היישום אינו מחובר לאינטרנט

שילוב ילדים מתקשים בכיתות הטרוגניות בשיטת ההוראה השיתופית.

עבודה מס' 063509

מחיר: 349.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

6,831 מילים ,12 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

העבודה מתמקדת בכיתה ההטרוגנית, מסגרת אשר זכתה להתעניינות גוברת והולכת בספרות המדעית והמקצועית. העניין בכיתה ההטרוגנית נובע בראש ובראשונה מן הקושי, שבו נתקלים מורים, כאשר הם ניצבים בפני כיתות, שתלמידיהן שונים זה מזה בהיבטים רבים ומשמעותיים, כאשר אנו נתמקד בשילובם של ילדים מתקשים בכיתות אלו.
מטרתה של עבודה זו היא להציג שיטות הוראה שונות בכיתה ההטרוגנית, נציג תיאוריות של מספר חוקרים, כאשר נתמקד בדגם הלמידה השיתופית שפיתחו רחל הרץ לזרוביץ ואינה פוקס. כלי העזר הנקרא "למידה שיתופית", נתפס אסוציאטיבית כלמידה בקבוצות, אך בעצם מדובר בדגם משוכלל יותר, והוא ללמוד יחדיו- למידה שיתופית בכיתה.

בפרק א' נגדיר מהי כיתה הטרוגנית, ומה מטרותיה.
בפרק ב' נבחן מאפיינים שונים של ילדים מתקשים.
בפרק ג' נתאר את חוק השילוב, והשלכותיו על הכיתה ההטרוגנית.
בפרק ד' נסביר את תפקיד המורה בשילוב הילדים, ונראה כיצד אישיותו של המורה משפיע על תהליך הלמידה.
מנקודת מבטו של המורה, הגיוון הרב בנתוני הכניסה של התלמידים מחריף בצורה ניכרת את המטלה הקשה בלאו הכי של תכנון התלמידים וניהול הכיתה. הוספת יעדים חברתיים לכיתה ההטרוגנית הופכת את תפקידו של המורה קשה ומורכב עוד יותר. תהיה אשר תהיה הגישה החינוכית או שיטת ההוראה, המורה הוא הדמות המרכזית בכיתה. והמורה הוא שיקבע יותר מכל דבר אחר באיזו מידה יקודמו מטרות הכיתה.
לבסוף, אציג דיון ומסקנות המסכמים את כל העבודה.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א' - הכתה ההטרוגנית - הגדרה ומטרות
א.1 הגדרה
א.2 מטרות
פרק ב' - מאפיינים של ילדים מתקשים
ב.1 הילד בעל הצרכים המיוחדים
פרק ג' - חוק השילוב
ג.1 מטרות תוכנית השילוב
פרק ד' - שיטות הוראה בכיתות השילוב
ד.1 למידה שיתופית - מהי?
ד.2 שיטות הוראה בלמידה שיתופית
ד.3 האם הלמידה השיתופית יעילה?
פרק ה' - תפקיד המורה בשילוב הילדים
ה.1 אישיות המורה כמשפיע על תהליך הלמידה
דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

מקורות:

בנש"ק, א. (1977). התלמיד הבעייתי - גישה חדשה לטיפול בכיתה, תל אביב, ספריית פועלים.
הבר, ד. (1990). לא הואב לקרוא, רמת אביב, הוצאת רמות.
הרץ-לזרוביץ, ר. פוקס, א. (1987). למידה שיתופית בכתה, קרית ביאליק, הוצאת "אח".
כהן, א. (1995) שיטות הוראה מפעילות - מדריך ידידותי למורה, קרית ביאליק, הוצאת "אח".
מכון מופ"ת (2000), שילוב הילד החריג בכיתה רגילה.
קלין, פ. (1985). ילד חכם יותר, רמת גן, אוניברסיטת בר-אילן.
ריץ, י. (1996). הכתה ההטרוגנית, הקרן למענקי מחקר בשדה החינוך, רמת גן, אוניברסיטת בר אילן.
ריץ', י. בן-ארי, ר. (1989) קידום יחסים חברתיים בבית הספר ההטרוגני, תל אביב, עם עובד.
ריץ', י. בן-ארי, ר. (1994). שיטות הוראה לכיתה ההטרוגנית, אור יהודה, הוצאת רכס.
ריץ', י. (1996). הכיתה ההטרוגנית, הקרן למענקי מחקר בשדה החינוך, רמת גן, אוניברסיטת בר-אילן.

תגים:

בעל · ההטרוגנית · הוראה · הילד · הכיתה · המיוחדים · הצרכים · השילוב · חוק · שיתופית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שילוב ילדים מתקשים בכיתות הטרוגניות בשיטת ההוראה השיתופית.", סמינריון אודות "שילוב ילדים מתקשים בכיתות הטרוגניות בשיטת ההוראה השיתופית." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.