היישום אינו מחובר לאינטרנט

שילוב ילדים בעלי תסמונת דאון בחינוך רגיל באמצעות משחק

עבודה מס' 020383

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת האפשרות של שילוב ילד חריג בחינוך רגיל.

7,032 מילים ,30 מקורות ,1995

תקציר העבודה:

הילד בעל תסמונת דאון (בלשון העם "מונגולואיד") הינו ילד מפגר מבחינת ההתפתחות השכלית מחד, אולם מאידך הוא ילד בעל הליכות נעימות, אינו אגרסיבי, ובקיצור אינו מפתח צורות התנהגות כמו של המפגר.
כיום החברה יותר מודעת לקיומם של ילדים אלו וליכולתם המנטלית, אולם הבורות עדיין גדולה ויש לעשות רבות לביעורה.
מטרת עבודה זו היא לסקור את אפשרויות השילוב של ילד חריג- הילד בעל תסמונת דאון, בחינוך הרגיל, לאחר שהוא מפתח כישורים על ידי משחק, על כל צורותיו. תכלית העבודה היא להעריך האם ילדים כאלו יכולים להשתלב בחינוך הרגיל, והאם אמצעי משחק יכולים לעזור להם.

שילוב הילד החריג
שילוב הילדים בעלי תסמונת דאון בחברה הרגילה הינו דבר חשוב ביותר היות וילדים אלו יגדלו לאחר מכן להיות בחברת אנשים, ושיבוצם במסגרת חריגה יכולה לעכב את התפתחותם. ב-12 ביולי 1988 התקבל בכנסת חוק החינוך מיוחד, האומר כי בבואה לקבוע השמתו של ילד חריג, תעניק ועדת השמה זכות קדימה להשמתו במוסד חינוך מוכר שאינו מוסד לחינוך מיוחד. החליטה ועדת השמה על השמתו של ילד חריג במוסד, תמליץ הוועדה על טיפולים או שיעורים מיוחדים שינתנו לו באותו מוסד.
חוק זה, אשר הוכתב למערכת החינוך, לא בוצע מיידית, למרות העובדה שמערכת החינוך מקבלת את החוק כרוחו וככתבו. יתר על כן, מדיניות של שילוב תלמידים משקפת את מדיניות המשרד זה זמן רב. אף שאפשר לראות את החוק כעידוד לתהליך השילוב, הרי שהוא מקבל את ההסדרים הקיימים כיום בתחום החינוך הילד החריג, כפי שניתן לראות בסעיפי החוק הקובעים את תפקידה של הרשות המקומית.

ראשי פרקים
1.מבוא
2.מהי תסמונת דאון
א.הגדרה
ב.גורמים
ג.מאפיינים
ד.אבחונים
ה.דרכי למידה
ו.דרכי טיפול
3.שילוב הילד החריג
א.רעיון הנורמליזציה
ב.הגדרת השילוב
ג.בעד ונגד השילוב
ד.תאוריות
ה.מודלים
ו.שילוב ילדי תסמונת דאון
4.המשחק
א.המשחק מהו
ב.חשיבות המשחק
ג.סוגי המשחקים
ד.הגורמים לבחירת משחק מתאים
ה.תפקיד המורה/גננת במשחק
ו.חשיבותו של המשחק אצל ילדי תסמונת דאון
5.סיכום העבודה
6.ביבליוגרפיה

מקורות:

