היישום אינו מחובר לאינטרנט

מעורבות הורים בגיל הרך -יתרונות וחסרונות

עבודה מס' 065285

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מה הגורמים לנקיטת העמדה של המורים והאם יש שוני בין המורים מבחינת ההתייחסות להתערבות הורים?

14,941 מילים ,34 מקורות ,1999

תקציר העבודה:

עבודה זו תתמקד ביתרונות ובחסרונות של המעורבות, מבחינת תפיסת המורים. מטרת עבודה היא להעריך האם מעורבות ההורים הינה תמיכה בילדים או הפרעה למחנך במילוי תפקידו החשוב, וזאת ממבט עיניו של המחנך. תרומתו של המחקר היא בכך שהוא ידון בשאלת היתרונות והחסרונות של מעורבות הורים בבית הספר הנחקר מבחינת התייחסות המורים, האם קיים שוני בין המורים ומה הסיבה לשוני.

במסגרת העבודה הנוכחית תיבחן המסגרת הארגונית שבה מתנהלת פעילות-הגומלין בין ההורים, כפרטים או כגוף ציבורי, לבין מערכת החינוך על דרגיה השונים, ויבחנו הגורמים היכולים להסביר את מידת מעורבות ההורים בנעשה בחינוך.
העבודה מתארת את דפוסי המגע ואת יחסי הכוח המקובלים היום בין ההורים, כפרטים וכציבור, לבין המערכת החינוכית ברמת הכיתה, ברמת בית-הספר, ברמת הרשות המקומית וברמה הארצית, הממוקמת במרכז השלטון. כמו-כן, מתוארת נטייתם של ההורים להשפיע על המנהל החינוכי ועל תהליך ההוראה באמצעות ארגונים הנמצאים בשליטתם הישירה, בעיקר ברמה הגבוהה של המדרג ופחות ברמת הכיתה וברמת בית-הספר. נטייה זו נובעת מן התופעה שכוח ההחלטות החינוכיות המתקבלות היום ברמת הכיתה על-ידי המחנך והמורים, או ברמת בית-הספר, על-ידי המנהל, הוא דל וחלקי. לכן, ציבור ההורים משתדל להשפיע על גורמים בעלי כוח הכרעה רב יותר, הממוקמים מעל לכיתה ולבית-הספר והנמצאים ברשות המקומית או הארצית.

לאור סקירת הספרות שאלת המחקר העיקרית היא מהי עמדתם של המורים כלפי מעורבות ההורים בכיתה? שאלות המשנה הן מה הגורמים לנקיטת העמדה של המורים והאם יש שוני בין המורים מבחינת ההתייחסות להתערבות הורים?
ההנחות שיבחנו הם שהמורים רואים את עצמם כבעלי המקצוע וכידענים בנושא החינוך ואינם מוכנים לקבל הנחיות מהורים, במיוחד כאשר הן סותרות; רוב המורים יראו עצמם כבעלי סמכות החלטה בלעדית, במיוחד בנוגע ללימודים עצמם; המורים יהיו מוכנים לקבל ביקורת מההורים רק במקרים קיצוניים לאור הכבדה על העבודה; רוב המורים יהיו מוכנים לקבל עזרה מההורים, בתנאי שהם עצמם ינווטו את תהליכי הפעילויות; המורים יגלו סלחנות יותר כלפי הורים המשתתפים בפעילויות חברתיות, עוזרים לארגון אירועים ומשתדלים לעזור למורה כל אימת שהוא צריך עזרה.

על מנת לבדוק את ההנחות נערך מחקר בפרדיגמה האיכותנית שיתרונו העיקרי הוא היכולת של הנשאלים להתבטא בצורה חופשית. המדגם הינו מדגם מקרי: מתוך רשימת המורים בבתי הספר שנבחרו הועלו בגורל 20 שמות ואליהם נעשתה פניה.
במסגרת המחקר נעשה שימוש בראיונות בלבד, באמצעות שאלון מובנה.

הראיונות נערכו בשעות הערב בבתי המורים, בזמן הנוח להם.
הניתוח של התשובות הוא ניתוח תוכן- "כל טכניקה להסקת היסקים על ידי זיהוי שיטתי ואובייקטיבי של תכונות מוגדרות של מסרים". זוהי מדידה בלתי מתערבת שכוונתה להפיק נתונים שהם חופשיים מטעויות אשר או החוקר או הנחקר עלולים להכניס בשעת העימות שביניהם.

ראשי פרקים:
-תקציר
-מבוא
חשיבות המחקר
הצגת הנושא
-סקירת הספרות
עמדות
מעורבות הורים
מדיניות משרד החינוך בסוגיית מעורבות הורים
תולדות מעורבות הורים בחינוך
דפוסים שונים של שיתוף הורים במערכת הבית-ספרית
שיתוף הורי - יתרונות וחסרונות
דעות המורים על השילוב
שאלות המחקר
-מתודולוגיה
אוכלוסיית המחקר
כלי המחקר
איסוף ועיבוד הנתונים
היבטים אתיים
-תוצאות
סיכום התוצאות
הצגת ממצאי הניתוח על פי קטגוריות נושאים
-סיכום
ביבליוגרפיה
נספח - שאלון למורים

קטע מהעבודה:

קורן (1997 בתוך גולדרינג 1998) רואה בהתגברות מעורבותם של ההורים תגובה לרפורמה ולאינטגרציה העדתית. שורצולד (1989) מציין, כי במעורבות ההורים כלולה תביעה אידיאולוגית, כלומר ניסיון להשפיע על סדרי הלימוד ועל תכניות הלימוד לאור השקפת העולם של ההורים. גולדרינג וזיסנויין (1987 בתוך גולדרינג 1998) מדווחים, כי מערכת החינוך החלופית של תגבור לימודי היהדות (תל"י) נתגבשה על-ידי הורים שעיקר עניינם היה ערכי. התגלה מתאם גבוה בין מידת המעורבות של ההורים בפיתוח מערכות בתי-ספר ובנעשה בהם לבין עצמת נטיותיהם האידיאולוגיות.

תגים:

מוסד · חינוכי · בית · ספר · לימודים · תלמידים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מעורבות הורים בגיל הרך -יתרונות וחסרונות", סמינריון אודות "מעורבות הורים בגיל הרך -יתרונות וחסרונות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.