היישום אינו מחובר לאינטרנט

בדיקת הקשר בין דחק, פעילות פיזית ובריאות

עבודה מס' 068474

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר כמותי שבוצע באמצעות שאלונים.

6,578 מילים ,20 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

השפעת הדחק על בריאותנו ידועה מזה זמן רב. בשנים האחרונות נחקרת השפעתה של הפעילות הפיזית כגורם המסוגל למנוע את השפעות הדחק, ובכך לתרום גם למצבנו הבריאותי. בספרות קיימות מספר תיאוריות המסבירות כיצד הפעילות הגופנית אכן יכולה להוות אפקט הבולם את השפעות הדחק. ההסברים לאותו אפקט עוסקים בהיבטים ביוכימיים, פיזיולוגיים ופסיכולוגיים. במחקר זה ננסה לתת מענה לשאלה האם פעילות פיזית אכן מחסנת אותנו בפני ההשפעות השליליות של הדחק ובכך הופכת אותנו לבני אדם בריאים יותר? לשם כך העמדנו 3 השערות לחקירה: 1. ככל שאדם פעיל יותר גופנית כך רמת הלחץ שלו תקטן, 2. ככל שאדם פעיל גופנית כך רמת הבריאות שלו תהיה טובה יותר, 3. יהיה הבדל ברמת הדחק בין הקבוצות לטובת הפעילים פיזית. לצורך בדיקת ההשערות חולקו 86 שאלונים במדגם רנדומאלי לסטודנטים, המורכבים משלושה שאלונים שונים: 1. שאלון דחק יום- יומי, 2. שאלון פעילות גופנית, 3. שאלון בריאות. תוצאות המחקר הראו במבחן Pearson על קשר חיובי חלש בין המשתנים פעילות גופנית ורמת דחק (r=-.192, p<.05, N=80), אך לא נראתה מובהקות במבחני רגרסיה, כמו כן לא נראו קשרים מובהקים עם המשתנה מצב בריאותי, הסברים לאי מציאת אפקטים מובהקים נידונים, וכנראה נעוצים במדגם הומוגני מדי או כלי מדידה שאינם מתאימים לאוכלוסיית המדגם.

תוכן העניינים:
תקציר
1. מבוא
1.1 תגובת FOF
1.2 תיאוריות המנסות להסביר את אפקט הבלימה
1.3 האם לפעילות גופנית יש צד שלילי?
2. שיטה
3. תוצאות
4. דיון
5. ביבליוגרפיה
6. נספח - שאלוני המחקר

קטע מהעבודה:

מחקרים רבים מצביעים על יתרונותיה הרבים של הפעילות הפיזית וטוענים שלפעילות פיזית תפקיד מרכזי בקידום הבריאות ובתחזוקה כללית על ידי הפחתת לחץ הדם, סיוע בחילוף החומרים של שומנים ופחמימות, הפחתת מוות ממחלות לב וכדומה. בנוסף יש לפעילות הפיזית מעלות גם בתחום הפסיכולוגי- שיפור בדימוי העצמי, במצב הרוח ושיפור יכולות קוגניטיביות - כלומר שפעילות פיזית יכולה להוות ערך טיפולי להפרעות כמו דיכאון, חרדה כמו גם למחלות סומאטיות אחרות (קינן, 1997).

תגים:

דחק · פעילות פיזית · בריאות · פסיכולוגיה · סטרס · לחץ · ספורט · פעילות גופנית · לחץ נפשי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בדיקת הקשר בין דחק, פעילות פיזית ובריאות", סמינריון אודות "בדיקת הקשר בין דחק, פעילות פיזית ובריאות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.