגי התלמידים (תרגיל)

עבודה מס' 069386

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת ההשפעה של תגמול מורים על הישגי התלמידים ועל להתנהגות המורים.

3,250 מילים ,15 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

אחת הדרכים לשפר את הישגיהם של התלמידים עשויה להיות באמצעות תגמול המורים על בסיס הישגים של התלמידים. על פי פרופ' זליכה, "הניסוי שבוצע בקרב מורים במדינות שונות, אשר מוריד את הפיקוח ומתגמל מורים על פי הישגי תלמידיהם בבחינות המיצב, הציג תוצאות פנומנאליות לגבי התרומה של התגמול להישגי התלמידים. מה שהשתנה זה למעשה המורים אשר לקחו את החינוך לכיוון יזמי יותר, אך עם זאת נפגע החינוך לערכים".
המצוינות בהוראה אשר מוזכרת ברפורמת עוז לתמורה, מעלה את השאלה כיצד תשפיע הרפורמה על הישגיהם של התלמידים בארץ, לאור העובדה שטרם נקבע מודל הערכה לתגמול המורים. כפי שעולה ממכתבה של ח"כ ד"ר עינת וילף מה-17.8.2011, לראש הממשלה ביבי נתניהו ולשר החינוך גדעון סער, "שיטת התגמול הדיפרנציאלי למורים כשלה בחו"ל ויש לבחון את יישומה מחדש במערכת החינוך בארץ"(וילף, 2011).

הנקודות אותן אנו נבחן בהתייחסות לתגמול המורים הינן:
•* האם ביצועיהם של תלמידים משתפרים לאור העובדה שמוריהם מקבלים תגמולים במידה והישגי התלמידים טובים?
•* האם המורים משתנים לחיוב כתוצאה מהעובדה שהם מתוגמלים על הישגי תלמידיהם?

קטע מהעבודה:

לעומת זאת, מניסוי דומה שנערך בהודו, אשר הינה מדינה מתפתחת, שנתיים לפני כן, על ידי Karthik & Venkatesh, ב- 500 בתי ספר, עולות תוצאות אחרות המצביעות על כך ש"בסוף שנתיים שבהן פעלה התכנית, תלמידים בבתי ספר, אשר הונהגה בהן שיטת התגמול, היו בעלי הישגים גבוהים משמעותית מבתי ספר בקבוצות הביקורת בסטיית תקן של 0.28 ו- 0.16 במתמטיקה ומבחני שפה בהתאמה" (Karthik & Venkatesh, 2009).

תגים:

כלכלה · זליכה · תגמול מורים · הוראה · תלמידים · מערכת החינוך · עוז לתמורה · OECD

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "משק וכלכלה בישראל - הקשר בין תגמול מורים להישגי התלמידים (תרגיל)", סמינריון אודות "משק וכלכלה בישראל - הקשר בין תגמול מורים להישגי התלמידים (תרגיל)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.