היישום אינו מחובר לאינטרנט

שילוב ילדים בעלי אוטיזם בחינוך הרגיל

עבודה מס' 064825

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מאפייני האוטיזם, תפקידיו ויתרונותיו של עקרון השילוב והשפעותיו של שילוב הילדים בעלי אוטיזם בחינוך הרגיל ודרכי הטיפול בילדים אוטיסטים.

2,308 מילים ,6 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

"מי אתה? מדוע יד מושטת / לא פוגשת יד אחות / ועיניים אך תמתנה רגע / והנה
שפלו כבר נבוכות // גן נעול, לא שביל אליו, לא דרך / גן נעול - אדם / האלך לי - או
אכה בסלע / עד זוב דם." (רחל, "גן נעול").
עבודה זו עוסקת בשילוב תלמידים בעלי אוטיזם בחינוך הרגיל. תסמונת האוטיזם הינה הפרעה התפתחותית מקיפה. הפרעת האוטיזם מאופיינת בליקויים בשלושה תחומים עיקריים: אינטראקציה חברתית, תקשורת מילולית ולא- מילולית ופעילויות מוגבלות. בשנת 1949 הטילו את האחריות להפרעה על הורי הילדים, אך טענה זו איננה מקובלת עוד והכותבים הפסיכואנליטיקאים הודו כי טעו בהשקפתם.
כיום, הולכת ומתחזקת ההסכמה כי מדובר בליקוי ביולוגי בלבד (אור וירמיה, 1993).

בחוק השילוב, חוק העוסק בשילוב ילדים חריגים בעלי צרכים מיוחדים, קיים עקרון שילוב הדוגל בשילוב מרבי של תלמידים אלו במערכת החינוך הרגילה, לרבות ילדים בעלי לקויות קשות ומורכבות. מטרת השילוב היא שילובו של החריג בחברה הרגילה למניעת תיוג, תוויות וסטיגמות. בנוסף, השילוב משרת וממריץ את רמת תפקודו של הילד בעל הצרכים המיוחדים ואת תהליכי הלמידה שלו. מאחר והאוטיזם מתבטא במגוון תופעות ובדרגות חומרה שונות, יש לבנות תוכנית שילוב המתאימה עצמה לדרישות הפרט עם האוטיזם ועונה על צרכיו המסוימים. ניתן לומר, כי בכל תוכנית שילוב המוצעת לאוטיסטים, יש להקנות תחילה סביבה מתווכת ותומכת תקשורתית
המסוגלת להיענות לצורכי שתי האוכלוסיות: האוטיסטים והלא אוטיסטים שבחינוך הבית ספרי (רונן, 1997). מכאן נובעת שאלת החקר: האם ניתן לשלב ילדים בעלי אוטיזם (PDD) בחינוך הרגיל וכיצד מתבטא שילוב זה. בעבודה זו ברצוננו לבדוק את הגדרת ומאפייני האוטיזם, תפקידיו ויתרונותיו של עקרון השילוב, השפעותיו של שילוב הילדים בעלי אוטיזם בחינוך הרגיל ודרכי הטיפול בילדים אוטיסטים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. הגדרת "האוטיזם" ומאפייניו
3. הגדרת השילוב, תהליכיו ויתרונותיו
4. שילוב ילדים בעלי אוטיזם בחינוך הרגיל
5. דרכי טיפול בילדים אוטיסטים
6. סיכום
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

האוטיזם מוגדר כנכות התפתחותית לכל החיים. האוטיזם הינו הפרעה התפתחותית נרחבת הכוללת הפרעות התפתחות (PDD- Pervasive Developmental Disorder) ברמות שונות עם תופעות של פיגור, ליקויי למידה קשים, ליקוי בהדדיות חברתית ובעיקר - ליקוי קשה במיומנויות התקשורתיות.

תגים:

אוטיזם · התמודדות · חינוך · טיפול · ליקויי · למידה · לקות · מיוחד · מיוחדים · צרכים · PDD

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שילוב ילדים בעלי אוטיזם בחינוך הרגיל", סמינריון אודות "שילוב ילדים בעלי אוטיזם בחינוך הרגיל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.