היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין פעילות חברתית בפייסבוק לבין מיקום מועמדים בפריימריז

עבודה מס' 070584

מחיר: 499.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם קיים קשר בין רמת פעילות המועמדים ברשת החברתית Facebook לבין מספר הקולות שקיבלו ומיקומם בתוצאות הפריימריז.

8,744 מילים ,14 מקורות ,2016

תקציר העבודה:

בשנים האחרונות אנחנו עדים לניצני צמיחה של מדיום חדש שעתיד להשפיע על השיח הפוליטי: המדיום של העולם הווירטואלי האמיתי. העולם הווירטואלי הוא מדיום חדש שמחבר בידור ויצירה, מציאות ודמיון, רמה חדשה של קיום אנושי. אם כך, מהו בדיוק העולם הווירטואלי? בתחילת אוקטובר 2008 לברק אובמה, המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית, היו כשני מיליון חברים באתר הפייסבוק. לג'ון מקיין, הרפובליקני שהתמודד מולו, היו כ-חצי מיליון חברים. השימוש המסיבי של שני היריבים ב-Facebook, ובכלל ברשתות החברתיות, מעיד על בשלותו של האינטרנט כמדיום לשימוש פוליטי. האינטרנט והרשתות החברתיות היוו "כלים למלחמה" בין היריבים הפוליטיים. האם החברים אשר בוחרים במועמדים לפריימריז מושפעים מקמפיין המועמדים באינטרנט וברשתות החברתיות? האם השימוש בפייסבוק על ידי המועמדים הוא זה שמחזק את מעמדם ומגביר את סיכוייהם להיבחר?

מחקר זה עוסק בשימוש שעושים חברי הכנסת ביישומי אינטרנט בכלל ובאתרי אינטרנט אישיים בפרט. מטרת המחקר היא לבדוק ולבחון את פעילות חברי הכנסת ביישום Facebook . כלומר, כיצד והאם מסייעת הטכנולוגיה, הרשתות החברתיות ובפרט ה- Facebook למועמדים במילוי משימותיהם השונות והשגת מטרותיהם. החדירה המסיבית של האינטרנט, כמערכת תקשורתית וכפורמט של רשתות מידע דו כיווניים החלה במחצית השנייה של שנות ה 50 במאה העשרים. בפעם הראשונה מדיום תקשורתי אפשר תקשורת בין רבים ובכל זמן נתון. האינטרנט יצר עולם דיגיטלי וירטואלי המקביל לעולם האמיתי ומעורב בכל תחומי הפעילות האנושית, החל מחברה ותרבות ועד כלכלה ופוליטיקה. מאפייני המדיום האינטרנטי מסייעים ביצירת תקשורת זמינה, נגישה וישירה יותר בין האזרחים לבין גופי השלטון. בנוסף, המידע החופשי מסייע למשתמשים לגבש מודעות אזרחית ופוליטית שתהפוך אותם לאנשים מעורבים יותר בפוליטיקה.
בעבודה זו אני עומדת לחקור ולבדוק נושא מעניין והוא: האם יש קשר בין רמת פעילות המועמדים ב- Facebook לבין מספר הקולות שקיבלו בפריימריז. נושא זה מעניין כיוון שרובנו, ברמה כזו או אחרת, משתמשים ברשתות החברתיות, בפרט ב- Facebook, ולא מודעים להשפעה שיש ל- Facebook עלינו ועל חיי היום יום שלנו. בנוסף, אנחנו לא מודעים לשאלה האם ה- Facebook גורם לנו לגבש או לשנות את בחירותינו במועמדים שונים לפני בחירות הפריימריז ובחירות בכלל.
בעבודה אחקור את פעילות 15 המועמדים עם מספר הקולות הרב ביותר בתוצאות הפריימריז במפלגות הליכוד והבית היהודי. אני אחקור את פעילותם ב- Facebook כחודש לפני הפריימריז ואף אשווה בין פעילות מפלגת הליכוד ב- Facebook לבין פעילות מפלגת הבית היהודי ברמה כללית יותר, ברמת מפלגה. אני אשווה בין רמת פעילות המפלגות במטרה לבחון האם יש שוני ברמת הפעילות ב- Facebook בין המפלגות וכדי להיעזר בכך באישוש או הפרכת ההשערה שלי שהיא: קיים קשר בין רמת פעילות המועמדים בפייסבוק לבין מספר הקולות שקיבלו בפריימריז.
העבודה שלי מכילה כמה חלקים: החלק הראשון של העבודה הוא המבוא, החלק השני של העבודה הוא חלק תיאורטי ובו אדון בהיבטים תאורטיים כגון: מפלגות, אופן בחירת המועמדים, פריימריז, האזרח הדיגיטלי, רשתות חברתיות ו- Facebook. בחלק השלישי אני אדון במטרת המחקר שלי, בשאלת המחקר, בהשערה, באוכלוסיית המחקר ומסגרת הזמן. בחלק הרביעי אני אדון בממצאים, באישוש\הפרכת שאלת המחקר שלי ואסיים בחלק החמישי שהוא סיכום ומסקנות.

קטע מהעבודה:

טבלה א' מסכמת לנו את נתוני 15 המועמדים, עם מספר הקולות הרב ביותר, כ-חודש לפני הבחירות לפריימריז במפלגת "הבית היהודי". בטבלה זו ניתן לראות את שם המועמד, כמה קולות הוא קיבל בדיוק בתוצאות הפריימריז, מיקומו בפריימריז, כמה לייקים יש לדף הציבורי שלו ומה אחוז אותם הלייקים מתוך מספר הקולות שקיבל בפריימריז. בהמשך הטבלה ניתן לראות כמה פוסטים\פעילויות היו לאותו מועמד, מה סך כל הלייקים שקיבל על אותם הפעילויות וסך השיתופים.
כשמסתכלים על טבלת א'.1 ובוחנים את מיקומה הראשון של איילת שקד עם מספר הקולות הרב ביותר (53,812) אנחנו רואים שיש הלימה עם מספר הלייקים לדף הציבורי הרב ביותר (155,849) בין המועמדים ועל פניו יש קשר הדוק בין תומכיה ה-Facebook לבין תוצאות הפריימריז. יחד עם זאת, אם נסתכל על שאר המועמדים בטבלה לפי הסדר אנחנו נוכחים לדעת כי לאו דווקא יש קשר בין מספר הקולות שקיבל המועמד בפריימריז לבין מספר הלייקים לדף הציבורי שלו. אם נסתכל לדוגמא על המועמדת יהודית שילת, מספר הלייקים לדף שלה הוא הנמוך ביותר בין המועמדים (747) אך בכל זאת היא קיבלה 9,979 קולות ומיקומה בתוצאות הפריימריז הוא:13. על פי כמות הלייקים של יהודית היא הייתה צריכה להיות ממוקמת במקום ה-15.

תגים:

פריימריז · הבית היהודי · ליכוד · בחירות · רשת חברתית · פייסבוק · facebook · דמוקרטיה · לייקים · מפלגות · מועמדים · אינטרנט

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין פעילות חברתית בפייסבוק לבין מיקום מועמדים בפריימריז", סמינריון אודות "הקשר בין פעילות חברתית בפייסבוק לבין מיקום מועמדים בפריימריז" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.