היישום אינו מחובר לאינטרנט

גבריות וזהות מינית בכלא "אוז" - ייצוגים בדויים או מציאות?

עבודה מס' 065745

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח תוכן לסדרת הטלוויזיה

4,128 מילים ,13 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

בעבודה הנוכחית אציג ניתוח תוכן לסדרת הטלוויזיה של רשת HBO "אוז" (Oz) אשר עוקבת אחר חיי היומיום של אסירים (גברים) בכלא שמור ביותר בארה"ב. התכנים המועברים בסדרה הנם ברוטליים במיוחד וכוללים קטעי מיניות הומוסקסואליים כגון אונס קבוצתי, מין אוראלי, נשיקות, חיבוקים, ליטופים ומכאן הזיקה המיידית לנושא הקורס.
אולם תחילה, יש לסייג ולהסביר את התוקף הפוטנציאלי שטמון בניתוח תכנים של סדרת טלוויזיה שדמויותיה והתרחשויותיה הנן לכאורה מוקצנות, לא משקפות, לא מייצגות או בקיצור, בדיוניות. פרט לעובדה כי המדיום הטלוויזיוני לא רק מבנה אלא גם מייצג את המציאות, יש להבין כי ההתרחשויות ב"אוז" רחוקות מלהיות פיקטיביות או חסרות אחיזה במציאות. לחלופין, עוצמתה של הסדרה נעוצה דווקא בייצוגה האותנטי את ספרת חיי האסיר שכלוא באחד מבתי הסוהר בארה"ב, המה גם שהביקורות החיוביות מזכירות עד כמה קרובה הסדרה לחיים אמיתיים במאסר.
ניתן להביא הנחה מוקדמת זו לידי אימות באמצעות הצגת סדר שיטת העבודה בה נקטתי. תחילה, צפיתי בפרקי הסדרה ורק בתום הצפייה ניגשתי לקריאת הספרות המחקרית אודות הנושא של בתי כלא ואסירים בארה"ב. המגמה העיקרית בה הבחנתי בסיום החקירה היא קיומו של דמיון רב בין המחקרים האמפיריים המתארים את חיי האסירים (סקירת ספרות בהמשך) לבין ייצוגם של אלו על המסך. לא אלאה בדוגמאות, אך אציין כי הדמיון השתרע לא רק בתבניות הכלליות של צורות ההתנהגות, אלא נפרש גם על פרטי מיקרו רבים. לפיכך, הנני רואה לנכון לדון בדמויות הסדרה בהקבילן ל'עולם האמיתי', קרי חווית האסיר במוסד כוללני.
שאלת המחקר אותה ארצה להעמיד היא האם וכיצד מאותגר מושג הגבריות (הכולל זהות מינית הטרוסקסואלית) בקרב האסירים בין כותלי בית הסוהר.
הטענה המרכזית כאן היא שאתוס 'הגבריות הנורמלית', הכולל מאפיינים ותכונות המשויכים לגברים בלבד בחברה מערבית לא-שוויונית, איננו נשחק בשל פעילות הומוסקסואלית תוקפנית, אולם עובר טרנספורמציה מסוימת במהלכה מאותגרת הזהות המינית הישנה. כמובן שהנחת יסוד מרכזית המאפשרת לקיים דיון זה הנה שהחוויות המיניות אותן עוברים האסירים בכלא משפיעות בהכרח על זהותם העצמית בכלל והמינית בפרט, הן במהלך ריצוי המאסר והן בתומו. כמו כן, אשען על התפישה התיאורטית כי הגבריות הנה תהליך המעוצב בעזרת סוכני חיברות.
קיימות מספר מגבלות בעבודה אשר חשוב להזכירן. ראשית, יחידת הניתוח בעבודה תהיה גברים בלבד, בלא הבדלים ביניהם באשר לנטייה המינית, לגזע, לגיל ושאר משתני רקע.
שנית, ומפאת קוצר היריעה, לא היה באפשרותי לסקור את כל ספרות המחקר שנכתבה בנושא. אי לכך, העבודה כוללת רק את אותם חלקי ספרות הרלוונטיים ביותר לנושא הנידון ואשר היו זמינים בעת ביצוע הסקירה.
שלישית, נושא המיניות בבתי הסוהר החד-מיניים הנו רחב ביותר ואין כל כוונה לבחון אותו על כל היבטיו. לפיכך, הדוגמאות והציטוטים שיובאו אינם מתיימרים למצות את כל סוגי ההתנהגות בתחום, אולם הם בהחלט מכוונים להיות מייצגים.
לבסוף, על אף שהניתוח מתיימר להיות כוללני לגבי בתי הסוהר ככלל, יש לזכור כי הוא מבוסס על המתרחש בארה"ב בלבד.

שיטת המחקר: נעשה שימוש בשיטה איכותנית של ניתוח תוכן של 10 מפרקי הסדרה מן העונה הרביעית והחמישית. כמו כן, נבחנו תקצירים אקראיים של הפרקים הקודמים למען גיוון רעיוני, אולם לא נעשה שימוש בדוגמאות מתוכם במהלך העבודה. במהלך הצפייה נדלו פרטים רלוונטיים ונושאים נוספים נרשמו תחת סיווג נושאי. בתום הצגת דוגמא ו/או ציטוט כלשהו, מספר הפרק ממנו נלקחו יופיע בסוגריים.

תוכן העניינים:
מבוא
רקע תיאורטי
מתודולוגיה
פרק 1 - קבלת פנים
פרק 2 - התאקלמות
פרק 3 - שחרור מן הכלא
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מחקרים מועטים בדיסציפלינה הסוציולוגית עסקו בנושא של מיניות בבתי סוהר (Hensley et al., 2000:360), זאת על אף ש"המין מהווה מוטיב דומיננטי במחשבות ודפוסי התקשורת בין אסירים" (Kirkham, 1971:326). המתודולוגיה לבחינת התנהגות אסירים בזירת הכלא החלה להתפתח רק באמצע שנות ה 60 של המאה ה 20, אזי הנושא צבר התעניינות גוברת, בין השאר עקב תחילת שקיעתה של הפרדיגמה הפונקציונליסטית בסוציולוגיה, אשר עיכבה במידה רבה מחקר של נושאים 'אזוטריים' כדוגמת ג'נדר ומיניות. המחקרים החלוציים עסקו בעיקר בנשים אסירות; המחקרים המאוחרים (שנות ה 80) החלו לעסוק גם בגברים ונטיותיהם ההומוסקסואליות (Hensley et al., 2000).

תגים:

מיניות · מגדר · הומוסקסואל · הטרוסקסואל · אסיר · סוהר · ייצוג · אונס · רצח · אלימות · כוח · טלביזיה · טלויזיה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "גבריות וזהות מינית בכלא "אוז" - ייצוגים בדויים או מציאות?", סמינריון אודות "גבריות וזהות מינית בכלא "אוז" - ייצוגים בדויים או מציאות?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.