היישום אינו מחובר לאינטרנט

מודלים של גבריות ותהליכי התבגרות בסרט "הטרמפיסט" (1986)

עבודה מס' 069805

מחיר: 265.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח הסרט בהיבט של גבריות והתבגרות.

9,344 מילים ,21 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

בשנת 1986 נוצר מפגש ייחודי, אף שאיננו היחידי, ומרתק בין הז'אנרים של סרטי אימה וסרטי מסע, באמצעות הסרט "הטרמפיסט". לאורך הסרט, מתקיים מפגש בין שני גברים המגלמים סוגים שונים של גבריות כאשר מאבקם מתרחש במהלך מסע כביש. סוגי הסרטים הללו קיבלו את השם- הסרט בעל שתי הדמויות הראשיות ((Double-Protagonist Film, דמויות שהן לרוב גבריות.

המטרה של כל הנרטיבים, ובעיקר של סרטי מסע, הם לפתור את הסוגיה העולה לרוב עם פתיחת הסרט, או לחילופין, למצוא תשובה לשאלה או למלא חסך.
המבנה הקלאסי של סרט מתחיל בתיאור סיטואציה בה הסטאטוס-קוו מעיק כאשר על הגיבור של הסרט לצאת ולשנות את המצב הקיים. דמותו של ג'ים בסרט דווקא מתחילה מהמצב ההפוך. ג'ים ביצע את השינוי בחייו- ההחלטה ליצור שינוי ולעבור למקום מרוחק ולא מוכר - וכעת יוצא לדרך לממש את חלומו ואז ריידר הקטלני נכנס לתמונה ומשבש הכול. מאותו רגע, מתחיל מאבק של ג'ים להחזיר את עצמו לאותו המקום החיובי שבו התחיל את הסרט.

תוכן העניינים:
מבוא - סרטי אימה, סרטי מסע, וסרטי האימה ונשים
הטרמפיסט - העלילה
ההתבגרות של ג'ים דרך התמודדותו עם ריידר
ריידר - לא הפסיכופט הטיפוסי
מערכת היחסים המעורפלת בין ג'ים לריידר
סיכום
מקורות

קטע מהעבודה:

לדברי קריד (Creed, 1998), ישנו תהליך קבלה הדומה לזיהוי העצמי אל מול מראה, כלומר, הצופה חווה רגעים של הזדהות ושיוך עצמי לאורך הקרנת הסרט עם דמות הגיבור ותהליך ההתבגרות אותו היא עוברת.
לפי גיבס (Gibbs,J. 2005), הכביש משמש כזרז לגילוי עצמי, חידוד הזהות העצמית, במונחים של איך למה ולאין לנוע כהתמשכות התהליך אותה דורש הגיבור לחוות, כמו גם, התפתחות מוסרית ואתית של הגיבור נוכח ההתרחשויות אליהן נקלע לאורך הסרט.

תגים:

סרטי מסע · סרטי אימה · מתח · רוצחים · פסיכופט · גברים · מתבגרים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מודלים של גבריות ותהליכי התבגרות בסרט "הטרמפיסט" (1986)", סמינריון אודות "מודלים של גבריות ותהליכי התבגרות בסרט "הטרמפיסט" (1986)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.