היישום אינו מחובר לאינטרנט

מעורבות הורים בפדגוגיה- יתרונות וחסרונות

עבודה מס' 065935

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: שיתוף הורים בתכנון ובפעילות במוסד החינוכי.

7,184 מילים ,35 מקורות ,1999

תקציר העבודה:

מעורבות הורים היא תופעה חברתית ההולכת ומתגברת בבתי הספר בארץ ובעולם. על כן, יש ללמוד להתמודד עם התופעה, להכירה ולתעלה נכון, לטובת מערכת החינוך. עבודה זו עוסקת במעורבות הורים בחינוך ילדיהם בגיל הרך, תוך התמקדות ביתרונות ובחסרונות של המעורבות. תכלית עבודה היא להעריך האם מעורבות ההורים הינה למעשה תמיכה בילדים או הפרעה למחנך במילוי תפקידו החשוב.
היוזמה לשיתוף באה לעתים מצד המחנך בעצמו, או מצד המנהל בשיתוף עם קבוצת מורים והורים. במקומות אחרים היוזמה לשיתוף מגיעה מצד קבוצת הורים בעלי מסורת ציבורית והתנדבותית, או מקרב הורים שבעבר היו בעצמם תלמידים באותו מוסד חינוכי, או מקרב הורים, שלא מצאו סיפוק במתכונת הקיימת ושואפים לשינוי.
הבעיה הקיימת היא בעיית המוסד החינוכי הנדרש לענות על ציפיות ההורים, ביחוד בחינוך העצמאי, שבו החינוך הוא בבת עינו של כל הורה. לכן חשוב לדאוג להתמודדות נאותה של המחנך, ועמידתו בלחץ הקהילה, להטמעת החידוש בקרב המורים ולשיתוף הקהילה בקבלת החלטות חשובות.
בית ספר היא יצירה משותפת של בית הספר והקהילה המופעל על ידי שניהם, למען שניהם ובאחריות משותפת. בית הספר על כל גורמיו ומרכיביו והקהילה, על כל גורמיה, כלל אוכלוסייתה ומרכיביה פועלים יחדיו, מזרזים ומעודדים זה את זה. בית הספר והקהילה מקיימים פעילות משותפת בכל שעות היום ובכל ימות השנה, בשותפות של אמת, מן התכנון אל הביצוע, במגוון דרכים ותכניות, בתחומים חינוכי, תרבותי וחברתי
כל זאת על פי צורכיהם, רצונם ויכולתם של בית הספר והקהילה, למען קידומם אחדותם ורווחתם של השותפים - מערכת החינוך, הילדים וההורים (1).

העבודה מציגה את היתרונות ואת החסרונות של מעורבות הורים במערכת החינוך, תוך שילוב עמדת משרד החינוך, עמדת הצוות החינוכי. כמו כן העבודה סוקרת את סוגי ההתערבות של ההורים והשפעתם על חיי הגן\בית הספר.
פרק א' של העבודה סוקר את יחסי הממסד והקהילה. הוא מפרט על הקהילה מבחינה הרכבה ומסביר מונחי יסוד בנושא.
פרק ב' מרחיב בהיסטוריה של מעורבות הורים במערכת החינוך תוך שילוב מחקרים על הקשר בין הורים לגננת, וכן על ההצלחות שקצרו תוכניות שונות בהעמקת הקשר.
הפרק מסווג מעורבות הורים לפי דרגת המעורבות, בהתאם לאופיו של המחנך, אופי ההורים ואופי בית הספר. הפרק בוחן השגת מטרות באמצעות הקשר של הורה-מחנך .
פרק ג' מבהיר את מדיניות משרד החינוך בשאלת מעורבות ההורים במערכת החינוך.
פרק ד', מפרט את היתרונות והחסרונות של מערבות הורים במערכת החינוך, הן למערכת כולה והן לתלמיד כפרט.
פרק ה' מציג דפוסים שונים של שיתוף הורים במערכת הבית ספרית ומעמיק בדפוס שיתוף ההורים.
---------------------------------------------------------------------
1. גולדברג, ד', (1991) ביה"ס הקהילתי, תל-אביב: קו מחשבה בע"מ, 3.

קטע מהעבודה:

התנהגות קהילתית נשענת על ארבעה יסודות:
1. עזרה עצמית - חברי הקהילה כיחידים וכקבוצה, מפתחים ומפעילים עזרה עצמית בתחומי חייהם האישיים והחברתיים.
2. אהדה - כל פרט בקהילה מכיר את שאר חברי הקהילה ולומד להכיר את יתרונותיו ואת סגולותיו וגם להכיר את חסרונותיו.
3. אחדות מוסרית ורעיונית - מתבטאת ע"י פעילויות לקראת מטרות משותפות. כמו קידום החלשים בחברה, שיפור תנאי המחיה במקום וכיוצא.
4. מעורבות - השתלבות פעילה בפעילות קבוצתית המתקיימת במסגרת הקהילה.

תגים:

חינוך · לימוד · התערבות · הורים · הורה · מעורבות · בחינוך · קונפליקט

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מעורבות הורים בפדגוגיה- יתרונות וחסרונות", סמינריון אודות "מעורבות הורים בפדגוגיה- יתרונות וחסרונות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.