היישום אינו מחובר לאינטרנט

מעלותיה של שיטת השיתופית והשפעתה על ההישגים הלימודיים.

עבודה מס' 065395

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הוראת נושא הסתיו, השיטות השונות להוראה ודרכי ההוראה האפקטיביים הנהוגים כיום.

7,397 מילים ,30 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

ישנן מספר שיטות למידה בהן משתמשים במערכת החינוך ובכל מערכת לימודית אחרת. אחת מהן היא השיטה השיתופית (קבוצתית) שעיקרה הוא שיתוף בקבוצות קטנות לפי מאפיינים מסוימים.
העבודה הנוכחית תסקור את מעלותיה של השיטה הזו, וכן את השפעתה על ההישגים הלימודיים, כחלק מלימודי במכללה.
עבודה זו תסקור הסוגים של הלמידה השיתופית, תבדוק את הערך המוסף שהיא תורמת למוטיבציה הלימודית, דימוי העצמי של הילד ולהערכתו את עצמו וכן את ההשפעה הסינגרטית של למידה זו על יחסי ילדים עם עצמם ועם מוריהם. לנוכח כל הממצאים הנובעים מהנושאים שלעיל תבדוק העבודה של השפעתה על הלמידה השיתופית על הישגי הילדים, בהשוואה לשיטות הוראה אחרות.
בכדי להעריך את ההישגים הלימודיים תבדוק העבודה, ראשית, את השפעת השיטה על המוטיבציה של הילדים. לאחר מכן יסקרו היתרונות של השיטה ורק לאחר מכן מחקרים שנערכו אודות ההשפעה של השיטה על ההישגים.

העבודה תהיה תיאורטית ואמפירית, כלומר יערך מחקר עצמאי לבדיקת השערות המחקר הנובעות מסקירת הספרות, ותבחן את הוראת הסתיו בשתי שיטות לימוד תוך ניסיון לבחון באיזו שיטה הילדים הבינו יותר טוב את החומר.

המטרה במחקר היא לבדוק ולראות מהן המאפיינים של תלמידים אשר הצליחו יותר בהבנת החומר הנלמד לעומת אחרים. במילים אחרות: האם שיטה הוראה זו או אחרת יש לה משמעות לגבי הישגיו של התלמיד והאם שוני זה מובהק.
מערך המחקר הינו כמותי- מחקר כמותי הוא מחקר שנתוניו מובאים במספרים ונערך עליו עיבוד סטטיסטי.
האוכלוסיה הנחקרת הינה תלמידי שני גנים בבני ברק. כלי המחקר הינו שאלון סגור.

תוכן עניינים:
1 מבוא
2 למידה מסורתית
3 משמעות הלמידה שיתופית
3.1 הגישה הקונסטרוקטיבית.
3.2 מודלים ללמידה שיתופית.
3.3 תהליכים ותוצרים בלמידה השיתופית.
3.4 אינטרקציה ואקלים הגן
3.5 יתרונות וחסרונות ההוראה השיתופית.
4 הצגת מערכי שיעור להוראה יחידנית
4.1 יחידה ראשונה: החצב והנחליאלי.
4.2 הוראה של יחידה שני'ה:שלכת והרוח.
5 שיטת המחקר
5.1 המטרה.
5.2 אוכלוסייה המחקר.
5.3 כלי המחקר.
5.4 שיטת הניתוח.
6 תוצאות
7 דיון
8 סיכום העבודה
9 בביליוגרפיה

*הערת מערכת: הפלטים הסטטיסטיים אינם מצורפים לעבודה זו.

קטע מהעבודה:

תכליתה של השיטה היא העברת מידע לימודי על ידי הגננת לקבוצה גדולה של ילדים. גישה זו התפתחה באירופה ובעיקר בגרמניה. על פי גישה זו, החינוך הינו מסירת ערכי ההכרה והשקפת העולם של הדור המבוגר לדור הצעיר .
יסודותיה של גישה זו טמונים בחינוך הדוגמטי - האורתודוכסי - הסמכותי והבלתי ניתן לערעור, גישה זו מבוססת על מורשת תרבותית, אשר בה הסמכות היא ערך עליון. האידיאלים של הדורות שעברו הם למעשה כל מה שיש וכל מה שצריך, ובכוח סמכות זו להכריע ובסופו של דבר להעביר לדפוסי התנהגות אופרציונליים, כיצד להתנהג עם הילד, מה הילד צריך ובאיזו דרך יועבר הדבר.

תגים:

תלמיד · מורה · הוראה · לימוד · חומר · שיתופית · הישגים · לימודיים · קבוצות · שיטות · הוראה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מעלותיה של שיטת השיתופית והשפעתה על ההישגים הלימודיים. ", סמינריון אודות "מעלותיה של שיטת השיתופית והשפעתה על ההישגים הלימודיים. " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.