היישום אינו מחובר לאינטרנט

מיקום מתקנים אולימפיים ברקמה העירונית: בחינה השוואתית של אטלנטה וסידני

עבודה מס' 065675

מחיר: 300.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם קיים קשר בין דגם מיקום המתקנים להשלכות הכלכליות והתיירותיות של האירוע וכיצד, אם בכלל, משפיע אופיו של הדגם על ההשלכות האמורות.

3,990 מילים ,38 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

העבודה הנוכחית פורשת בחינה השוואתית של דגם מיקום מתקנים אולימפיים בשני אירועי-על מרכזיים שהתקיימו בעשור האחרון, הווה אומר המשחקים האולימפיים באטלנטה 1996 ובסידני 2000. שאלת המחקר המוצעת היא האם קיים קשר בין דגם מיקום המתקנים להשלכות הכלכליות והתיירותיות של האירוע וכיצד, אם בכלל, משפיע אופיו של הדגם על ההשלכות האמורות.
ההשערות הראשוניות הן כי בהינתן דגם ריכוזי, טווח ההשפעה העירונית מצטמצם לרדיוס הטבעת האולימפית ומותיר אחריו מורשת זעירה שעיקרה מבני ספורט. בהינתן דגם פיזורי, לעומת זאת, טווח ההשפעה כולל חלקים רחבים יותר של המטרופולין ומותיר אחריו מורשת בעלת טווח ארוך יותר ושעיקרה תשתיות. כתוצאה מכך שהאירועים האמורים מתקיימים בתקופה פוסט-מודרנית, נראה כי המתכננים נוקטים בשורה של צעדים שנועדו לקדם את המוצר האורבני במגוון זירות לאומיות ובינלאומיות. כמו כן, יש ניסיון לתכנון שישאיר אחריו מורשת ארוכת טווח ועל כן דגם מיקום המתקנים הופך למשימה מורכבת בה מעורבים גורמים עירוניים רבים.
בתום הרקע התיאורטי שיבאר את הנושאים הנידונים, הפרק הראשון יביא סקירה תמציתית של המודלים הקודמים ששומשו במשחקים האולימפיים החל במינכן ועד ברצלונה. הפרק השני יביא דיון השוואתי במקרים של אטלנטה וסידני תוך כדי שימת דגש על המרכיבים התכנוניים במהלך בניית המתקנים.
לעבודה זו מספר מגבלות אשר חשוב להזכירן. ראשית, ומפאת קוצר היריעה, לא היה באפשרותי לסקור את כל ספרות המחקר שנכתבה בנושא. אי לכך, העבודה כוללת רק את אותם חלקי ספרות הרלוונטיים ביותר לנושא הנידון ואשר היו זמינים בעת ביצוע הסקירה.
שנית, הנושא הגיאוגרפי של מיקום מתקנים במרחב העירוני הנו רחב ביותר ואין כל כוונה לבחון אותו על כל היבטיו. לפיכך, כל התמקדות תבוא בהכרח על חשבון תמה אחרת.
לבסוף, על אף שהניתוח מתיימר להיות כוללני לגבי אירועי-על ככלל, יש לזכור כי הוא מבוסס על המרחב המערבי והמודרני ואנו נוגע למדינות עולם שלישי שאירחו או עלולות לארח את המשחקים בעתיד.

תוכן העניינים:
מבוא
רקע תיאורטי
פרק 1 - היסטוריה מרחבית של המתקנים האולימפיים
פרק 2 - המודלים של אטלנטה וסידני
2.1 המורשת האורבנית
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה (24)
אתרי אינטרנט (14)

קטע מהעבודה:

נראה כי הגדרת 'אירועי-העל' מצד רוש כיוונה במידה רבה את המחקר האמפירי הזמין: "[אלה] אירועים בקנה מידה גדול בהקשר של פנאי ותיירות הקשורים בבניית תשתיות ומתקנים...משך התרחשותם קצר והם בעלי השלכות ארוכות טווח על הערים המארחות אותם" (Roche, 1994:1). ואכן, מרבית המחקר הגיאוגרפי הנוגע למשחקים האולימפיים, התמקד עד כה בהשפעות קיומם על המבנה האורבני של העיר המארחת (Essex & Chalkley, 1998; Hall, 1992). מרביתם מגיעים למסקנה כי קיומו של אירוע-העל אינו בהכרח מבטיח השלכות אורבניות ארוכות טווח שכן אלו הנן פונקציה של מרכיבים כגון ניהול ותכנון נכונים, דגם פיזור המתקנים, אופי העיר המארחת ועוד (Hall, 1992).

תגים:

ספורט · אורבני · עירוני · עיר · מטרופולין · תשתית · אולימפי · בנייה · מרחב · צמיחה · כלכלי · נוף · גלובלי · תחרות · עולם · ערים · גלובליזציה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מיקום מתקנים אולימפיים ברקמה העירונית: בחינה השוואתית של אטלנטה וסידני", סמינריון אודות "מיקום מתקנים אולימפיים ברקמה העירונית: בחינה השוואתית של אטלנטה וסידני" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.