היישום אינו מחובר לאינטרנט

סרט הפולחן מופע הקולנוע של רוקי כמשחק וכטקס

עבודה מס' 065946

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד סרט פולחן הפך לכזה ונשאר רלוונטי לתקופה ארוכה כל כך,כדוגמאת מופע הקולנוע של רוקי שמתקיים מעל 30 שנים.

7,930 מילים ,13 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

המסה שלהלן תעסוק בתופעת הפולחן סביב סרט הקולנוע "מופע הקולנוע של רוקי". מדובר בסרט פרודי-קומי-אימתני-מוזיקלי שיצא בשנת 1975 בבריטניה, והוא מבוסס על מחזמר שהוצג בתיאטראות בריטניה משנת 1973. תופעת הפולחן המדוברת התפשטה בעצלתיים בחמש השנים הראשונות, זאת עד ליציאת הסרט "תהילה" ("Fame") לאקרנים, בו סצנה של הדמויות משתתפות בהקרנת מופע הקולנוע של רוקי בקולנוע "וייברלי" בניו-יורק, בעקבות זאת, התופעה זכתה לחיזוק בעולם כולו.
לישראל הגיע הסרט לראשונה בשנות השמונים והוקרן בעיקר בקולנוע "פריז" בתל אביב. למרות הניסיונות שנעשו לשחזר את מעמדו הפולחני של הסרט ואת המנהגים הנלווים אליו גם בארץ, ההיענות הייתה נמוכה. עניין רב יותר בסרט התעורר בשנת 1995, כשהחל להיות מוקרן בקולנוע "כוכב" ברמת השרון. כמו כן, הוקם באותה שנה מועדון המעריצים הישראלי של הסרט ושמו "טרנסילבניה".
בחרתי לערוך את העבודה בנושא זה מפני שמדובר בתופעה שמאוד מסקרנת אותי. מדובר בהתרחשות יוצאת דופן ומיוחדת אשר מכילה מרכיבים שונים ומגוונים כמו זהות מינית, לבוש, הגדרות, תופעות חוץ עולמיות, קומדיה, ססגוניות, ריקוד, שירה, פרודיה, אימה, מוות, שמחה, יצירה, עצב, אלוהות, משחק, קבלת האחר ועוד ועוד.
בעבודה שלהלן אנתח את התופעות אשר מתירות את הסרט חי ונושם לאורך שלושים שנים. אנסה לברר מדוע מלכתחילה מגיעים הפרטים לאירוע הפולחן ומה גורם להם לשוב אל הזירה הלוך וחזור לאורך חודשים ואף שנים.
את העבודה אתחיל בהצגת שדה המחקר שבו צפיתי בחודשים האחרונים, לאחר מכן אציג את שאלות המחקר אשר מעניינות אותי, ובעקבותיהם אסקור ספרות בנושא הפולחן, המשחק, והטקס משתי פנים - הטקס כחג, כפסטיבל וכקרנבל, וטקס במובן של טקס המעבר מתקופת הילדות אל הבגרות. מתוך סקירת ספרות זו אצא אל טענות המחקר של עבודה זו. אלה טוענות כי השארות הסרט חי ונושם עד לימים אלו נובעת מהמאפיינים המשחקיים והטקסיים שבו, מאפיינים אלה הם אשר מחזירים את המשתתפים פעם אחר פעם לסצנה. ואילו טקס המעבר הוא זה שגורם לבני הנוער להגיע לראות את הסרט לראשונה. בהמשך אציג את הממצאים מעבודת המחקר, הממצאים יחולקו לעלילת הסרט ולסצנת הפולחן ואנשיה. לסיום אדון בנושא לאור כל הדברים שהובאו קודם לכן ואראה כי אאושש את טענות המחקר.

תוכן עניינים:
1. הקדמה
2. שדה המחקר
3. שאלה מחקרית
4. סקירת ספרות
4.1 משחק
4.2 טקס
4.2.1 קרנבל/חג
4.2.2 טקס מעבר
5. טענות המחקר
6. מתודולוגיה
7. ממצאים
7.1 עלילת הסרט
7.2 סצנת הפולחן ואנשיה
8. דיון
9. סיכום
10. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מנחם נאדל (1968) מגדיר את הפולחן במובנו הצר כמכלול הנימוסים והטקסים שבכל דת, כלומר הצד המעשי שלה. בהשאלה, פולחן הינו גם הערצת אישים, רעיונות, חזיונות מסוימים וכו'. רוב הפולחנים נקשרים עם אלוהות, מיסטיקה, דת, שבטים נידחים וכדומה, אך כשמדברים על סרט פולחן, הביטוי לקוח בהשאלה ולכן אין בו את כל האפיונים של טקסי פולחן מוכרים. המאפיינים שכן מצויים בסרט פולחן הם ראשית, מקום מוגדר וקבוע לביצוע הפולחן. שנית, זמן ידוע, קבוע ומחזורי בו מתבצע הפולחן, וסדר קבוע בעל לוח זמנים מדויק בדרך כלל למהלך הפעולות הפולחניות. שלישית, עורכי הטקסים הפולחניים לבושים בבגדים מיוחדים אשר נבדלים מימי החול. רביעית, שימוש בריקוד ובשירה לטובת הפולחן. חמישית, שימוש במכשירים מסוגים שונים עמם מבצעים את מנהגי הפולחן.

תגים:

טקס · מעבר · פולחן · משחק · קרנבל · פסטיבל · קבוצה · בני · נוער · מין · מגדר · לבוש · שפה · קולנוע · מחזמר · שירה · ריקוד

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סרט הפולחן מופע הקולנוע של רוקי כמשחק וכטקס", סמינריון אודות "סרט הפולחן מופע הקולנוע של רוקי כמשחק וכטקס" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.