היישום אינו מחובר לאינטרנט

אתיקה בפרסום - הבעייתיות והמוסריות במבצעי מכירה ופרסום

עבודה מס' 065571

מחיר: 554.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה תיאורטית ובחינה קצרה של מספר 'מבצעים'.

11,297 מילים ,30 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

הכניסה למאה ה- 21 המשופעת במאפיינים הקשורים בעידן הטכנולוגי המודרני, מלווה בתפוצה אדירה של מסרים תקשורתיים הפונים לציבור כאשר המגמה והמטרות שונים ומגוונים. ההתפתחות הטכנולוגית בתחום התקשורת משפיעה מאוד על דפוסי התרבות והאישיות כאשר להשפעה לא תמיד יש השלכות חיוביות על קהל היעד. כאשר מדובר בפרסומות או במבצעי פרסום (כמו במקרה שלנו) יש להתייחס להיבטים השונים הכרוכים בהשפעה ובכח שיש לעולם הפרסום עלינו כצרכנים (בן אליעזר, 1990).
מה מותר ומה אסור בפרסום אינה רק שאלה משפטית אלא גם אתית ומקצועית. כאשר מדובר בתחום הפרסום חשוב לדעת ולהכיר ולזכור את המגבלות והאיסורים והכוחות המפקחים.

העבודה תפתח בסקירת נושא תקשורת ההמונים, תגדיר אותה ותציין את סוגיה, מאפייניה והשפעתם. לאחר מכן יידון נושא האתיקה בפרסום תוך כדי הצגת תמונת מצב בארץ ובחו"ל. בשלב הבא ידונו ההיבטים המשפטי והמוסרי תוך כדי התייחסות לתועלתנות, חובות וזכויות וריסון עצמי וממשלתי הנוגעים לנושא. בנוסף, יתוארו מקרים נבחרים שנבחרו למחקר תוך כדי השוואת קריטריונים מסוימים כגון עוצמת הפיתוי, הצבעוניות ועוד, הגורמים לפרסומות להיות מושכות יותר ולמבצעים להיות אטרקטיביים יותר. בחרתי בפרסומות שמשכו את שימת ליבי אליהן בעיקר עקב העובדה שהן היו מושכות מבחינת צבעוניותן, גודלן, השימוש בקריצה (הומור) שנעשה בהן והעובדה שהדגישו את אלמנט ההנחה (אופטיקנה - 500 ש"ח מתנה, רבלון - 1+1, בסט ביי - לרוכשי מקרר - מיקרוגל מתנה, סופר פארם-50% הנחה על המוצר השני ו-6 תשלומים ללא ריבית,ביוטי-סטאר- 1+1,מדקור - מזגן קנית בחופשה זכית, המשביר מחסני אופנה - הנחה לכל המשפחה, אופיס דפו - מבצעי מתנות לחג, המשביר לצרכן - 12 תשלומים שוים, מבצעים חסרי תקדים כאשר המוצר השני בהנחה או 1+1). בכל הפרסומות שנבחרו יש התייחסות להבט החסכון, ההנחה, צורת התשלום הנוחה (תשלומים), הענקת מתנות, חופשות ועוד. היצרן מוכן לעשות הכל רק שהקונה ייפול ברשתו ויקנה את המוצר. מעניין לציין כי אין הבחנה בין גופים קטנים (ביוטי סטאר) לבין גדולים (הרשתות למינהן) כאשר בדובר בפיתוי הצרכן וכולם לא בוחלים בדרכים שונות להפלתו ברשת.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. תקשורת המונים
3. אתיקה בפרסום - סקירה תיאורטית ובחו"ל
4. מבצעים בפרסום
4.1 מטרת המבצעים בפרסום
4.2 תעשיית פרסומי המבצעים
4.3 האותיות הקטנות
5. ההיבט המשפטי
5.1 חופש הביטוי והביטוי המסחרי
5.2 חוק הגנת הצרכן
6. ההיבט המוסרי
6.1 התועלתנות
6.2 חובות וזכויות
7. ריסון ממשלתי וריסון עצמי
8. תיאור המקרים שנבחרו
9. סיכום, מסקנות והמלצות
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: הפרסומות עצמן אינן כלולות בעבודה.

קטע מהעבודה:

אין ספק שנושא תקשורת ההמונים קשור בקשר הדוק עם מהפכות טכנולוגיות ושינויים חברתיים כתוצאה מהמהפכות שהתחוללו. מחחקרים רבים נעשו בנושא (אלדר, 1994) .
נשאלת השאלה מהי תקשורת המונים. ניתן לומר כי קשה להגדיר במדויק ובאופן חד-משמעי מהי תקשורת המונים, או בשמה המקוצר והנפוץ יותר : "התקשורת". ניתן לקבוע בוודאות, כי: התקשורת מתווכת בין בני-אדם לסביבתם, ההולכת ונעשית מורכבת מיום ליום (בן אליעזר, 1990).

תגים:

תקשורת המונים · אתיקה · מוסר · מוסריות · אמצעי תקשורת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אתיקה בפרסום - הבעייתיות והמוסריות במבצעי מכירה ופרסום", סמינריון אודות "אתיקה בפרסום - הבעייתיות והמוסריות במבצעי מכירה ופרסום" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.