היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת מיקום השליטה על תפיסת מניעיו של מציל בתקופת השואה

עבודה מס' 067289

מחיר: 289.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השפעת מיקום השליטה על אופן תפיסת מניעי המצילים שהצילו בני אדם בתקופת השואה.

6,733 מילים ,48 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

מחקר זה בחן את השפעת מיקום השליטה על אופן תפיסת מניעי המצילים שהצילו בני אדם בתקופת השואה. השערת המחקר הייתה, שככל שמיקום השליטה יהיה פנימי יותר, כך אופן תפיסת מניעי המצילים יהיה פנימי יותר וככל שמיקום השליטה יהיה חיצוני יותר כך אופן תפיסת מניעי המצילים יהיה חיצוני יותר, כלומר: בעל מיקום שליטה פנימי יתפוס את מניעי המצילים כנובעים מאישיותו, אופיו ותכונותיו הפנימיים של המציל ואילו בעל מיקום שליטה חיצוני יתפוס את מניעי המציל כנובעים יותר מנסיבות חיצוניות שאינן תלויות באופיו של המציל. לצורך בדיקת השערת המחקר הועברו שני שאלונים: שאלון שמדד את מיקום השליטה ושאלון נוסף שמדד את אופן תפיסת מניעי המצילים. שני השאלונים הועברו בזה אחר זה למאה משתתפים, שנבחרו באופן אקראי מחדר כושר בתל אביב. נמצא שככל שמיקום השליטה היה פנימי יותר, כך תפיסת מניעי המצילים הושפעה ע"י ייחוס פנימי למניעיו של המציל.

תוכן עניינים:
1. תקציר
2. מבוא
2.1 מיקום שליטה כמשתנה אישיותי מכוון
2.2 מאפיינים ומניעים של מצילים
2.3 הקשר שבין מיקום שליטה לבין תפיסת מניעי המצילים בתקופת השואה
3. מתודולוגיה ושיטת מחקר
4. התוצאות
5. מסקנות ודיון
6. ביבליוגרפיה
7. נספחים
7.1 נספח א': שאלון מיקום השליטה
7.2 נספח ב': שאלון תפיסת מניעי המצילים

קטע מהעבודה:

רוטר קשר את המשתנה האישיותי של מיקום השליטה לשינויים חברתיים, היסטוריים ופוליטיים שיצרו את תחושת חוסר השליטה של האדם בחייו. רוטר מציין כי מאורעות היסטוריים דוגמת מלחמת ויאטנם, מהומות השחורים בארה"ב, הראו לאזרחים האמריקאים את חוסר יכולתם לנבא אירועים חשובים ולשלוט בהם. לזה נוסיף את ההתקדמויות הטכנולוגיות, שמאפשרות לממשל לשלוט באנשים באמצעות מחשבים ומוסיפה עוד לתחושת חוסר השליטה (Rotter, 1979). השואה שעברה על הקורבנות באירופה היא אולי האירוע ההיסטורי הגדול ביותר שגרם לכולנו לפקפק בתחושת השליטה שלנו על חיינו.

תגים:

שואה · מצילים · מיקום שליטה · מקור שליטה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת מיקום השליטה על תפיסת מניעיו של מציל בתקופת השואה", סמינריון אודות "השפעת מיקום השליטה על תפיסת מניעיו של מציל בתקופת השואה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.