היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין פעילות גופנית ובין מאפייני הקשב וריכוז ADHD בקרב סטודנטים

עבודה מס' 070927

מחיר: 219.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם ישנו קשר בין ביצוע פעילות גופנית ובין מאפייני הפרעות קשב וריכוז בקרב סטודנטים?

4,227 מילים ,19 מקורות ,2019

תקציר העבודה:

ספורט הינו אחד התחומים העתיקים ביותר השייכים לאדם. ספורט מוזכר הספרי ההסטוריה בתנ"ך, ביוון העתיקה ובתרבות המודרנית באופן נרחב. לספורט חשיבות רבה בהיבטים רבים כאשר ההכרה כי ספורט מועיל לבריאות היא אקסיומה מחקרית בכל העולם אולם על היתרונות הרבים הנוספים של העיסוק בספורט ישנם עדיין מחקרים רבים המנסים לזהות את אותם יתרונות ולהוכיח אותם באופן ישים.
אחד התחומים הינו בהקשר להפרעת קשב וריכוז. גם קשב וריכוז נחקר רבות לאורך השנים כאשר ההגדרות השונות להפרעה זו הלכו והשתנו עם הזמן. תחום מחקר זה הולך וצובר תאוצה מחקרית רבה בשנים האחרונות עם התפתחות ושכיחות תופעה זו בקרב תלמידים.
לאור העיסוק בשני משתנים אלה, מחקר זה מטרתו לבחון האם קיים קשר בין פעילות גופנית ובין מאפייני הקשב וריכוז בקרב סטודנטים? על מנת לענות על סוגיה מחקרית זו, המחקר בנוי באופן הבא: פרק ראשון של המחקר הינו פרק הסקירה הספרותית אשר סוקר תחילה מהי פעילות ספורטיבית. חלק שני של פרק זה עוסק בהפרעות קשב וריכוז אילו חלק שלישי של הסקירה עוסק בספורט בקרב בעלי הפרעת קשב וריכוז.
הפרק השני של מחקר זה הינו פרק השיטה אשר מציג את משתני המחקר, את כלי המחקר בו נעשה שימוש, את מדגם המחקר וכן את הליך ביצוע המחקר. בנוסף מפרט חלק זה מהם השיטות הסטטיסטיות השונות בהן נעשה שימוש במחקר זה לבחינת השערות המחקר ושאלת המחקר. הפרק השלישי הינו פרק הממצאים אשר מציג תחילה מאפיינים דמוגרפיים שונים של משתתפי המחקר מציג סטטיסטיקה תיאורית של משתני המחקר הבלתי תלויים והתלוי ומציג ניתוח אמפירי של השערת המחקר תוך הסבר מפורט של הממצאים שהתקבלו.
פרק רביעי ואחרון הינו פרק הדיון אשר משלב את הממצאים התיאורטיים שעלו מתוך הסקירה עם הממצאים האמפיריים שעלו מתוך ניתוח השאלון ומעלה סוגיות וקווי מחשבה נוספים בדבר ממצאי המחקר השונים.
הבחירה שלי כסטודנטית לעסוק ולהעמיק בקשר בין משתנים אלה נובע מכך שהמחקר עוסק בהרחבה כיום בפעילות גופנית ובהפרעות קשב וריכוז וחשוב לי כסטודנטית לחקור ולהעמיק בחקר תחומים אלה ולמצוא האם קיים קשר בין משתנים אלה.

כלי המחקר בו נעשה שימוש הוא שאלונים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 פעילות ספורטיבית
2.2 הפרעות קשב וריכוז
2.3 עיסוק בספורט בקרב בעלי הפרעת קשב וריכוז
3. מתודולוגיית המחקר
3.1 תיאור המדגם
3.2 כלי המחקר
3.3 הליך המחקר
3.4 כלים סטטיסטיים
4. ממצאים
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מסקנת המחקר
5.3 מגבלות המחקר
5.4 הצעות למחקרי המשך
6. ביבליוגרפיה
7. נספחים

קטע מהעבודה:

הספורט הוא אחד מהתחומים העתיקים ביותר השייכים לאדם. ניתן למצוא עדויות רבות המצביעות על קיומן של פעילויות ואף תחרותיות ספורט בתרבויות מגוונות ועתיקות כגון יוון הקלאסית ורומי העתיקה, ועד העת המודרנית. הספורט התחרותי מועיל רבות לאדם ולחברה בימינו אנו בדרכים שונות ומגוונות. קיומן של תחרויות ספורט מביא למיצוי היכולות האישיות למצוינות. האדם הפשוט מחד גיסא והספורטאי המקצועי מאידך גיסא, מביאים את יכולותיהם הפיזיות והמנטליות למצוינות ע"י השתתפותם בתחרויות ספורט ובהכנה אליהם (שמידע, 1987;lvarez-Bueno et al., 2017).

תגים:

סטודנטים · לימודים · פעילות גופנית · ספורט · קשב וריכוז · ADHD · הפרעות · חינוך · תפקוד · ליקוי למידה · בריאות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין פעילות גופנית ובין מאפייני הקשב וריכוז ADHD בקרב סטודנטים", סמינריון אודות "הקשר בין פעילות גופנית ובין מאפייני הקשב וריכוז ADHD בקרב סטודנטים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.