אבירם י., פנון ר. (תש"כ), משחקים לילדים ונוער, הוצאת הסתדרות המורים בישראל, תל-אביב.
אדיר כהן, ביבליותרפיה- הלכה למעשה,קריית ביאליק: אח, 1990.
אהרוני חנן, בזכות ולא בחסד, חדרה: אקי"ם, 1988.
אהרוני חנן, לא בדיק כמו כולם, חדרה: אקי"ם, 1990.
גפני עופרה, "העשרה מוטורית לילדים בעלי תסמונת דאון באמצעות חתירה בקיאק", החינוך הגופני והספורט, תשנ"ה.
האס מלכה, ילדי הגן בחצר, סדרת אפיק, הקיבוץ המאוחד, תשמ"ה.
הכיתה המקדמת, הוצאת משרד החינוך והתרבות, המזכירות הפדגוגית, חוברת מספר 7, ירושלים 1976.
הרטלי א., ר. פרנק, ל. גולדנסטון,ר.,פסיכולוגיה של משחקי ילדים, תל-אביב: ספרית הפועלים ,1975.
טל מרים, שילוב משחקים בתהליכי למידה- למה וכיצד?, הוצאת מכללת לוינסקי לחינוך, תל-אביב.
יהל שרה, שילוב משחק בלמידה, הוצאת מכללת לוינסקי, קרית חינוך, תל-אביב.
לב שרית ושלו אברהם, "תרפיה באמצעות חיות מחמד", כתב נפש, 4, 1994.
לוינסון מרים, "השימוש בגרוטאות וערכו החינוכי", הד הגן, חוברת ב', (יד), כסליו תשכ"ה, נובמבר 1964.
סמילנסקי שרה, שפטיה לאה, המשחק הסוציודרמטי, קריית ביאליק: אח, 1993.
עזרא מיכאל, "בחינות הכיוונים החדשים בדרכו של החינוך המיוחד עם חקיקת חוק החינוך המיוחד- 1988", חדשות ית"ד, 25, מאי 1991.
עקיבא מרגלית (1967), המשחק ערכו ובעיותיו,הוצאת יזרעאל, תל-אביב.
פושל זיגפריד מ.,לגדול עם תסמונת דאון, ירושלים: כנה, 1993.
פושל זיגפריד מ. ,"תסמונת דאון, התפתחות ולמידה", ית"ד, 1991.
רבינוביץ אסתר, (1965), משחק וחינוך, הוצאת אורים, תל-אביב.
רונן חנן, סוגיות בחינוך מיוחד- פיגור שכלי, הוצאת האוניברסיטה הפתוחה, תשמ"ט.
רונן חנן, פרקי מבוא בחינוך מיוחד, תל-אביב: אוצר המורה, 1975.
רונן חנן, "ילדים בלי תלויות",הד החינוך, ס"ה, 1990.
רייטר שונית, "שילוב ילדים חריגים בבתי ספר רגילים- אתגר לשנות ה- 90", סוגיות בחינוך מיוחד ובשיקום, 6, דצמבר 1989.
רייכנשטיין גינת, יש לי תסמונת דאון, הוצאת ית"ד, 1993.
ALEXANDER D., TEACHING INTERPERSONAL SKILLS TO THE MENTALLY HANDICAPPED, SANTA-MONICA, 1983.
BARBERO G. J., MORRIS, M,G. REFORD, M.T. "MALIDENTIFACTION OF MOTHER - BABY- FATHER RELATIONSHIPS EXPRESSED IN INFANT FAILURE TO THRIVE". THE NEGLECTED BATTERED CHILD CYNDROM. NEW-YORK: KARGER, 1963.
GOTTLIEB J., (ED), EDUCATING MENTALLY RELATED PERSONS IN MAINSTREAM, BALTIMORE: UNIVERSITY PARK PRESS, 1980.
GROSSMAN H., MANUAL ON TERMINOLOGY AND CLASSIFICATION IN MENTAL RETARDATION, WASHINGTON D.C.,:AMERICAN ASSOCIATION ON MAENTAL DEFICIENCY.
HARRIS, JANET C.,PARK, ROBERTA J., EDS. PLAY, GAMES SPORTS IN CULTURAL CONTEXTS, CHAMPAIGN, IL, HUMAN KINETICS PUBLISHERS, 1983.
HERRON, R.E., SUTTON-SMITH, BRIAN. CHILD'S PLAY. NEW YORK, J. WILEY, 1971.
MERRIL BRANDMAN, GAMES AND EDUCATION, N.Y 1969.
OPIE, IONA, OPIE, PETER. CHILDREN'S GAMES IN STREET AND PLAYGROUND,LONDON, OXFORD UNIVERSITY PRESS, 1969.

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שילוב ילדים בעלי תסמונת דאון בחינוך רגיל באמצעות משחק", סמינריון אודות "שילוב ילדים בעלי תסמונת דאון בחינוך רגיל באמצעות משחק" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.