היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת שימוש בטכנולוגיות בקרב ילדים עם אוטיזם על מיומנותם החברתית

עבודה מס' 070870

מחיר: 339.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השפעת ההוראה באמצעים טכנולוגיים על כישוריהם החברתיים של ילדים עם אוטיזם.

5,105 מילים ,17 מקורות ,2019

תקציר העבודה:

מערכת החינוך בארץ ובעולם עוסקת רבות בתחום ההתפתחות הרגשית של ילדים וכישוריהם החברתיים. הורים רבים מתמודדים עם בעיות חברתיות של ילדיהם ועוסקים רבות בפיתוח כישוריהם החברתיים של ילדיהם מתוך תפיסה כי כישורים אלה ילוו את ילדיהם מגיל הרך ולאורך כל חייהם ויאפשרו להם להתמודד טוב יותר עם מצבים וסיטואציות חברתיות שונות אשר עלולות להשפיע על ילדיהם באופן ישיר ועקיף גם בהיבטים רגשיים ולימודיים (פירססטר ואפרת, 2014).
הכישורים החברתיים של ילדים עם אוטיזם מקבלים משמעות נוספת בעיסוק בתחום החינוך שכן ילדים אלה מוגדרים מראש כבעלי קשיים חברתיים וכישורים חברתיים נמוכים יותר מילדים רגילים. לפיכך, מערכת החינוך פועלת בדרכים שונות לקדם את היכולת החברתית של תלמידים אלה גם על ידי שימוש באמצעי לימוד טכנולוגיים שונים.
בשנים האחרונות אנו עדים לשילוב טכנולוגיה בהוראת תלמידי החינוך המיוחד בכלל ובאוכלוסיית התלמידים עם האוטיזם בפרט. הטכנולוגיה, בדגש על מכשירי אייפד וטאבלטים למיניהם, נכנסה למספר גדול של מסגרות בחינוך המיוחד בעיקר לתלמידים עם לקויות תקשורתיות והפך לכלי תקשורתי לתלמידים לא וורבליים. מחקרים מעידים על כך שהכנסת אמצעים טכנולוגיים למסגרות אלו גרם לשיפור משמעותי מבחינה לימודית, חברתית ותקשורתית. במסכי המחשב השונים קיימות אפליקציות לתת"ח (תקשורת חלופית תומכת), כאשר תלמידים שאינם וורבליים או עם קשיים בתחום השפה והדיבור נעזרים באפליקציות אלו על מנת לבטא את עצמם להביע רצונות ורגשות וליצור שיח עם הסובבים אותם. אפליקציות תת"ח מאפשרות לילדים ולמבוגרים לתקשר באמצעות לוחות עם סמלים או מילים כתובות. באפליקציות יש מנוע דיבור, כך שאפשר לשמוע את המסר בנגיעה בתמונה/סמל/מילה כתובה. בחירת השימוש בתמונה מצולמת, סמל או מילה כתובה תלויה ברמת המשתמש.
לאור הדברים הנ"ל, מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון איך משפיע השימוש בטכנולוגיה בלמידה על הילדים עם אוטיזם בבית ספר יסודי בהתפתחות מיומנויות חברתיות?

פרק הסקירה הספרותית סוקר תחילה מהו אוטיזם ומאפייניו השונים ולאחר מכן את ביטויי הטכנולוגיה בהוראה כאשר הספרות מתמקדת בהשפעות על תלמידים. החלק השלישי של הסקירה סוקר מהם כישורים חברתיים ואילו חלק שלילי משלב את העיסוק בין שימוש בטכנולוגיה בהוראה ובין ההשפעה על כישורים חברתיים של ילדים עם אוטיזם.
הכלי המרכזי המשמש במערך מחקר תיאורי לתיאור התפלגות של משתנים מסוים וגילוי קשרים בין תופעות- משתנים הינו הסקר. שאלון הוא אחד מדרכי ביצוע הסקר והוא הכלי בו יעשה שימוש במחקר זה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 ביטויי הטכנולוגיה בהוראה
2.1.1 תרומה להטמעת הידע
2.1.2 תרומה לאחזור המידע
2.1.3 תרומה להערכת הישגים לימודיים
2.1.4 תרומה להתפתחות מקצועית של מורים
2.2 מגבלות בהטמעת טכנולוגיות בהוראה
2.3 תרומת מערכת החינוך והמורים לתהליך הטעמת טכנולוגיות בהוראה
2.4 השפעת טכנולוגיות בהוראה על הישגי תלמידים
2.4.1 הישגים לימודיים של תלמידי ישראל
2.4.2 תרומת הטכנולוגיה להישגים הלימודיים
3. מתודולוגיית המחקר
3.1 מערך המחקר
3.2 משתני המחקר
3.3 מדגם המחקר
3.4 שיקולים בבחירת שיטת הדגימה
3.5 הליך המחקר
3.6 כלי המחקר
3.7 כלים סטטיסטיים
4. ממצאים
4.1 משתתפי המדגם
4.2 משתני המחקר
4.3 בחינת השערות המחקר
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מגבלות המחקר
5.3 הצעות למחקרי המשך
6. ביבליוגרפיה
7. נספחים
7.1 שאלון המחקר
7.2 פלטים סטטיסטיים

קטע מהעבודה:

משמעות המילה "אוטיזם" היא "עצמי" או autos. בהגדרת ההפרעה עצמה, המשמעות היא של הסתגרות של אדם מסביבתו ומהמציאות הסובבת אותו ונסיגה לתוך עולם פנימי של העצמי שלו. בעבר הגדירו אוטיזם כהפרעה בהתפתחות של כישורים פסיכולוגיים בסיסיים הקשורים לתחום התקשורת החברתית והשפה וכהפרעה בתפקוד הקוגניטיבי של הילד הנמשכת לאורך כל חייו. קאנר, מזהה ההפרעה הראשון, כינה אותה כמחלת נפש בילדות - "הפרעה אוטיסטית מוקדמת" (אליצור, טיאנו, מוניץ, נוימן, 2010).

תגים:

אוטיזם · הפרעה · טכנולוגיה · חינוך · הוראה · לקות · ליקוי · צרכים · התפתחות · חינוך מיוחד · כישורים חברתיים · השפעה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת שימוש בטכנולוגיות בקרב ילדים עם אוטיזם על מיומנותם החברתית", סמינריון אודות "השפעת שימוש בטכנולוגיות בקרב ילדים עם אוטיזם על מיומנותם החברתית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.