היישום אינו מחובר לאינטרנט

השימוש של הבנקים בכספים של לקוחותיה - ניתוח מוסרי

עבודה מס' 069613

מחיר: 205.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם השימוש של הבנקים בכספים הפרטיים של לקוחותיה והגדלת בסיס הכסף בחברה (על ידי שימוש ביחס הרזרבה) הוא מוסרי?

2,107 מילים ,10 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

תוכן עניינים:
מבוא ורקע:
סקירת ההיסטוריה של הבנקים עד להגעתם למצבם הנוכחי בו הם משתמשים בכספי הלקוחות ומלווים ללקוחות יותר כסף מאשר נמצא ברזרבות של הבנק.
בהתחלה היו חברות פרטיות שהציעו ללקוחות להפקיד אצלם זהב/ כסף בכדי להקל עליהם את הנסיעה (גם מבחינת משקל וגם להימנע משדידה), החברות היו מנפיקות ללקוח שטר/ כתב התחייבות על כמות הזהב/ כסף אשר הוא הפקיד והתחייבו לתת לו את אותו הסכום (אחרי ניכוי התשלום לחברה) כאשר יגיע ליעדו.
בהמשך כאשר החברות גילו שיש בידיהם סכום כסף אשר לא נמשך כולו על ידי הלקוחות, הן התחילו להוציא כתבי התחייבות ללא קבלת כסף/ זהב אלא לטובת התחייבות שהלקוח ישלם במועד מאוחר יותר.
כיום הבנקים עובדים בשיטה זו ובעצם משתמשים בקניין הפרטי של הלקוחות שלהם.
בעבודה אראה מספר דוגמאות אשר מסבירות את השיטה ואת הפגיעה בקניין הפרטי של הלקוח.
פרק 1
האם ההחלטה להשתמש בכספי הלקוחות על מנת להגדיל את רווחי הבנק היא מוסרית
בחינת פעולת הבנק על פי מודל השלבים לקבלת החלטות מוסריות. והגעה לסגולה הטובה.
פרק 2
בחינת המעשה הראוי מול המעשה הכדאי על פי מודל בעלי העניין
סקירת מי הם בעלי העניין העיקריים במקרה זה, מה האינטרסים שלהם ומה ראוי שיהיה.
מסקנות
מקורות

קטע מהעבודה:

בדיקת ההחלטה על פי תועלתנות
הנאות: הבנק אינו צריך לגייס ולהשקיע הון עצמי ומגדיל את רווחיו, כמות הכסף במדינה גדל והכלכלה מתחזקת (מהפקדה של 10 אלף שח על פי יחס רזרבה של 7% הבנק יכול לייצר עד 135 אלף שח), מכיוון שהבנק משתמש בכספים של הלקוחות הוא גם נהנה מהפחתת הסיכון (הכסף של הבנק לא נמצא בסיכון במקרה של התמוטטות פיננסית).

תגים:

מוסר בעסקים · מוסר ועסקים · הלוואה · החלטות מוסריות · בנקים · תועלנות · נוזיק · רולס · הסגולה הטובה · בעלי עניין · יחס הרזרבה · הלוואות · כסף · כלכלה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השימוש של הבנקים בכספים של לקוחותיה - ניתוח מוסרי", סמינריון אודות "השימוש של הבנקים בכספים של לקוחותיה - ניתוח מוסרי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.